MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Nie pali na Pb98
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24093
Strona 1 z 1

Autor:  SoYeR [ pt lut 23, 2007 5:01 pm ]
Tytuł:  Nie pali na Pb98

Mam problem Panowie..
otóż moje auto miało od jakiegoś czasu (dłuższego) problemy z zapalaniem, trochę trzeba było kręcić nim zapalił + gaz w podłogę.
Wszystko było tip-top, tj. kable, świece itp.. itd.. przeczyszczone jakieś "krokowe coś", i dalej to samo..
Tankowałem zawsze na tej samej stacji i zawsze Pb98, dwa dni temu zatankowałem 95 (ta sama stacja) i problemy z zapalaniem ustąpiły :roll:
pali od dotknięcia kluczyka, bez gazu i innych zabiegów...

O CO CHODZI?? :lol:

znajomy wspominał o jakimś przełączniku pod maską w okolicach lewego błotnika, którym przełącza się z benzyny normalnej na wysoko-oktanową, ale niczego takiego nie mogłem znaleźć u siebie... :(

mógłby ktoś wyjaśnić temat?

Autor:  kalach [ pt lut 23, 2007 7:21 pm ]
Tytuł: 

SoYeR pisze:
znajomy wspominał o jakimś przełączniku pod maską w okolicach lewego błotnika, którym przełącza się z benzyny normalnej na wysoko-oktanową, ale niczego takiego nie mogłem znaleźć u siebie...


Jest coś takiego, w mojej 126-stce mam taki sam motor jak u Ciebie, i służy do "dopasowania" silnika do rodzaju tankowanego paliwa, w istocie znajduje się przy lewym błotnkiu, w okolicach zawiasu naski i pudełka z bezpiecznikami, i wygląda jak rodzaj kompasu z napisem "EZL-KAT". Przez pokręcanie można go ustawiać na położenie S (bezołowiowa super) lub N (normalna bezołowiowa)- żona wróci to zrobię zdjęcia i nie będą sobie więcej strzępił języka :lol: - z tym, że:
ustawienie na S- dotyczy benzyny o liczbie oktanów co najmniej 95,
ustawienie na N- dotyczy benzyny o liczbie oktanów co najmniej 91,
czyli w praktyce jeździmy tylko na S, bo nie widziałem benzyny bezołowiowej "niższej" niż 95 oktanów.
I jeszcze jak to wygląda (z instrukcji) http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11722 ... kretlo.jpg

Autor:  SoYeR [ pt lut 23, 2007 8:01 pm ]
Tytuł: 

thx.
nno to ciekaw jestem jak to u mnie ustawione jest..

jeżeli jest na "N", to przestawię na "S" i zobaczę jak będzie z rozruchem po zatankowaniu Pb 98.... Jeżeli nadal będą problemy. to juz niewiem o co chodzi :roll:

idę do garażu dokładnie oblukać za tym przełącznikiem.

Autor:  FreQ [ pt lut 23, 2007 11:07 pm ]
Tytuł: 

Wedlug mnie az takiej kolosalnej roznicy w zapalaniu to nie powinno przez to ze jest na S czy na N. MOze poprostu jakies dzifne paliwko???
PRzy rozruchu kat zaplonu jest ustawiany na 0' ,poniewaz jest mala predkosc obrotowa, lub cos kolo zera takwiec chyba to na to nie bedzie wplywalo???.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/