TReneR pisze:
Przygladnij sie zaworom regulacji biegu jalowego (sa to dwa zawory i potencjometr w jednym module;
Cewki zaworow powinny miec opornosc 25-35 Ohm (2 wspolny - masa, 8 i 3 to +)
Potencjometr opornosc 1.8kOhma miedzy 4,5 a 7 to slizgacz (sprawdz czy nie ma przerw)
hmm kolego drogi. Nie wiem czy dobrze robie ale troszke poprawie twoja wypowiedz.
Otoż w 124 byly dwa typy gaznikow pierburg 2ee oraz stromberg.
Co do stromberga to napewno byl jeszcze w 86' i 87 a czy w 88 to nie jestem pewniem.
Wystarczy ze podasz nam czy do obudowy filtra powietrza ida dwie rury czy tylko jedna. Wtedy dowiemy sie jaki masz gaznik. JAk 2 to stromberg jak jedna to pierburg.
NA strombergu to sie nie znam (cos wiem) a pierburga to akurat mam i znam go jak wlasna kieszen. Jednak czytajac Twoje stwierdzenie ze jestes laikiem , mysle ze duzo tu moje rady nie dadza.
JEsli mialbys pierburga- to na zimnym jest pogrzewanie kolektorea ssacego oraz ukladu paliwowego w gazniku. PRzewaznie siada bezpiecznik od przekaznik, ktory steruje tymi ''grzalkami''. Znajduje sie on w tej czarnej skrzynce pod szyba z lewej strony(obok serv'a badz zbiorniczka na lyn hamulcowy) Wystarczy odkrecic czarna obudowe i znalezc przekaznik z niebieska gora oraz srebrna obudowa-ja tak mam. POzniej go rozebrac i sprawdzic taki ''drucik'' czyli bezpiecznik (czy jes przerwany).
Jest to najlepsza wersja niedomagania poniewaz nalezy wtedy tylko wlutowac inny bezpiecznik.
Inne przypadki wplywajace na niedogodnosci w dzialaniu silnika na zimnym to:
- popekana guma pod gaznikiem = bierze lewe powietrze
Jesli te dwa przypadki sa dobre (wszystko dziala) to powinien chodzic na zimnym.
Jeszcze jedno NAPISZ CZY CHODZI NA CIEPLYM (czy czasem nie ma troche wyzszych obrotow)ORAZ NA CZYM GO ODPALASZ NA BENIE CZY NA LPG??????
U mnie na cieplym jak chodzi to wkazowka od cisnienia oleju jest tak na 2 lub ciut ponizej. JAk by bral slepe powietrze to by byla wyzej.