MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Automatyczne ssanie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23820 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | rapa0 [ ndz lut 11, 2007 3:34 pm ] |
Tytuł: | Automatyczne ssanie |
Witam mam MB z r. 1988 i (mam problem) chciałem się dowidzieć jak wygląda automatyczne ssanie i ile kosztuje jakbym chciał je kupić ? Co do problemu... ...wygląda następująco: -Opalam samochód na zimnym silniku (naciskając troche na gaz) -puszczam gaz -po 20 około sekundach samochód traci obroty i gasnie ! (dowiedziałem się że to może być to ale ja nawet nie wiem jak wygląda takie automatyczne ssanie . ![]() |
Autor: | roadrunner [ ndz lut 11, 2007 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
Jaki silnik? |
Autor: | rapa0 [ ndz lut 11, 2007 3:38 pm ] |
Tytuł: | |
przepraszam 2.0 w automacie benzyna, z gazem |
Autor: | jarecki [ ndz lut 11, 2007 4:12 pm ] |
Tytuł: | |
masz niesprawny układ regulacji powietrza... na zimnym wtedy podaje więcej powietrza i automatycznie dostosowuje obroty do temperatury silnika... tu nic nie dokombinujesz... usprawnij to co masz a bedziesz sie nim cieszył... |
Autor: | rapa0 [ ndz lut 11, 2007 4:15 pm ] |
Tytuł: | |
A jeżeli powiem że jestem LAIKIEM nie wiem jak się za to zabrać . |
Autor: | jarecki [ ndz lut 11, 2007 5:03 pm ] |
Tytuł: | |
to jedź do pierwszego lepszego warsztatu samochodowego i tam ci to zrobią... ale wpierw niech obejrzą bo stukanie w układzie przeniesienia napędu jest objawem jakiegoś "luzu" problem polega tylko na zdiagnozowaniu tego "luzu". Najczęstszym tego objawem jest luz na wale spowodowany wybiciem sie sprzegła gumowo metalowgo wału... masz dwa takie sprzęgła: z przodu przy skrzyni i z tyłu przy moście... jeśli mówisz że stuka z tyłu to 99,9% będzie to wybite tylne sprzęgło... możliwe są jeszcze inne przyczyny typu zużyta półośka czy skończony most ale skoro mówisz ze 240tys. km to oryginalny przebieg to tak jak mówie... tylne sprzęgło wału. Koszt około 100-180zł za sprzęgło + koszt wymiany... hehe tu mogą wziąć od 20zł (znajomi mechanicy) do pewnie nawet 200zł... może sie trafić fachowiec ale nie każdy jest to w stanie zrobić co będzie ci jeszcze chcial wał wyważyć i też sobie policzy... Także przybliżone koszty już znasz więc do roboty!!! ![]() aha przeciąganie tego wiąże się z kolejnymi niesprawnościami więc radzę to zrobić czym prędziej ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Żeluś [ ndz lut 11, 2007 5:04 pm ] |
Tytuł: | |
Witam nowego użytkownika, miłego forumowania. http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 98&start=0 |
Autor: | jarecki [ ndz lut 11, 2007 5:14 pm ] |
Tytuł: | |
proponuje podjechać gdzieś na komputer!! a nie masz czasem gazu???? gaz lubi powodować takie objawy... parę strzałów i juz po kłopocie... silnik chodzi w trybie awaryjnym... brak regulacji obrotów na zimnym silniku... normalka przy gazie... ja ze swoim doszedłem do tego że rurki mam ok i regulator wolnych też... brakuje tylko sterowania z komputera regulatorem wolnych... na krótko działa a w aucie nie... nawet podpiąłem przy zapiętym regulatorze na krótko napięcie i od razu obroty wzrosły... niestety jest to objaw tego że komp nie steruje nim a to jest objaw ,że komp czegoś nie dostaje... jest kilka czujników na podstawie których wskazań komp wypracowuje napięcie na regulator... m.in. czujnik temp wody, czujnik hamowania silnikiem, czujnik położenia wału, czujnik położenia przepływomierza itd... przyczyn może być 100 i najczęściej jest to jakaś błahostka... sam się z tym morduje ale przy obecnych temperaturach i braku garażu czy innej możliwości popracowania nad tym w warunkach zdatnych do pracy to jakoś nie bardzo mi sie uśmiecha iść w mżawkę przy temp 0 stopni grzebać pod maską albo jak jest -10 stopni... |
Autor: | rapa0 [ ndz lut 11, 2007 5:15 pm ] |
Tytuł: | |
Ok dzieki |
Autor: | roadrunner [ ndz lut 11, 2007 6:05 pm ] |
Tytuł: | |
jeszcze jedno pytanie zeby nie bylo blednych odpowiedzi: to twoje 2,0 to na gazniku jest czy na wtrysku?. Z gory mowie ze na gaznikach to sie nie znam na tyle zeby zabierac zdanie w dyskusji. |
Autor: | rapa0 [ ndz lut 11, 2007 6:09 pm ] |
Tytuł: | |
Gaznik ![]() |
Autor: | roadrunner [ ndz lut 11, 2007 6:18 pm ] |
Tytuł: | |
No to jedyne w czym ci moge pomuc to ogledziny tego uzadzenia tylko musialbys dysponowac jakims garazem bo pogoda nei zacheca do grzebania pod maska no i juz ciemno gdy koncze prace. |
Autor: | TReneR [ ndz lut 11, 2007 6:19 pm ] |
Tytuł: | |
Przygladnij sie zaworom regulacji biegu jalowego (sa to dwa zawory i potencjometr w jednym module; Cewki zaworow powinny miec opornosc 25-35 Ohm (2 wspolny - masa, 8 i 3 to +) Potencjometr opornosc 1.8kOhma miedzy 4,5 a 7 to slizgacz (sprawdz czy nie ma przerw) |
Autor: | FreQ [ ndz lut 11, 2007 8:20 pm ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Przygladnij sie zaworom regulacji biegu jalowego (sa to dwa zawory i potencjometr w jednym module;
Cewki zaworow powinny miec opornosc 25-35 Ohm (2 wspolny - masa, 8 i 3 to +) Potencjometr opornosc 1.8kOhma miedzy 4,5 a 7 to slizgacz (sprawdz czy nie ma przerw) hmm kolego drogi. Nie wiem czy dobrze robie ale troszke poprawie twoja wypowiedz. Otoż w 124 byly dwa typy gaznikow pierburg 2ee oraz stromberg. Co do stromberga to napewno byl jeszcze w 86' i 87 a czy w 88 to nie jestem pewniem. Wystarczy ze podasz nam czy do obudowy filtra powietrza ida dwie rury czy tylko jedna. Wtedy dowiemy sie jaki masz gaznik. JAk 2 to stromberg jak jedna to pierburg. NA strombergu to sie nie znam (cos wiem) a pierburga to akurat mam i znam go jak wlasna kieszen. Jednak czytajac Twoje stwierdzenie ze jestes laikiem , mysle ze duzo tu moje rady nie dadza. JEsli mialbys pierburga- to na zimnym jest pogrzewanie kolektorea ssacego oraz ukladu paliwowego w gazniku. PRzewaznie siada bezpiecznik od przekaznik, ktory steruje tymi ''grzalkami''. Znajduje sie on w tej czarnej skrzynce pod szyba z lewej strony(obok serv'a badz zbiorniczka na lyn hamulcowy) Wystarczy odkrecic czarna obudowe i znalezc przekaznik z niebieska gora oraz srebrna obudowa-ja tak mam. POzniej go rozebrac i sprawdzic taki ''drucik'' czyli bezpiecznik (czy jes przerwany). Jest to najlepsza wersja niedomagania poniewaz nalezy wtedy tylko wlutowac inny bezpiecznik. Inne przypadki wplywajace na niedogodnosci w dzialaniu silnika na zimnym to: - popekana guma pod gaznikiem = bierze lewe powietrze Jesli te dwa przypadki sa dobre (wszystko dziala) to powinien chodzic na zimnym. Jeszcze jedno NAPISZ CZY CHODZI NA CIEPLYM (czy czasem nie ma troche wyzszych obrotow)ORAZ NA CZYM GO ODPALASZ NA BENIE CZY NA LPG?????? U mnie na cieplym jak chodzi to wkazowka od cisnienia oleju jest tak na 2 lub ciut ponizej. JAk by bral slepe powietrze to by byla wyzej. |
Autor: | TReneR [ ndz lut 11, 2007 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
Obydwa gazniki zdaje sie maja taka sama elektronike sterujaca; 2EE tez ma podgrzewacz w dolocie i w samym gazniku? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |