MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
co to stuka?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23819 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | BoB82 [ ndz lut 11, 2007 3:26 pm ] |
Tytuł: | co to stuka?? |
Witam,właśnie dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem MB124 2.5turboD,automat,95r.występują w tym aucie dziwne stuki(nie zawze)przy zmianie biegu,jest stuknięcie z okolic tylnego mostu,ale nie zawsze,czasami zmienia ładnie biegi bez szarpnięć,a znów innym razem,szarpnie i stuknie,co to może być,(odnośnie automatu to olej i filtr wymieniony,a autko,ma orginalny przebieg 240tys)z góry dziękuje za pomoc,i postaram się w najbliższym czasie wkleić fotki.Pa |
Autor: | jarecki [ ndz lut 11, 2007 4:10 pm ] |
Tytuł: | |
prawdopodobnie sprzęgło gumowe wału... |
Autor: | ghost_dog [ ndz lut 11, 2007 5:53 pm ] |
Tytuł: | |
Witam ! Proponuję również pojechać na trzepaki, na stację diagnostyczną. Pozdrawiam. __________________ Mercedes 124 300D 85 Automat Wcześniej 123 200D '83 Mercedes 190 200E LPG '85 Audi 100 2,2E LPG '85 BMW 316E '81 |
Autor: | jarecki [ ndz lut 11, 2007 8:15 pm ] |
Tytuł: | |
szarpanie raczej nie będzie oznaką wybitego zawieszenia... to układ przeniesienia napędu. Czyli albo sprzęgło (najczęstsza przyczyna) albo most albo półośka... stawiam na tolka banana ![]() ![]() |
Autor: | Borys [ pn lut 12, 2007 1:49 am ] |
Tytuł: | |
W automacie sprzeglo jest bardziej skomplikowane, wiec nie sadze zeby mu mialo stukac... To jest jak wrozenie z fusow.. Trzebaby zobaczyc.. Sprzegielko walu, dyfer, regulacja automatu, poloski.. Mozna wymieniac dalej.. |
Autor: | jarecki [ pn lut 12, 2007 2:24 pm ] |
Tytuł: | |
chodziło mi oczywiście o sprzęgło wału ![]() |
Autor: | BoB82 [ wt lut 13, 2007 11:58 pm ] |
Tytuł: | |
byłem dziś u swojego mechanika,i powiedział że guma (sprzęgło)na wale przy tylnym moście jest w super stanie,i zauważył coś gorszego,przeguby mają luz i to prawdopodobnie powoduje stukanie przy zmianie biegów. |
Autor: | BoB82 [ śr lut 21, 2007 9:05 am ] |
Tytuł: | |
po wielu wizytach u różnych mechaników,znaleziono przyczyne,guma sprzęgła na wale,ale przy skrzyni+podpora wału.dziś wymieniam i się okaże.dziękuje za podpowiedzi. |
Autor: | vw1300 [ śr lut 21, 2007 11:17 am ] |
Tytuł: | |
własnie tak myslalem jak czytałem o podporze walu, stukało mi tak w bmw ale podczas gwaltownego przyspieszania. |
Autor: | BoB82 [ czw lut 22, 2007 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
sprzęgło wału wymienione,i co..?lipa dalej tłucze,został teraz juz tylko automat,że to on tak kopie,i dziś spotkałem dobrego znajomego który latakim samy sprzętem jak ja tylko on z taxi na dachu,i zaczeliśmy porównywać,i okazało się że podciśnienie do skrzyni jest że podpięte,zrobiłem jak u niego,i jest super.dzięki.pa |
Autor: | Daniel_19 [ pt lut 23, 2007 8:59 pm ] |
Tytuł: | |
Siemka BoB82 mógł byś opisać dokładnie jak to zrobiłeś i gdzie to jest bo mam identyczny problem tylko ze ja mam 300turbo D. Z góry wielkie dzięki. |
Autor: | BoB82 [ sob lut 24, 2007 9:27 pm ] |
Tytuł: | |
kolego Danielu_19,przy pompie wtryskowej,jest takie śmieszne urządzonko(chyba z niebieskim plasticzkiem na górze)i do tego urządzenia podłączone są rurki od podciśnienia(u mnie 2,nie wiem jak jest w 300)i jak dokładnie pamiętam to jedna jest z nich chyba(dokładnie powiem jak sprawdze)leci do automatu,ale jeżeli autko dobrze jeżdziło wcześniej(tzn:nie było szrpnięć przy zmianie biegów,i stukania przy tylnej osi)to istnieje tak możliwość że ta rurka która idzie do automatu poprostu się gdzieś przetarła,alubi to robić o rozrusznik bo do niego ma najbliżej,i małą dziurką ucieka podciśnienie,jak są niskie obroty i nie ma modulacji automatu tylko szarpnięci i co za tym idzie stuknięcie przy moście,a znów na wyższych obrotach jak się troche przyciśnie podciśnienie jest na tyle duże że automat zmienia dobrze bez szarpnięcia,sprawdż tą rurke,ona w serwisie kosztuje 7zł,a robi dużo zamieszania,najlepiej ją wypiąć przy automacie i przy pompie,dokładnie obejrzeć,nie ruszaj tylko przy skrzyni taką śrubą która znajduje się przy wejściu podciśnienia do automatu,służy ona do ustawiania modulacji skrzyni,powinna ona być pod gumową zaślepką,więc ją zostaw w spokoju,postaram ci się dokłaniej opisać jaka rurka i gdzie,ale niewiem czy też będzie dobrze bo mam troszke namieszane,ale napewno wiem że ta do automatu jest dobrze wpięta. |
Autor: | WSR [ sob lut 24, 2007 9:46 pm ] |
Tytuł: | |
Stukać mogą także mocowania sanek z tyłu te 4 gumowe tuleje wciskane w narożniki sanek. Najczęściej dzieje się tak, ponieważ ktoś je źle założył, czyli nie dopchnął do końca. Sprawdzić to najłatwiej jadąc na wprost, skręcając w jecną lub drugą stronę a następnie w przeciwną (robiąc takie szybkie łuki) jeśli słychać głuche stuki, to na 95% będzie to. Automat jesli szarpnie to powoduje odchylenie sanek i uderzenie ich w nadwozie. można je dociągnąć dkręcając jedną stronę sanek (odkręcić śrubę przy ktorej jest luźna poduszka, a 2 poluźnić na tyle, aby dało się nad poprawiany koniec wsadzić dużą podkładkę i nakrętkę) następnie wkręcić w nakrętkę kawałek gwintowanego pręta na to najlepiej łożysko oporowe i mocno skręcić, zadziwiająco łatwo (i glęboko ![]() Zwróćcie uwagę na taki problem, że stuki biorą się z luzów, a poprawiając pracę sterowania skrzyni raczej żadnych nie kasujecie, czyli pozostają, tylko, że w nieco cichszej formie ![]() pozdrawiam ![]() |
Autor: | Konri [ sob lut 24, 2007 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
To tez mozna do faq`u dodac!! tak jak temat kolegi Pawełek`a <br>Dodano po 2 minutach.:<br> ups pomylilem fora ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |