MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kick Down(schemat podłączenia) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24042 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | BoB82 [ wt lut 20, 2007 11:34 pm ] |
Tytuł: | Kick Down(schemat podłączenia) |
witam posiadam 124 250turboD automat,z fabryki autko wyjechało z motorem 200D manual,poprzedni właściciel przełożył motor ze skrzynią,ale niestety kick downa już nie zdążył podłączyć,i teraz mi został ten niby niewielki problem do rozwiązania,auto ma wystarczającą moc by w miare sprawnie przyspieszać,ale skoro fabryka montował coś takiego,i jest on pod pedałem,to chciałbym żeby działał,prosze o pomoc,może jakiś schemat lub opis działania,co z czym jest połączone,z góry wielkie dzieki.Pa |
Autor: | WSR [ sob lut 24, 2007 12:39 pm ] |
Tytuł: | |
Twoja wiadomość przeważyła o mojej rejestracji na tym forum, czytam je od dawna, ale jakoś nie chciało mi się rejestrowac. Tak więc chciałem się oficjalnie przywitać ze wszystkimi forumowiczami (robię to tu, bo nie znalazłem żadnego tematu typu: "powitalnia"). Śmigam 124 300D aut. POZDRAWIAM Odnośnie Twojego problemu, to walczyłem ze swoim kick downem jakiś czas temu i właśnie z powodu braku schematu musiałem sam dojść co i jak (opisałem to na elekttrodzie): Jakiś czas temu zabrałem się za to wreszcie, może to co napisze przyda się komuś. Po pierwsze okazało się, że linka kick down (połączona z linką gazu, schodząca w stronę skrzyni, po lewej str. silnika, patrząc od przodu) jest luźna, po jej odpowiednim naciągnięciu auto zaczęło lepiej redukować, jednak tylko przy niższych prędkościach, czyli kick down elektryczny nadal nie działał. Pod maską po stronie akumulatora jest moduł D-Kickdown, z 4 pinami: - 15 - plus po stacyjce, - 31 - masa, - 87k - zasilanie przycisku kickdown pod pedałem, - ... zapomniałem numeru, ale 4 pin to najprawdopodobniej sygnał albo z czujnika wału, albo z alternatora (ostatnio skłaniałbym się, że z czujnika wału) Czwarty pin odpowiada (najprawdopodobniej) za dostarczenie sygnału, na podstawie ktorego moduł ustala aktualną prędkość obrotową silnika i puszcza, bądź nie napięcie na przycisk kickdown. W module oprócz elektroniki znajduje się przekaźnik, normalnie zamknięty (przez niego realizowane jest zasilanie przycisku kd) po przekręceniu kluczyka, a wiec podaniu napięcia na 15 przekaźnik się otwiera, po odpaleniu silnika zamyka i wtedy powinno pojawić się napięcie na jednym z pinów przycisku pod pedałem (u mnie niezależnie od położenia dźwigni zmiany biegów). Z wejscia 87k na module poprowadzony jest przewód czarny z białym paskiem do skrzynki z bezpiecznikami, w skrzynce tej na dole łączy się przez wtyczkę (lewa wtyczka, przyczepiona do dna skrzynki, patrząc od przodu auta) z takim samym przewodem, ale w czarnej koszulce. U mnie to był właśnie problem - ta wtyczka kompletnie zaśniedziała. Przewód wędruje sobie do przycisku, a od przycisku do elektronagnesu w skrzyni (po prawej stronie na dole, patrząc od strony dyfra). Warto sprawdzić, czy sam elektromagnes działa, przykładając napięcie do jednego z 2 pinow przycisku powinno być go słychać. Po wyrzuceniu tej wtyczki w skrzynce i polutowaniu na stałe, wreszcie układ zaczął działać jak należy to znaczy auto redukuje przy wyższych prędkościach, ale tylko wtedy kiedy to ma sens (czyli zostało jeszcze trochę rezerwy obrotów, żeby przeciągnąć na niższym biegu). ![]() opis jest na podstawie mojego poszukiwania do 300D, czy w 250DT jest tak samo, to nie mam pojęcia, ale intuicja podpowiada mi, że tak ![]() mam nadzieję, że przyda się to na coś ![]() życzę powodzenia ![]() P.S. mogłbyś to zrobić tak, że napięcie po stacyjce od razu szłoby na przycisk, a z przycisku na skrzynię, nie polecam takiego rozwiązania, bo mogłoby to spowodować uszkodzenie silnika, lub skrzyni (redukcja przy nieodpowiednich czyt. za wysokich obrotach) |
Autor: | kalach [ sob lut 24, 2007 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
Pierwszy post i od razu z wyczerpjącym rozwiązaniem problemu, gratulujemy i witamy. ![]() |
Autor: | badu [ sob lut 24, 2007 3:21 pm ] |
Tytuł: | |
Witamy na forum. Rzetelna profejonalna odpowiedz, oby wiecej takich. Pozdrawiam |
Autor: | WSR [ sob lut 24, 2007 9:20 pm ] |
Tytuł: | |
Witam rownież ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | beet [ sob lut 24, 2007 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
To i ja pragne powitac nowego forumowicza ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Żeluś [ sob lut 24, 2007 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, nowego forumowicza, miłego forumowania ![]() ![]() Gratuluję Mercedesa. |
Autor: | WSR [ sob lut 24, 2007 9:32 pm ] |
Tytuł: | |
Ze Szczecinka, urokliwe miasteczko w połowie drogi między Koszalinem a Piłą, czyli daleko od Lublina ![]() pozdrawiam |
Autor: | BoB82 [ sob lut 24, 2007 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
witaj Czmielu,dziękuje ci bardzo za dokładny opis i schemat podłączenia kd,teraz tylko czekam na cieplejsze dni,i zabieram sie do pracy.przez dłuższy czas nikt nie odpowiadał na mojego posta juz powoli traciłem nadzieje na pomoc,ale....zjawiłeś sie ty.Miło mi że mój post zachęcił cie do ujawnienia się na forum,mam nadzieje że będziesz pisał częściej,jeszcze raz wielkie dzięki,pozdr.PA |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |