MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Olej na upalne lato https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24101 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Waldi [ pt lut 23, 2007 9:34 pm ] |
Tytuł: | Olej na upalne lato |
Witam Forumowiczów.Jestem nowym w tym gronie.Od razu z grubej rury.Jeżdże sobie 124 300TD po Hiszpanii.W lecie upaly aż milo.Czy w tym wypadku przesiąśc się na 20W50 mineralny czy zostac na 10W40. |
Autor: | Żeluś [ pt lut 23, 2007 9:50 pm ] |
Tytuł: | |
Witam nowego forumowicza, miłego forumowania ![]() ![]() Nie wiem czy to w czymś pomoże, ale może na coś się przyda. http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... rawdy+mity Gratuluję Gwiazdeczki. |
Autor: | Croolick [ pt lut 23, 2007 10:04 pm ] |
Tytuł: | |
Waldi pisze: Czy w tym wypadku przesiąśc się na 20W50 mineralny czy zostac na 10W40.
jak reaktor zdrowy to sie przesiąść na syntetyk. ![]() **** i koniecznie napisać jak efekty . ![]() |
Autor: | Waldi [ pt lut 23, 2007 10:24 pm ] |
Tytuł: | |
Po lekturze fachowca od olejów wydaje mi sie iz dobry mineralny 20w 50 będzie ok.Silnik 400 tys. przebiegu i na trasie Polska Hiszpania ok 2200 km bierze ok 1.5litra oleju.Przebywam w okolicach Valencji i w lecie slonce daje jak reaktor jądrowy.Ostatniego lata przez przypadek zostawilem kalkulator na podszybiu.Po kilku godzinach zostala z niego kulka stopionego plastiku.I chyba tak zrobie z tym olejem. |
Autor: | Croolick [ pt lut 23, 2007 10:28 pm ] |
Tytuł: | |
Waldi pisze: dobry mineralny 20w 50
Będzie stabilniejszy i bardziej odporny na spalanie/ścinanie filmu niż syntetyk??? To ja jusz nic nie rozumiem. ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pt lut 23, 2007 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
Waldi pisze: Po lekturze fachowca od olejów wydaje mi sie iz dobry mineralny 20w 50 będzie ok.Silnik 400 tys. przebiegu i na trasie Polska Hiszpania ok 2200 km bierze ok 1.5litra oleju.Przebywam w okolicach Valencji i w lecie slonce daje jak reaktor jądrowy.Ostatniego lata przez przypadek zostawilem kalkulator na podszybiu.Po kilku godzinach zostala z niego kulka stopionego plastiku.I chyba tak zrobie z tym olejem.
sporo oleju juz łyka.... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Waldi [ pt lut 23, 2007 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
Dostaje mietek tu popalic.Kupilem go za namowa kuzyna mechanika od mietków,ze względu na niezawodnośc.Kumplowi w toyocie padla uszczelka pod glowicą /przegrzanie/ i zaplacil w serwisie 2 tys euro.Powiedzialem ze muszę miec furę która będzie odporna na Hiszpańskie warunki i poza braniem oleju nic się nie dzieje.Tak więc chyba 20W50 bedzie chyba najlepszym rozwiązaniem |
Autor: | FreQ [ pt lut 23, 2007 11:03 pm ] |
Tytuł: | |
Oczywiscie w sprawie oleum odsylam do fachowego obrazka ![]() z instrukcji obslugi na kktorym wystarczy tylko odczytac zakres temperatur Ciebie interesujacych. JAk juz wybierzesz odpowiednia klase oleju to najlepeij jakbys kupil jakis dobry markowy olej. Co do brania oleju to w instrukcji jest max 1,5L na 1000 km wiec masz chyba jeszcze zapas do remontu albo zly olej uzyawasz. ZMieniane miales uszczelniacze na zaworach?????? |
Autor: | Waldi [ sob lut 24, 2007 12:10 am ] |
Tytuł: | |
ok.wszystko gra i buczy ale jaki producent oferuje mineralny 15W50 bo cos szukam i nie mogę znaleźc.Z tabeli wynika ze taki bylby najlepszy <br>Dodano po 30 minutach.:<br> Poszperalem troche w ofertach i okazuje sie ze jest wybór kilku producentow oferuje takie oleje.Tak węc problem rozwiązany.Dzięki |
Autor: | Marcin S [ sob lut 24, 2007 9:56 am ] |
Tytuł: | |
to że bierze olej, to neiznaczy że silnik jest zły. Przy temp powyżej 40*C a średnio ok 50*C, olej jest tak bardzo płynny, zobacz jaka konsystencje ma olej zimą a jaką latem, teraz dodaj to tego ekstremalna temp - olej sie nei wychłodzi, a i układ chłodzenia tez nieżle dostaje . W PL firmowy tranzit bierze ok 1L oleju na 1000km (2,5diesel, wolnossący) na południu europy w wakacje - ok ponad 2L (nawet 2,5l) na 1000km. w PL wróciło do normy. Potem jak jechaliśmy na południe to laliśmy 20W40, i było lepiej z silnikiem - słychac było że lepiej pracuje/troszke ciszej, a i urata oleju lekko zmalała ![]() Jak dla mnie w tamtym klimacie są troszke inne oleje niż u nas ![]() w PL przyjmuje się 15W40, bo i w zime jest w miare dobry a i w lato daje rade, chociaż w upały co były +40*C w cieniu , ciśnienie na wskażniku leciało w dół. Tam mrozów takich jak u nasz nie ma, a i te +40*C co u nas nazywamy upał to tam standardzik ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob lut 24, 2007 10:15 am ] |
Tytuł: | |
ja bym na te warunki tuningował układ chłodzenia ![]() |
Autor: | Waldi [ ndz lut 25, 2007 12:41 am ] |
Tytuł: | |
W pierwszej kolejnosci jak wpadne na swieta do Polski to zrobie tuning klimy bo sie strasznie męczy. |
Autor: | georem [ ndz lut 25, 2007 5:46 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: ja bym na te warunki tuningował układ chłodzenia
![]() Co do brania oleju to moje zdanie jest takie, że dopuki nie kopci to może sobie brać. MI W124 brało 1l/5000km, mi się wydaje że przy dzisiejszych możliwościach spożycia oleju przez silniki TDI to błachostka. Co do układu chłodniczego to bym się nad tym zastanowił, kolega ma wersję włoską C124 i jest większa chłodnica - wyraźnie. |
Autor: | Marcin S [ ndz lut 25, 2007 6:16 pm ] |
Tytuł: | |
georem pisze: C124
C124 - coupe W124 - sedan T124- kombi ( chociaż pownno być W124T) W - jak Wagen Może mi ktos napisac dlaczego stosuje sie inne literki niz potrzeba, a S124 jest juz nagminne - i dotyczny to ogółu Forumowiczów co to jest takiego S124 ![]() |
Autor: | beet [ ndz lut 25, 2007 6:30 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: Może mi ktos napisac dlaczego stosuje sie inne literki niz potrzeba, a S124 jest juz nagminne - i dotyczny to ogółu Forumowiczów
co to jest takiego S124 - w życiu takiego nie widziałem Byl juz obszerny post traktujacy o nazewnictwie modeli MB. Fabryczne oznaczenie modelu kombi jest wlasnie S124. Pozdrawiam |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |