MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 2:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 20, 2007 11:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
witam posiadam 124 250turboD automat,z fabryki autko wyjechało z motorem 200D manual,poprzedni właściciel przełożył motor ze skrzynią,ale niestety kick downa już nie zdążył podłączyć,i teraz mi został ten niby niewielki problem do rozwiązania,auto ma wystarczającą moc by w miare sprawnie przyspieszać,ale skoro fabryka montował coś takiego,i jest on pod pedałem,to chciałbym żeby działał,prosze o pomoc,może jakiś schemat lub opis działania,co z czym jest połączone,z góry wielkie dzieki.Pa


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 12:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Twoja wiadomość przeważyła o mojej rejestracji na tym forum, czytam je od dawna, ale jakoś nie chciało mi się rejestrowac. Tak więc chciałem się oficjalnie przywitać ze wszystkimi forumowiczami (robię to tu, bo nie znalazłem żadnego tematu typu: "powitalnia"). Śmigam 124 300D aut. POZDRAWIAM


Odnośnie Twojego problemu, to walczyłem ze swoim kick downem jakiś czas temu i właśnie z powodu braku schematu musiałem sam dojść co i jak (opisałem to na elekttrodzie):

Jakiś czas temu zabrałem się za to wreszcie, może to co napisze przyda się komuś.

Po pierwsze okazało się, że linka kick down (połączona z linką gazu, schodząca w stronę skrzyni, po lewej str. silnika, patrząc od przodu) jest luźna, po jej odpowiednim naciągnięciu auto zaczęło lepiej redukować, jednak tylko przy niższych prędkościach, czyli kick down elektryczny nadal nie działał.



Pod maską po stronie akumulatora jest moduł D-Kickdown, z 4 pinami:
- 15 - plus po stacyjce,
- 31 - masa,
- 87k - zasilanie przycisku kickdown pod pedałem,
- ... zapomniałem numeru, ale 4 pin to najprawdopodobniej sygnał albo z czujnika wału, albo z alternatora (ostatnio skłaniałbym się, że z czujnika wału)

Czwarty pin odpowiada (najprawdopodobniej) za dostarczenie sygnału, na podstawie ktorego moduł ustala aktualną prędkość obrotową silnika i puszcza, bądź nie napięcie na przycisk kickdown. W module oprócz elektroniki znajduje się przekaźnik, normalnie zamknięty (przez niego realizowane jest zasilanie przycisku kd) po przekręceniu kluczyka, a wiec podaniu napięcia na 15 przekaźnik się otwiera, po odpaleniu silnika zamyka i wtedy powinno pojawić się napięcie na jednym z pinów przycisku pod pedałem (u mnie niezależnie od położenia dźwigni zmiany biegów).

Z wejscia 87k na module poprowadzony jest przewód czarny z białym paskiem do skrzynki z bezpiecznikami, w skrzynce tej na dole łączy się przez wtyczkę (lewa wtyczka, przyczepiona do dna skrzynki, patrząc od przodu auta) z takim samym przewodem, ale w czarnej koszulce. U mnie to był właśnie problem - ta wtyczka kompletnie zaśniedziała. Przewód wędruje sobie do przycisku, a od przycisku do elektronagnesu w skrzyni (po prawej stronie na dole, patrząc od strony dyfra). Warto sprawdzić, czy sam elektromagnes działa, przykładając napięcie do jednego z 2 pinow przycisku powinno być go słychać.

Po wyrzuceniu tej wtyczki w skrzynce i polutowaniu na stałe, wreszcie układ zaczął działać jak należy to znaczy auto redukuje przy wyższych prędkościach, ale tylko wtedy kiedy to ma sens (czyli zostało jeszcze trochę rezerwy obrotów, żeby przeciągnąć na niższym biegu).

Obrazek

opis jest na podstawie mojego poszukiwania do 300D, czy w 250DT jest tak samo, to nie mam pojęcia, ale intuicja podpowiada mi, że tak :)

mam nadzieję, że przyda się to na coś :)

życzę powodzenia :)

P.S. mogłbyś to zrobić tak, że napięcie po stacyjce od razu szłoby na przycisk, a z przycisku na skrzynię, nie polecam takiego rozwiązania, bo mogłoby to spowodować uszkodzenie silnika, lub skrzyni (redukcja przy nieodpowiednich czyt. za wysokich obrotach)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 12:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
Pierwszy post i od razu z wyczerpjącym rozwiązaniem problemu, gratulujemy i witamy. [zlosnik]

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 3:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 17, 2007 11:40 am
Posty: 209
Lokalizacja: Opole
Witamy na forum.

Rzetelna profejonalna odpowiedz, oby wiecej takich.

Pozdrawiam

_________________
201018 93`


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 9:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Witam rownież :) właśnie po to żeby napisać ten post sie zarejestrowałem :)

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 9:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
To i ja pragne powitac nowego forumowicza :) Tymbardziej, ze mamy ten sam model MB [zlosnik] A skad jestes jesli mozna wiedziec?

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 9:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam, nowego forumowicza, miłego forumowania ;) :).

Gratuluję Mercedesa.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 9:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Ze Szczecinka, urokliwe miasteczko w połowie drogi między Koszalinem a Piłą, czyli daleko od Lublina :)

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
witaj Czmielu,dziękuje ci bardzo za dokładny opis i schemat podłączenia kd,teraz tylko czekam na cieplejsze dni,i zabieram sie do pracy.przez dłuższy czas nikt nie odpowiadał na mojego posta juz powoli traciłem nadzieje na pomoc,ale....zjawiłeś sie ty.Miło mi że mój post zachęcił cie do ujawnienia się na forum,mam nadzieje że będziesz pisał częściej,jeszcze raz wielkie dzięki,pozdr.PA

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl