MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 2:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 23, 2007 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam Forumowiczów.Jestem nowym w tym gronie.Od razu z grubej rury.Jeżdże sobie 124 300TD po Hiszpanii.W lecie upaly aż milo.Czy w tym wypadku przesiąśc się na 20W50 mineralny czy zostac na 10W40.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 9:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam nowego forumowicza, miłego forumowania ;) :).

Nie wiem czy to w czymś pomoże, ale może na coś się przyda.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... rawdy+mity

Gratuluję Gwiazdeczki.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 10:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Waldi pisze:
Czy w tym wypadku przesiąśc się na 20W50 mineralny czy zostac na 10W40.



jak reaktor zdrowy to sie przesiąść na syntetyk. [zlosnik]***





**** i koniecznie napisać jak efekty .[hehe]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 10:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Po lekturze fachowca od olejów wydaje mi sie iz dobry mineralny 20w 50 będzie ok.Silnik 400 tys. przebiegu i na trasie Polska Hiszpania ok 2200 km bierze ok 1.5litra oleju.Przebywam w okolicach Valencji i w lecie slonce daje jak reaktor jądrowy.Ostatniego lata przez przypadek zostawilem kalkulator na podszybiu.Po kilku godzinach zostala z niego kulka stopionego plastiku.I chyba tak zrobie z tym olejem.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 10:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Waldi pisze:
dobry mineralny 20w 50



Będzie stabilniejszy i bardziej odporny na spalanie/ścinanie filmu niż syntetyk???
To ja jusz nic nie rozumiem. :roll:

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 10:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Waldi pisze:
Po lekturze fachowca od olejów wydaje mi sie iz dobry mineralny 20w 50 będzie ok.Silnik 400 tys. przebiegu i na trasie Polska Hiszpania ok 2200 km bierze ok 1.5litra oleju.Przebywam w okolicach Valencji i w lecie slonce daje jak reaktor jądrowy.Ostatniego lata przez przypadek zostawilem kalkulator na podszybiu.Po kilku godzinach zostala z niego kulka stopionego plastiku.I chyba tak zrobie z tym olejem.


sporo oleju juz łyka.... [szalone] moj po 5000 tys km zjadł ze 0,2 litra no może 0,3 poprostu troszke ubyło-o uzupełnianiu od wymiany do wymiany nie ma mowy ;) no ale u nas troszke chłodniej-za tomrozy-nie wiem co gorsze.[szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 10:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Dostaje mietek tu popalic.Kupilem go za namowa kuzyna mechanika od mietków,ze względu na niezawodnośc.Kumplowi w toyocie padla uszczelka pod glowicą /przegrzanie/ i zaplacil w serwisie 2 tys euro.Powiedzialem ze muszę miec furę która będzie odporna na Hiszpańskie warunki i poza braniem oleju nic się nie dzieje.Tak więc chyba 20W50 bedzie chyba najlepszym rozwiązaniem

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 11:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Oczywiscie w sprawie oleum odsylam do fachowego obrazka
Obrazek
z instrukcji obslugi na kktorym wystarczy tylko odczytac zakres temperatur Ciebie interesujacych.
JAk juz wybierzesz odpowiednia klase oleju to najlepeij jakbys kupil jakis dobry markowy olej.
Co do brania oleju to w instrukcji jest max 1,5L na 1000 km wiec masz chyba jeszcze zapas do remontu albo zly olej uzyawasz.
ZMieniane miales uszczelniacze na zaworach??????


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 12:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
ok.wszystko gra i buczy ale jaki producent oferuje mineralny 15W50 bo cos szukam i nie mogę znaleźc.Z tabeli wynika ze taki bylby najlepszy <br>Dodano po 30 minutach.:<br> Poszperalem troche w ofertach i okazuje sie ze jest wybór kilku producentow oferuje takie oleje.Tak węc problem rozwiązany.Dzięki

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 9:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
to że bierze olej, to neiznaczy że silnik jest zły.
Przy temp powyżej 40*C a średnio ok 50*C, olej jest tak bardzo płynny, zobacz jaka konsystencje ma olej zimą a jaką latem, teraz dodaj to tego ekstremalna temp - olej sie nei wychłodzi, a i układ chłodzenia tez nieżle dostaje .
W PL firmowy tranzit bierze ok 1L oleju na 1000km (2,5diesel, wolnossący)
na południu europy w wakacje - ok ponad 2L (nawet 2,5l) na 1000km.
w PL wróciło do normy.
Potem jak jechaliśmy na południe to laliśmy 20W40, i było lepiej z silnikiem - słychac było że lepiej pracuje/troszke ciszej, a i urata oleju lekko zmalała [zlosnik] .
Jak dla mnie w tamtym klimacie są troszke inne oleje niż u nas ;)
w PL przyjmuje się 15W40, bo i w zime jest w miare dobry a i w lato daje rade, chociaż w upały co były +40*C w cieniu , ciśnienie na wskażniku leciało w dół.
Tam mrozów takich jak u nasz nie ma, a i te +40*C co u nas nazywamy upał to tam standardzik [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 10:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ja bym na te warunki tuningował układ chłodzenia 8)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 12:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
W pierwszej kolejnosci jak wpadne na swieta do Polski to zrobie tuning klimy bo sie strasznie męczy.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 5:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
MERCEDES 4 EVER pisze:
ja bym na te warunki tuningował układ chłodzenia 8)


Co do brania oleju to moje zdanie jest takie, że dopuki nie kopci to może sobie brać. MI W124 brało 1l/5000km, mi się wydaje że przy dzisiejszych możliwościach spożycia oleju przez silniki TDI to błachostka.
Co do układu chłodniczego to bym się nad tym zastanowił, kolega ma wersję włoską C124 i jest większa chłodnica - wyraźnie.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 6:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
georem pisze:
C124

C124 - coupe
W124 - sedan
T124- kombi ( chociaż pownno być W124T)

W - jak Wagen

Może mi ktos napisac dlaczego stosuje sie inne literki niz potrzeba, a S124 jest juz nagminne - i dotyczny to ogółu Forumowiczów
co to jest takiego S124 :o - w życiu takiego nie widziałem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 6:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Marcin S pisze:
Może mi ktos napisac dlaczego stosuje sie inne literki niz potrzeba, a S124 jest juz nagminne - i dotyczny to ogółu Forumowiczów
co to jest takiego S124 - w życiu takiego nie widziałem


Byl juz obszerny post traktujacy o nazewnictwie modeli MB. Fabryczne oznaczenie modelu kombi jest wlasnie S124.

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl