MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Gumy stabilizatora i wspornik drążka https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23981 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | clark [ sob lut 17, 2007 8:26 pm ] |
Tytuł: | Gumy stabilizatora i wspornik drążka |
Witam ponownie ![]() Szanowni Forumowicze i Wyjadacze Gwiazd ![]() Dokładnie chodzi o: 1. prawy wspornik drążka (przód) w tym przypadku nie jestem pewny o co chodzi. Czy chodzi może o odpowiednio powyginaną rure łączącą oba koła zwaną stabilizatorem ( bo jeśli o nią to sprawa jest dla mnie jana) a może to jeszcze coś innego? 2. gumy stabilizatora 4 szt. (przód) - czy to chodzi o gumy w obejmach wsporników czy znowu o co innego? Kurcze chłop mi sprawdzał a ja pir... o ... Maryny z innym a teraz nie wiem o co chodzi. Dupa ze mnie Pozdrawiam |
Autor: | Marcin S [ sob lut 17, 2007 9:03 pm ] |
Tytuł: | |
tak, chodzi o stabilizator - rure w poprzek samochody, łacząca oba wachacze. Prawy wspornik - wejdz do kanału, i jest to wspornik przykręcony do podłóżnicy na śrube klucz 17mm. Najprawdopodobniej przerdzewiał, lub pękł, to jest kawałek płackownika, dopowiednio powyginany, Na dole jest gumka łącząca wspornik ze stabilizatorem. Odkręcasz obejme klucz 13mm zdejmujesz obejme ( pół obejmy to wspornik, drugie pół to kawałek wygietej blachy) Jak samochód stoi prosto i na równej powierzchni, poprostu to odkręcasz, odkręczasz obejmy na wachaczach - klucz 13mm. Wyjmujesz stabilizator z samochodu Zdejmujesz gumy, zakładasz nowe, wkładasz pod samochód, skręcasz tak jak rozkręcałeś. Warto posmarowac nowe gumy smarem, nie przyszczypiesz ich obejmami przy skręcaniu, i ładnie sie wyłożą na swoim miejscu ![]() koniec - czas pracy 15min ![]() albo wspornik, analogicznie jak kolomna kierownica tylko z drugiej strony, dzieki temu drążek środkowy równo pracuje. I tutaj raczej zestaw naprawczy niż całość. Od spodu samochodu odkręczasz końcówki drażków, ściagaczem zdejmujesz końcówki. Odkręcasz śrube , w zasadzie nakrętke i ci się samo rozłada. Wyjmujesz stare, składasz na nowych tulejkach z zestawu naprawczego. składasz tak jak było stare, dociągasz. Warto użyć dobrego smaru. Zakładasz końcówki drążków. koniec ![]() |
Autor: | Grigorij0 [ sob lut 17, 2007 9:17 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: tak, chodzi o stabilizator - rure w poprzek samochody, łacząca oba wachacze. Gwoli ścisłości - to nie rura tylko pręt ( drążek), o całkiem pokaźnej wadze clark pisze: prawy wspornik drążka (przód)
Tak jak pisał Marcin, kawał blachy ze stali sprężynowej. Niespawalny. Nówka sztuka kosztowała mnie 90zł, używka pewnie będzie kilkukrotnie tańsza. ![]() element nr 20 |
Autor: | Marcin S [ sob lut 17, 2007 9:30 pm ] |
Tytuł: | |
Grigorij0 pisze: Marcin S pisze: tak, chodzi o stabilizator - rure w poprzek samochody, łacząca oba wachacze. Gwoli ścisłości - to nie rura tylko pręt ( drążek), o całkiem pokaźnej wadze tak pręt, rura jest w środku pusta, pręt jest cały. Ale wiadomo o co chodzi ![]() |
Autor: | clark [ sob lut 17, 2007 9:35 pm ] |
Tytuł: | |
Właśnie byłem oblukać sprawe i jeśli chodzi o wsporniki stabilizatora to oba są ok, jeden jest tylko zardzewiały a to ze względu że drugi wymieniałem ze 2 lata temu więc się różnią od siebie. Gumy wymienie bo nie wiadomo kiedy były ruszane to przy okazj zdejme te wsporniki i je wyczyszcze i zakonserwuje. Jutro sprawdze ten drugi wspornik może to jednak o niego chodzi, ale jak rozpoznać że jest walnięty? |
Autor: | Marcin S [ sob lut 17, 2007 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
Grigorij0 pisze: Niespawalny.
jaki on niespawalny ![]() "nasi" potrafia cuda a z patentów, to dzisiaj rozkładałem W123 na czynniki pierwsze, i żeby nie wyskoczyła końcówka drażka kierowniczego, była zrobiona obejma, przykręcana pod śrube mocowania końcówki, i zagięta (tworząc prostokąt, w zasadzie sześciobok, bez 2 bocznych dłuższych boków) na około końcówki -tak, że nawet jak wyskoczy końcówka, to nie wyjdzie z mocowania bo sie o blache zaprze - i to na obu stronach ![]() ![]() |
Autor: | clark [ sob lut 17, 2007 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
Super rysunek Grigorij0 może posiadasz takie do wózka tylnego i układu kierowniczego, z niewiadomych mi przyczyn nieotwiera mi się strona z EPC Pozdrawiam |
Autor: | Grigorij0 [ ndz lut 18, 2007 12:49 pm ] |
Tytuł: | |
Coś się wysypało, u mnie też nie działa ![]() |
Autor: | clark [ ndz lut 18, 2007 3:38 pm ] |
Tytuł: | |
Czy w przypadku układu kierowniczego to chodzi o ten wspornik nr 8 i zestaw 11? |
Autor: | Marcin S [ ndz lut 18, 2007 6:59 pm ] |
Tytuł: | |
tak, zestaw numer 8 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |