MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
na co zwrócić uwagę przy kupnie? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23927 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Janfocus [ czw lut 15, 2007 9:54 am ] |
Tytuł: | na co zwrócić uwagę przy kupnie? |
Witam, do tej pory nie doktoryzowałem się z W124 -bo jakoś nie było potrzeby, ale znajomi mnie poprosili aby im pomóc w kupnie W124/250D. Jako że każde auto ma charakterystyczne wady -poprosiłbym o uwagi na co zwrócić uwagę przy kupnie (gdzie gniją, gdzie pękają), co dyskwalifikuje auto... Oczywiście auto zostanie sparwdzone w warsztacie w zakresie lakier, geometria (w razie czego nawet płyta podłogowa), niemniej dobrze wiedzieć czy na coś szczególnie zwracać uwagę? |
Autor: | WeebShut [ czw lut 15, 2007 10:10 am ] |
Tytuł: | |
Drogi kolego, nie wierze w to co piszesz, z dwóch względów: 1) Przebywasz na forum już półtora roku, przeglądasz je w miare systematycznie, czy zdajesz sobie kolego sprawę ile razy to pytanie zostało zadane ? ![]() 2) Wiesz zapewne też dobrze, że na stronie www.w114-115.org.pl znajduje się dokładny opis, na co zwracac uwagę przy kupnie Mercedesa, nie wierze, że umknęło to Twym oczom przez półtora roku. ![]() |
Autor: | Janfocus [ czw lut 15, 2007 10:24 am ] |
Tytuł: | |
Drogi Kolego, opcja szukaj została użyta, ale może nie mam zbytnio zdolności do stworzenia wyrażenia, które nie wyrzuci albo 1700 postów, albo kilku, które po przejżeniu nie wniosły nic do mojego stanu wiedzy. Owszem opis na temat kupna auta będący na stronie znam na wylot, niemniej dotyczy głównie 123 i 116, a mi chodzi o rzeczy charakterystyczne dla 124... 124 lezał zupełnie do tej pory poza moimi zainteresowaniami, stąd dyletanctwo w tej materii ![]() |
Autor: | Marcin S [ czw lut 15, 2007 5:56 pm ] |
Tytuł: | |
W124 - jak wyjmiesz dywaniki boczne z bagażnika, zobacz czy na łączeniu błotnika z podłogą, z poszyciem nei ma łatek, lub rdzy czy nei ma pod szeroką listwą rdzy (fotki były na forum, bo sie dzieje z W124 z szeroką listwą..) najlepiej zdejmij boczek z drzwi - widać wszystko-rdza uszkodzenia, czy nie malowane, i korozje na dole - tak jak w poprzednich MB Sprawdz elektryke, bo na z el.szyberdachem moga byc problemy - w zasadzie duzo roboty żeby naprawić. Sprawdz w miejscy lewarka, pod nadprożem, czy nei ma rdzy, bo to wręcz standard no i silnik.. |
Autor: | clark [ czw lut 15, 2007 7:47 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Ja robie w ten sposób: -biore od gościa VIN, wpisuje do kompa i sprawa jasna ściągam jak najwięcej danych o samochodzie. -wypisuje wszystkie jego cechy łącznie z wyposażeniem na kartke papieru (sugeruje A4 mniejszy może być za mały ![]() -umawiam się z gościem gdzie mogę obejżeć samochód ale UWAGA bez właściciela -jedziesz na miejsce i wnikliwie oglądasz cały wózek (może się przydać kolega lub nawet koleżanka bo więcej dziur znajdziecie). Pisząc słowo "wnikliwie" mam na myśli bardzo szczegółowe obejżenie samochodu.Zapewniam Cię że będziesz nie mało zdziwiony ile znajdziesz nie wsiadając do samochodu. Oczywiście środek z zewnątrz też obejżeć należy. Wszystkie nawet małe uwagi zapisuj. Ściągnij kapsle ze wszystkichmocowań lewarka tam zobaczysz czy pojazd jest już zjadany przez rdze. -teraz umawiasz sie z właścicielem oglądasz wszystko co do tej pory nie było ci dane zobaczyć i oczywiście słuchasz sprzedającego jaki to jego Mieczysław jest świetny. W tym momencie wyrabisz sobie już pogląd czy facet ściemnia czy mówi prawde. -czas na jazde, wpadają ci kolejne cenne spostrzezenia i oczywiście słuchasz ![]() -teraz zadajesz pytania, tu zaczynasz sie upewniac ze sprzedający mówi prawde lub nie ![]() Jak usłyszysz słowa: nie jestem pewny, chyba coś, prostowałem młotkiem, zawsze był bez tego, nie znam się za bardzo na tych samochodach/Mercedesach - to nie ma lipy facet coś ukrywa - a potem to już według uznania albo sobie odpuszczasz albo dalej sprawdzasz w warsztatach. Wow, troszke się rozpisałem ale i tak zapewne bedziesz miał pytania wiec pisz postaram się pisać jaknajwiecej pozdrawiam <br> |
Autor: | Janfocus [ pt lut 16, 2007 12:21 am ] |
Tytuł: | |
Dziękuję ![]() |
Autor: | erio [ pt lut 16, 2007 10:01 am ] |
Tytuł: | |
to sie nazywa dobra technika kupowania samochodu ... szczegolnie zapisywanie wszystkiego .. b wazne .. dobra baza do zadawania wlasciwych pytań |
Autor: | Żeluś [ pt lut 16, 2007 4:08 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Clark bardzo fajny pomysł z tym zapisywaniem, ![]() ![]() |
Autor: | clark [ sob lut 17, 2007 5:55 pm ] |
Tytuł: | |
Super !!! Sprzedający normalnie wymiękają jak się dowiedzą ile auto ma wad. Pozdrawiam |
Autor: | vw1300 [ sob lut 17, 2007 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
zdecydwaqlem sę już na kupn 124coupe, tylko nie wiem jeszcze czy kupie w Polsce czy w niemczech. Zastanawiam się nad silnikiem. Myślę o 3,0 ale duzo jest tez fajnych 2,3. podejrzewam ze nie ma róźnicy w spalaniu duzej ale zastanawiam sie czy 2,3 nie jest za słaby. I jakie są wasze spostrzezenia co do tych silników. Silnik 3.0 to jest 6cylindrow rzędówka? a 2,3 to 4cyl rzędówka? jakie większe silniki montowane byly w 124c? dziękuję i pozdrawiam! |
Autor: | beet [ ndz lut 18, 2007 12:05 am ] |
Tytuł: | |
vw1300 pisze: podejrzewam ze nie ma róźnicy w spalaniu duzej ale zastanawiam sie czy 2,3 nie jest za sł
Poczytaj sobie dane techniczne na glownej stronce, roznica jest i to spora, ja stycznosci za duzej z 300tka nie mialem, ale po wujkowym 260E wiem ile ten silnik potrafi wypic. Wszystkie silniki o ktorych piszesz maja rzedowy uklad cylindrow. W coupe byly 230E, 300E i 300E 24v, a po liftingu 200E 16v, 220E 16v i 320 24v, chyba juz 300tka 24v nie szla, ale to pytanie dla bardziej wtajemniczonych. Jesli niekoniecznie interesuje Cie przyspieszenie i lepsza kultura pracy, to zdecydowanie polecam 230E, pali na prawde nieduzo (bez gazowania), a do spokojnej jazdy w zupelnosci wystarcza. Pozdrawiam |
Autor: | Żeluś [ ndz lut 18, 2007 10:09 am ] |
Tytuł: | |
Witam vw1300 pisze: jakie większe silniki montowane byly w 124c?
dziękuję i pozdrawiam! http://mb.auto.pl/dane_en_os/1232DANE.HTM . |
Autor: | mojojojo13 [ ndz lut 18, 2007 10:46 am ] |
Tytuł: | |
JanFocus - ja tylko od siebie dorzuce - auta z szeroką listwą w b.dobrym stanie pod szeroką listwą w miejscu lewarowania powinny miec lekki rdzawy nalot - z praktyki wiem że jeśli ich brak to przeważnie auto było malowane , popatrz czy są gumy (poduszki) pod lewarek w podłodze pod otoworami na lewarek. I teraz coś co może was zdziwi - Ja wywalam tylną kanape i zaglądam pod mastera centralnego i analogicznie z drugiej strony - wszelkie nie umiejetne naprawy progów nawet jeśli dobrze zamaskowane bezlitośnie sa tam widoczne , nie mówiąc o stojącej wodzie czy gniciu - a tam nikt auta nie picuje . Kolejna rzecz to już jako ciekawostka warto auto podlewarować - trzaski świadcza o korozji wewnętrznej , przebiegi rzędu 200k-300k choć wiadomo że sprzedawcy są cwani widac po zużyciu w środku auta - kierownica i mieszek zmiany biegów itp Metoda na zamknięcie japy sprzedawcy ( bo to wkurzające jak ci ciągle leje wode) to że jeździsz Mercami od wieków albo że jesteś klubowiczem MB CLub - to szczegół ale przydatny. no i szpachlometr niezastąpiona rzecz. Pozdrawiam |
Autor: | Janfocus [ ndz lut 18, 2007 12:15 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki Panowie ![]() ![]() |
Autor: | clark [ ndz lut 18, 2007 1:58 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus nic na siłe bo potem się odbija i to nieprzyjemnie. 123 piękna sprawa oczywiście w dobrym stanie. Dziś oglądałem okulara 10 latka ale mi ślina po brodzie leciał, nie nie zagłębiłem się w jego szczegóły a jedynie oko cieszyłem poprostu ciastko z kremem hrrrrrrrrrrrr |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |