MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

co to stuka??
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23819
Strona 1 z 1

Autor:  BoB82 [ ndz lut 11, 2007 3:26 pm ]
Tytuł:  co to stuka??

Witam,właśnie dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem MB124 2.5turboD,automat,95r.występują w tym aucie dziwne stuki(nie zawze)przy zmianie biegu,jest stuknięcie z okolic tylnego mostu,ale nie zawsze,czasami zmienia ładnie biegi bez szarpnięć,a znów innym razem,szarpnie i stuknie,co to może być,(odnośnie automatu to olej i filtr wymieniony,a autko,ma orginalny przebieg 240tys)z góry dziękuje za pomoc,i postaram się w najbliższym czasie wkleić fotki.Pa

Autor:  jarecki [ ndz lut 11, 2007 4:10 pm ]
Tytuł: 

prawdopodobnie sprzęgło gumowe wału...

Autor:  ghost_dog [ ndz lut 11, 2007 5:53 pm ]
Tytuł: 

Witam !

Proponuję również pojechać na trzepaki, na stację diagnostyczną.

Pozdrawiam.



__________________

Mercedes 124 300D 85 Automat
Wcześniej
123 200D '83
Mercedes 190 200E LPG '85
Audi 100 2,2E LPG '85
BMW 316E '81

Autor:  jarecki [ ndz lut 11, 2007 8:15 pm ]
Tytuł: 

szarpanie raczej nie będzie oznaką wybitego zawieszenia... to układ przeniesienia napędu.
Czyli albo sprzęgło (najczęstsza przyczyna) albo most albo półośka...
stawiam na tolka banana :) czyli sprzęgło :)

Autor:  Borys [ pn lut 12, 2007 1:49 am ]
Tytuł: 

W automacie sprzeglo jest bardziej skomplikowane, wiec nie sadze zeby mu mialo stukac... To jest jak wrozenie z fusow.. Trzebaby zobaczyc..
Sprzegielko walu, dyfer, regulacja automatu, poloski.. Mozna wymieniac dalej..

Autor:  jarecki [ pn lut 12, 2007 2:24 pm ]
Tytuł: 

chodziło mi oczywiście o sprzęgło wału ;)

Autor:  BoB82 [ wt lut 13, 2007 11:58 pm ]
Tytuł: 

byłem dziś u swojego mechanika,i powiedział że guma (sprzęgło)na wale przy tylnym moście jest w super stanie,i zauważył coś gorszego,przeguby mają luz i to prawdopodobnie powoduje stukanie przy zmianie biegów.

Autor:  BoB82 [ śr lut 21, 2007 9:05 am ]
Tytuł: 

po wielu wizytach u różnych mechaników,znaleziono przyczyne,guma sprzęgła na wale,ale przy skrzyni+podpora wału.dziś wymieniam i się okaże.dziękuje za podpowiedzi.

Autor:  vw1300 [ śr lut 21, 2007 11:17 am ]
Tytuł: 

własnie tak myslalem jak czytałem o podporze walu, stukało mi tak w bmw ale podczas gwaltownego przyspieszania.

Autor:  BoB82 [ czw lut 22, 2007 6:47 pm ]
Tytuł: 

sprzęgło wału wymienione,i co..?lipa dalej tłucze,został teraz juz tylko automat,że to on tak kopie,i dziś spotkałem dobrego znajomego który latakim samy sprzętem jak ja tylko on z taxi na dachu,i zaczeliśmy porównywać,i okazało się że podciśnienie do skrzyni jest że podpięte,zrobiłem jak u niego,i jest super.dzięki.pa

Autor:  Daniel_19 [ pt lut 23, 2007 8:59 pm ]
Tytuł: 

Siemka BoB82 mógł byś opisać dokładnie jak to zrobiłeś i gdzie to jest bo mam identyczny problem tylko ze ja mam 300turbo D. Z góry wielkie dzięki.

Autor:  BoB82 [ sob lut 24, 2007 9:27 pm ]
Tytuł: 

kolego Danielu_19,przy pompie wtryskowej,jest takie śmieszne urządzonko(chyba z niebieskim plasticzkiem na górze)i do tego urządzenia podłączone są rurki od podciśnienia(u mnie 2,nie wiem jak jest w 300)i jak dokładnie pamiętam to jedna jest z nich chyba(dokładnie powiem jak sprawdze)leci do automatu,ale jeżeli autko dobrze jeżdziło wcześniej(tzn:nie było szrpnięć przy zmianie biegów,i stukania przy tylnej osi)to istnieje tak możliwość że ta rurka która idzie do automatu poprostu się gdzieś przetarła,alubi to robić o rozrusznik bo do niego ma najbliżej,i małą dziurką ucieka podciśnienie,jak są niskie obroty i nie ma modulacji automatu tylko szarpnięci i co za tym idzie stuknięcie przy moście,a znów na wyższych obrotach jak się troche przyciśnie podciśnienie jest na tyle duże że automat zmienia dobrze bez szarpnięcia,sprawdż tą rurke,ona w serwisie kosztuje 7zł,a robi dużo zamieszania,najlepiej ją wypiąć przy automacie i przy pompie,dokładnie obejrzeć,nie ruszaj tylko przy skrzyni taką śrubą która znajduje się przy wejściu podciśnienia do automatu,służy ona do ustawiania modulacji skrzyni,powinna ona być pod gumową zaślepką,więc ją zostaw w spokoju,postaram ci się dokłaniej opisać jaka rurka i gdzie,ale niewiem czy też będzie dobrze bo mam troszke namieszane,ale napewno wiem że ta do automatu jest dobrze wpięta.

Autor:  WSR [ sob lut 24, 2007 9:46 pm ]
Tytuł: 

Stukać mogą także mocowania sanek z tyłu te 4 gumowe tuleje wciskane w narożniki sanek. Najczęściej dzieje się tak, ponieważ ktoś je źle założył, czyli nie dopchnął do końca. Sprawdzić to najłatwiej jadąc na wprost, skręcając w jecną lub drugą stronę a następnie w przeciwną (robiąc takie szybkie łuki) jeśli słychać głuche stuki, to na 95% będzie to. Automat jesli szarpnie to powoduje odchylenie sanek i uderzenie ich w nadwozie. można je dociągnąć dkręcając jedną stronę sanek (odkręcić śrubę przy ktorej jest luźna poduszka, a 2 poluźnić na tyle, aby dało się nad poprawiany koniec wsadzić dużą podkładkę i nakrętkę) następnie wkręcić w nakrętkę kawałek gwintowanego pręta na to najlepiej łożysko oporowe i mocno skręcić, zadziwiająco łatwo (i glęboko :lol: ) potrafi wejśc taka poduszka po takim zabiegu. Najgorsze wydaje mi się odkręcenie śrub mocujących sanki, bo są one mocno zardzewiałe.

Zwróćcie uwagę na taki problem, że stuki biorą się z luzów, a poprawiając pracę sterowania skrzyni raczej żadnych nie kasujecie, czyli pozostają, tylko, że w nieco cichszej formie :).

pozdrawiam 8)

Autor:  Konri [ sob lut 24, 2007 10:19 pm ]
Tytuł: 

To tez mozna do faq`u dodac!! tak jak temat kolegi Pawełek`a <br>Dodano po 2 minutach.:<br> ups pomylilem fora :oops: :oops:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/