MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wymiana poduszek silnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23787 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | clark [ sob lut 10, 2007 12:53 pm ] |
Tytuł: | Wymiana poduszek silnika |
Witam Przeglądając ostatnio silnik stwierdziłem poważne zużycie prawej poduszki. Oczywiście musze ją wymienić na nową. Pytanie, czy powinienem odrazu wymienić obie? Lewa poduszka posiada sporo zapasu gumowego stożka i wygląda że była wymieniana pojedyńczo. Jaki jest stopień trudności z jej wymianą? Wystarczy że odkręce śrube mocującą i podniose troszeczke silnik czy może całkowicie inaczej się do tego zabrać. Z góry dziękuję za odpowiedzi Pozdrawiam |
Autor: | master [ sob lut 10, 2007 2:48 pm ] |
Tytuł: | |
No to trzeba wyjąć silnik i zdjąć lewe tylne koło... A tak poważnie to można wymieniać pojedynczo, silnika nie trzeba unosić jak się ma trochę siły, więc lepiej go jednak podwiesić na drzewie ![]() |
Autor: | clark [ sob lut 10, 2007 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki wnosze że sprawa jest prosta do wykonania. A jeśli chodzi o klucz to jednak jest nasadka przynajmniej u mnie. Pozdrówka |
Autor: | Marcin S [ sob lut 10, 2007 9:03 pm ] |
Tytuł: | |
w 200D w W201: potrzebujesz podnośnik "żabe" + deska gruba wielkości aby opdłożyć pod miske i równo miska na niej leżała. od spodu samochodu, odkręcasz imbus którym jest przymocowany silnik do poduszki imbus 8mm. W środku posuszki jest otwór, jak masz kanał to doskonale będziesz widział. Z góry masz poduszke przykręconą na 2 imbusy 8mm (lub 6mm). Odkręcasz je. Teraz podnosisz lekko do góry silnik, wyjmujesz poduszke, wkładasz nową. łapiesz imbusami z góry, żeby równo leżała. opuszczasz silnik. Od spodu łapiesz imbusem. Może lekko nie pasować, to podnieś silnik, w zasadzie to wystarczy go lekko unieść, imbus od spodu powinien lekko teraz załapać gwint. Tyle. napisz jeszcze jaki masz rodzaj poduszek ![]() gumowe, gazowe? opis powyżej dotyczy gumowych, chociaż gazowe podobnie się wymienia, kwestia dopasowania rozmiaru klucza |
Autor: | leopold [ ndz lut 11, 2007 3:26 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: napisz jeszcze jaki masz rodzaj poduszek
![]() gumowe, gazowe? opis powyżej dotyczy gumowych, chociaż gazowe podobnie się wymienia, kwestia dopasowania rozmiaru klucza Szanowny Kolego! Już kiedyś pisałem, że na wyboju silnik od dołu "pizgnął" mi w maskę ![]() Pozdrawia, Leopold |
Autor: | clark [ ndz lut 11, 2007 3:46 pm ] |
Tytuł: | |
Dzieki Marcin za konkrety. Nawet nie wiedziałem że poduszka w tym miejscu może być gazowa ![]() Po oględzinach swoich wnosze ze są gumowe ale cholera wie ![]() |
Autor: | Marcin S [ ndz lut 11, 2007 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
leopold pisze: , że na wyboju silnik od dołu "pizgnął" mi w maskę
![]() Pozdrawia, Leopold Poduszko gumowe są dużo cieńsze od tych gazowych/olejowych. Gumowa ma ok 40mm (o ile nie mniej) wysokości, na górze i na dole jest metalowa podkładke co by równo pracowała poduszka. Gazowe sa dużo wyższe, maja ok 80mm o ile nie więcej. Maja aluminiowy kosz, w odróżnieniu od gumowych. Czy sa leprze... no pewnie tak, bo po coś by je zmieniali w fabryce. Ale.. kosztuja ok 180zł-300zł za sztuke, w przeciwieństwie go gumowych, montowanych np. w W123 i w W201 (200D z '86r napewno, dopiero co rozkładałem), które są duzo tańsze ![]() |
Autor: | master [ ndz lut 11, 2007 8:47 pm ] |
Tytuł: | |
Radziecki sposób na poduszkę olejową: zrobić z boku 2 dziurki wiertarką - wylać z nich wszystko - zakupić tubkę silikonu - wyciskać tak długo aż silikon będzie wypływał drugą dziurką ... Patent nieziemski, ale czy poducha się zachowuje jak nowa to nie powiem ... |
Autor: | leopold [ ndz lut 11, 2007 8:58 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: Poduszko gumowe są dużo cieńsze od tych gazowych/olejowych.....
Tysiąckrotne dzięki! Jutro przechodzę do empirii, to znaczy dokonam pomiarów na obiekcie ![]() Pozdrowienia, uradowany Leopold PS. Oczywiście, ponieważ Kolega na pewno nic nie będzie chciał słyszeć o rewanżu, punkt dołożę cicho ![]() |
Autor: | FreQ [ ndz lut 11, 2007 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
Wtrące tylko taką kwestie odnosnie 124. U mnie poduszka jedna padła i wylał sie z niej jakiś olej. Wnioskuje z teo ze sa to chyba bardziej olejowe niz gazowe lecz moge sie mylic. Poduszki sa tez dopasowywane zaleznie czy to automat badz od pojemnosci. |
Autor: | Marcin S [ pn lut 12, 2007 8:50 am ] |
Tytuł: | |
master pisze: Radziecki sposób na poduszkę olejową:
zrobić z boku 2 dziurki wiertarką - wylać z nich wszystko - zakupić tubkę silikonu - wyciskać tak długo aż silikon będzie wypływał drugą dziurką ... Patent nieziemski, ale czy poducha się zachowuje jak nowa to nie powiem ... tylko silnik ważstanołem ok 150kg w góre, więc taki silikon zostanie zmielony w cząsteczki wielkości atomów, i napewno po kilku godzinach pracy nic z ich nie zastanie, a silnik w najgorszej opcji może wypaść w mocowań, co nie jest trudne. Jak CI sie wylał olej, to masz olejowe, w aluminiowym koszu. Teraz zależy od Ciebie ile masz kasy, bo rozpiętość cenową juz podawałem, a to i tak za zamienniki. Wersja poduszek, zależy od rodzaju silnika oraz od rocznika produkcji, jednak po tylu latach w MB są najróżniejsze kombinacje, a co za tym idzie, można spotkać bardzo dziwne przeróbki. Najbardziej ciekwe ![]() dwa akumulatory podłączone na raz - i szeregoweo - 24V przy odpalaniu w W123 Grzanie świec żarowych w W123 zamiast przekaźnika, był przełącznik od lampki oświetlenia (tej z konsoli) - topiło sie jak masło w upał ![]() przy popękanych spręzynach - powkładane tyle gumowych podkładek że spreżyna nie musiała pracować ![]() przyspawane amortyzatory (tylne, górne mocowanie) brak podłogi, progów, ale za to pianka i szpachla ![]() ![]() ![]() |
Autor: | ivy [ pn lut 12, 2007 11:23 am ] |
Tytuł: | |
Witam wszystkich, Marcin , a orientujesz się może czy tak samo wymienia się poduchy do w126 ja mam zwykłe gumowe zatopione w aluminium? |
Autor: | clark [ sob lut 17, 2007 5:41 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Na początku podziękowania dla Marcina za dobrą rade i pomoc. Nie wiem jak się dokłada pkt. za pomoc bo chętnie bym to zrobił. Wymieniona poduszka była zamiennikiem podobnym jaki zastosowałem terazi niestety jest rózna od drugiej (lewej). Stara poduszka wielkością jest taka sama jedyna różnica to chyba jej miękkość. Mocowanie jej jest na zwykłych śrubach a nie jak kolega zauważył na imbusach zapewne jest tak w przypadku innych lub też podczas jej wcześniejeszej wymiany zostały wymienione na normalne. Co najważniejsze wymiana poduszki to czysta przyjemność ![]() W zasadzie zawsze przy jakiejś pracy przy autku powtarzam że jest to jak budowa czegoś z klocków Lego Przy okazji zmieniłem pasek klinowy co też było zabawnie łatwe. Teraz musze powymieniać kolejne części ale to już inny temat. Jeszcze raz wielkie dzięki Pozdrawiam |
Autor: | Marcin S [ sob lut 17, 2007 6:29 pm ] |
Tytuł: | |
clark pisze: Witam
Na początku podziękowania dla Marcina za dobrą rade i pomoc. Nie wiem jak się dokłada pkt. za pomoc bo chętnie bym to zrobił. Punkt dokłada sie klikając na ikonke "pomógł" widoczną tylko autorowi tematu, na dole po prawe stronie w oknie odpowiedzi na twoje pytanie. koło: priv, gg, mail tylko bardziej po prawej ![]() Fajnie że poradziłeś sobie z wymianą ![]() |
Autor: | clark [ sob lut 17, 2007 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
Orany człowiek się uczy całe życie ![]() ![]() Jeszcze raz dzięki |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |