MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

problem z cisnieniem oleju w 560sec
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23850
Strona 1 z 3

Autor:  art [ pn lut 12, 2007 4:13 pm ]
Tytuł:  problem z cisnieniem oleju w 560sec

Witam przeszukałem archiwum ale akurat podobnego problemu nie znalazłem. Chodzi o w126 560sec, objaw jest taki ze po dluzszej jezdzie cisnienie oleju w trakcie jazdy nie dochodzi do 3 tylko tak jakby stopniowo zanizala sie skala jest 2,9 2,8 najnizej 2,5 ale jak zgasze samochod i odpale od razu znowu jest 3 i jakies 5 min jazdy i tak jakby skala znowu zaczyna sie zanizac ale po zgaszeniu i odpaleniu momentalnie wskakuje na 3 z powrotem. Na wolnych najnizej 1,6 po ostrej jezdzie. Olej od wymiany ma przejechane 1000km. Nie wiem czy to cos z czujnikiem oleju czy moze z z jakims zaworem zwrotnym w pompie. Moze ktos miał podobny problem. Pozdrawiam.

Autor:  AndyS [ pn lut 12, 2007 5:11 pm ]
Tytuł: 

Przyczyn może być wiele i najtrudniejsze będzie trafienie - która. Napisałeś że niedawno zmieniałeś olej. Domniemam że przedtem nie było takich objawów. Sugeruje to dwie możliwości:
1. Kiepski olej (nie ważne co było napisane na opakowaniu - przekręt)
2. Słaby filtr oleju - szybko się zapchał i dławi ciśnienie.
Poza tym silniki V8 mają skłonność do niższego ciśnienia ale raczej na wolnych obrotach. Po dodaniu "gazu" powyżej 1000 obr powinno być 3. Układ pomiaru ciśnienia jest elektryczny i już w nim może tkwić wiele przyczyn niesprawności ze względu na "starość". Czujnik ciśnienia oleju może źle pokazywać ze względu na uzkodzenie wewnętrzne czy zanieczyszczenie zewnętrzne, uszkodzenie mechaniczne (np. uderzenie). Rzadko zdarza sie awaria wskaźnika w zestawie liczników.
Stawiam na przyczynę nr 1 chociaż nie wykluczam awarii zaworu zwrotnego (raczej rzadkie).

Autor:  Mirmur [ pn lut 12, 2007 5:21 pm ]
Tytuł: 

Jeśli te objawy nastąpiły nagle to sprawdź czy nie masz uszkodzonego filtra oleju. Miałem kiedyś taki przypadek w W126 500. Filtr był słabej firmy i po prostu pękł z boku. Po wymianie na Mann-a wszystko wróciło do normy. Może się mylę, ale nie ma dużo roboty, żeby obejrzeć filtr.
Pozdrawiam.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn lut 12, 2007 5:35 pm ]
Tytuł: 

jaki olej???? nie wlałes czasem syntetyka po minerale czy cos w tym stylu?

Autor:  AndyS [ pn lut 12, 2007 5:49 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
jaki olej???? nie wlałes czasem syntetyka po minerale czy cos w tym stylu?

Syntetyk doskonale trzyma ciśnienie - lepiej jak mineral szczególnie na mocno rozgrzanym silniku.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn lut 12, 2007 5:54 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
jaki olej???? nie wlałes czasem syntetyka po minerale czy cos w tym stylu?

Syntetyk doskonale trzyma ciśnienie - lepiej jak mineral szczególnie na mocno rozgrzanym silniku.


ze tak powiem srutu tutu :lol: w silniku ktory od nowosci miał syntetyk mozliwe.Miałem przypadek w MB ze na ciepłym miał max 2,7-2,9 nawet przy 6000 obr.Olej połsyntetyk.zmiana na minerał i 1200 obr i niezaleznie od temp cisnienie max.Oczywscie silnik w stanie tip top-pieknie chodził oleju brał bardzo mało itp.Syntetyk jest dobry ale nie w20 letnich silnikach szczegolnie ze niewiadomo co było lane w 1roku, co w 2, a co w np 12 roku eksploatacji.Chyba ze jest full dokumentacja z ASO.Jesli mozesz to wytłumacz mi dlaczego na poł sybtetyku na ciepłym nie mogł osiagnąc za cholere 3??????

Autor:  art [ pn lut 12, 2007 6:42 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
jaki olej???? nie wlałes czasem syntetyka po minerale czy cos w tym stylu?

Syntetyk doskonale trzyma ciśnienie - lepiej jak mineral szczególnie na mocno rozgrzanym silniku.

Wlałem mineralny shella ale wlasnie zastanawiałem się nad wlaniem półsyntetyka wczesniej był tam mineralny. Zobacze na początku z tym filtrem i własnie przy następnej wymianie nie wiem czy nie nalać półsyntetyka. Fakt ze do tej pory jezdzilem wszystkimi tylko na mineralnym i nie przechodzilem na półsyntetyk ale w sumie to sam juz nie wiem niby półsyntetyk może wypłukać nagar i rozszczelinic silnik ale z drugiej strony wiele osób które przeszły na półsyntetyk mówią że silnik pracuje ciszej i generalnie są zadowolone. Dzeki za podpowiedzi co się mogło stać będę po kolei wszystko sprawdzał aż znajdę przyczynę. [zlosnik]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn lut 12, 2007 6:49 pm ]
Tytuł: 

przjedz jak cos pod makro w srode lub piatek to bedziemy naprawiac ,jazdy testowe itp. Ja zawsze chetny jestem [smiech] [zlosnik] :lol:

Autor:  art [ pn lut 12, 2007 7:03 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
przjedz jak cos pod makro w srode lub piatek to bedziemy naprawiac ,jazdy testowe itp. Ja zawsze chetny jestem [smiech] [zlosnik] :lol:

Kurde nie mam teraz czasu wpadnij jak będziesz przejezdzac koło Poczesnej to jazde testową zrobimy [zlosnik] [zlosnik] .

Autor:  georem [ pn lut 12, 2007 9:09 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
Stawiam na przyczynę nr 1


Bez przesady, żeby to była wina oleju, chyba że to nie jest silnikowy ;) Ja tak miałem w beczce po przytarganiu z DE, auto stało tam 0,5 roku nieodpalane, po wymianie oleju i FILTRA który był praktycznie suchy wskazania od razu były prawidłowe.

Autor:  Debesciak [ pn lut 12, 2007 10:15 pm ]
Tytuł: 

gdzies na forum czytalem porady co sprawdzic przy kupnie mercedesa bylo tam o wskazniku cisnienia oleju po uruchomieniu strzalka powinna byc na 3 ale po chwili powinna opasc na 2 jak nie opada to mialo znaczyc ze do oleju dolany jest jakis uszlachetniacz :) moze cos to ci pomoze :)

Autor:  AndyS [ pn lut 12, 2007 10:17 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Syntetyk jest dobry ale nie w 20 letnich silnikach

No to ja mam silnik-indywiduum bo ma 21 lat i jeżdżę na syntetyku. I tylko raz może ze 3 lata temu wlałem mineralny (byłem daleko od domu) i za cholerę na wolnych obrotach wskaźnik nie chciał iść powyżej 1. Po powrocie do domu olej poszedł do FIATA a do 126 jedyny słuszny. Po dobrym rozgrzaniu przy 550 obr (LPG + bieg) mam conajmniej 2.

MERCEDES 4 EVER pisze:
Jesli mozesz to wytłumacz mi dlaczego na poł sybtetyku na ciepłym nie mogł osiagnąc za cholere 3??????

Wróżka nie jestem ale jakaś przyczyna musi być. Może dlatego że półsyntetyk (to jak masmix przy maśle nie wspomnę o mineralnej margarynie) :) Lałem syntetyk do W115 (300D) i było super. Trzymał ciśnienie nawet po przegonieniu i przygrzaniu.
Całe to zamieszanie na temat syntetyk - mineralny przypomina mi dyskusję z facetem ze 20 lat temu. Udowadniał mi że w polskich realiach jego Fiat 125p jest lepszy niż mój Mercedes. Myślę że i wtedy i teraz chyba niektórym chodzi o te realia. [zlosnik] Bez żadnych dyskusji olej syntetyczny jest lepszy POD KAŻDYM WZGLĘDEM od oleju mineralnego. A silniki w Mercedesach nie są tak stare konstrukcyjnie żeby olej syntetyczny powodował jakieś problemy. Ja używam syntetyku przy LPG i będę używał a każdy niech robi jak uważa. Tylko niech się nie upiera że robi lepiej. Nigdy się z tym nie zgodzę. :)

Autor:  georem [ pn lut 12, 2007 11:12 pm ]
Tytuł: 

Debesciak pisze:
gdzies na forum czytalem porady co sprawdzic przy kupnie mercedesa bylo tam o wskazniku cisnienia oleju po uruchomieniu strzalka powinna byc na 3 ale po chwili powinna opasc na 2 jak nie opada to mialo znaczyc ze do oleju dolany jest jakis uszlachetniacz :) moze cos to ci pomoze :)


Proszę poczytać dokładnie bo wprowadzasz zamęt. Po jakiej chwili? Tak naprawdę na 3 powinna być przy silniku w świetnym stanie nawet po nagrzaniu. Im silnik ma wiekszy przebieg i w zależnosci od gęstości oleju i temperatury silnika wskazania będą się obniżały. Jeżeli wskazania spadaja widocznie poniżej 1 to wg instrukcji należy podjąć kroki w celu ustalenia przyczyny tak niskiego wskazania. Generalnie ciśnienie powinno powędrować na 3 po DOTKNIĘCIU pedału gazu, jeżeli jest inaczej lub w sytuacji takiej jak opisał kolega to należy sprawdzić to ciśnienie, bo możemy mieć problemy. Ot chyba cała historia wskaźnika ciśnienia oleju. [zlosnik]

Autor:  leopold [ wt lut 13, 2007 8:45 am ]
Tytuł: 

georem pisze:
Jeżeli wskazania spadaja widocznie poniżej 1 to wg instrukcji należy podjąć kroki w celu ustalenia przyczyny tak niskiego wskazania. Generalnie ciśnienie powinno powędrować na 3 po DOTKNIĘCIU pedału gazu, jeżeli jest inaczej lub w sytuacji takiej jak opisał kolega to należy sprawdzić to ciśnienie, bo możemy mieć problemy. Ot chyba cała historia wskaźnika ciśnienia oleju. [zlosnik]


Instrukcje obsługi są oczywiście rózne dla różnych silników, ale dla silników w modelu w201 napisali w instrukcji, że ciśnienie może spaść nawet do 0.3 atm., a wzrosnąc ma po dodaniu gazu (a nie po dotknięciu pedału).
Pozdrawia, uprzejmy nadzwyczaj Leopold

Autor:  erio [ wt lut 13, 2007 9:29 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Wlałem mineralny shella ale wlasnie zastanawiałem się nad wlaniem półsyntetyka wczesniej był tam mineralny. Zobacze na początku z tym filtrem i własnie przy następnej wymianie nie wiem czy nie nalać półsyntetyka. Fakt ze do tej pory jezdzilem wszystkimi tylko na mineralnym i nie przechodzilem na półsyntetyk ale w sumie to sam juz nie wiem niby półsyntetyk może wypłukać nagar i rozszczelinic silnik ale z drugiej strony wiele osób które przeszły na półsyntetyk mówią że silnik pracuje ciszej i generalnie są zadowolone.


Weź no i przeczytaj opracownaie o olejach które bylo o mawiane na forum w Temacie .. Oleje - prawdy i mity

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=23414

Zalej tylko syntetyk, oczywiście po uprzednim płukaniu silnika

moze to byc np. syntetyk Midland Avaza 100% syntetyk po 20 zł za litr w allegro, w sklepach po okolo 25-28 zł za litr
Midland jest lany do Subaru w ASO , wiec jest markowy, aczkolwiek nie tak popularny jak Castrol i Mobil ...

Jakbym mial SECa do za cholere nie zalalbym nic innego niz syntetyk .. w moim kombi tez niedlugo bedzie 2gie plukanie i syntetyk ... teraz mam 395.000 .. przy 400.000 tak zrobie ... narazie jest na mineralnym midlandzie bo taki kupilem zanim przeczytalem to opracowanie
http://xsonic.strefa.pl/myimages/oleje.pdf

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/