MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem z Nivo, potrzebny schemat, i kilka porad
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23766
Strona 1 z 1

Autor:  JaKon [ pt lut 09, 2007 10:42 am ]
Tytuł:  Problem z Nivo, potrzebny schemat, i kilka porad

Witam mam problem z nivo, i w zwiazku z tym mam kilka pytan,
czy cięgło korektora sie rozkreca czy skreca zeby uniesc auto?
jezeli pompa daje cisnienie, gruszki i teleskopy nie ciekna to co jeszcze nalezy sprawdzic??
Czy reakcja na regulacje powinna byc natychmiastowa na wolnych obrotach czy nalezy przegazowac(głupio to brzmi, ale chodzzi mi o nabicie cisnienia przez pompe albo cus w tym rodzaju..)

Autor:  konio1231 [ czw mar 08, 2007 4:01 pm ]
Tytuł: 

Witam w moim poprzednim 123T miałem podobny problem ,wtedy zakończyło się to wymianą amortyzatorów i sprężyn (rezygnacją z nivo matu)-podpuścił mnie mechanik ,ale dziś bym już tego nie zrobił ,podejżewam że masz problem z samym zaworem unoszącym tyłeczek (podnosi gdy zwiększasz długość cięgła przy zaworze).Ale na początek oczyścił bym zawór od zewnątrz i sprawdził czy nie ma wycieku (w moim aucie pękł aluminiowy pancerz zaworu),tył samochodu powinien unieść się po włączeniu silnika na wolnych obrotach ,zwiększenie obrotów powinno przyspieszyć podnoszenie kupra.Napisz czy ubywa ci płynu ? :roll:

Autor:  Mirmur [ czw mar 08, 2007 6:29 pm ]
Tytuł: 

Skracając cięgno przy regulatorze podnosisz tył do góry. Jeśli gruchy czyli akumulatory ciśnienia są zużyte a reszta układu sprawna to reakcja podnoszenia się tyłu będzie dość szybka. Jeśli są sprawne to tył podnosi się wolniej. Silnik podczas tej próby powinien chodzić na wolnych obrotach. To że gruszki nie ciekną nie oznacza, że są sprawne. Sprawne Nivo powinno trzymać wysokość tyłu samochodu po wyłączeniu silnika. Przy odrobinie wiedzy można sprawdzić gruchy nie demontując ich z auta.
Pozdrawiam.

Autor:  kit [ czw mar 08, 2007 11:09 pm ]
Tytuł: 

Ja też mam problem z nivo. Tył auta jest miękki i nie reaguje na obciążenie bagażem. Amory suche, gruszki też. Jedyne co zauważyłem to to, że z odpowietrznika przy regulatorze leci piana. Do zbiorniczka oleju poprzez przewód powrotny też trafia piana. Myślę, że problem tkwi w pompie lub połączenie: zbiornik oleju - pompa. Podejżewam że jest gdzieś nieszczelność i zasysa powietrze. Na razie mie mam czasu potwierdzić moich przypuszczeń ale jak coś uda mi się naprawić to się pochwalę na forum.

Autor:  erio [ pn mar 26, 2007 11:54 am ]
Tytuł: 

jakon ... badz tak dobry i odpisz mi tutaj(wiem ze nie na temat ale PW nie dochodza lub nie obchodza), czy masz te dzwi lewe do qp 123 czy mam szukac gdzie indziej, jesli masz to jaka cena ...podaj na pw nr tel ...

Autor:  rzepen [ czw mar 20, 2008 3:22 pm ]
Tytuł: 

Wiele jest tematów o NIVO i niebardzo wiem gdzie opisać swój problem. Część odpowiedzi na moje pytanie jest wyżej ale potrzebuję potwierdzenia. Otóż dokonałem wymiany tzw. gruszek. Tył zaczął pracować i po długim postoju nie opadał (przed wymianą samochód sztywny jak wóz drabiniasty). Po około trzech tygodniach od wymiany akumulatorów ciśnienia tył siada w niedługim czasie po zgaszeniu silnika i szybko podnosi się po jego odpaleniu. Wyżej wyczytałem, że to wina gruszek, bo tył powinien trzymać dłuższy czas po zgaszeniu silnika. Kupiłem gruszki firmowe FEBI i czy to jest możliwe aby siadły po trzech tygodniach ? Może jest tego inna przyczyna ?
Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.
Mam jeszcze pytanie dotyczące poziomu płynu do NIVO tzn. czy kontrolować go podczas pracy silnika, czy przy zgaszonym motorze. Myślę, że przy zgaszonym silniku nawet przy sprawnym NIVO trochę płynu jest wypychana do zbiorniczka. Ale to tylko moja teoria.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/