MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Szycie samochodu na miarę... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24104 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | harrier [ sob lut 24, 2007 10:39 am ] |
Tytuł: | Szycie samochodu na miarę... |
Witam Wiem, że temat brzmi jak haslo z podręcznika dla akwizytorów sprzedających III filar, ale mam nadzieję, że koledzy pomogą. Oczywiście wiem, że w pewnym stopniu temat byl już maglowany, dlatego równolegle wertuję archiwum. Do rzeczy. Kolega chce kupić auto, które ma mu slużyć jako codzienny środek transportu, do pracy, z pracy, w czasie pracy (dużo jeździ do klientów, bo prowadzi pogotowie komputerowe we Wrocawiu). Potrzebuje samochodu niezawodnego, jednocześnie w miarę ekonomicznego i dynamicznego (ma trochę zapędy rajdowe i lubi wiedzieć, że w razie potrzeby ma zapas mocy pod nogą, ale uspokajam - jeździ spokojnie). Do tej pory kupowal samochody plastikowe w salonach (hundaj getz), bral w leasing, etc etc (wychodzil z zalożenia, że jak samochód jest na gwarancji, to się nie psuje, a jak się gwarancja skończy, to się samochód sprzedaje i kupuje kolejny na gwarancji, wcześniej mial problemy z używanymi autami). Ostatnio powiedzial mi, że znowu chce zaryzykować i kupić auto używane, Mercedes'a, najlepiej W210. Ponieważ, jest to mój dobry kolega, a Mercedesy... wiadomo, to chciabym mu pomóc w wybraniu najlepszej dla niego (dopasowanej do potrzeb) wersji tego modelu i egzemplarza. Tu waśnię proszę o pomoc szanownych. Pytania są takie: 1. Jaką polecacie wersję silnikową? (Ja oczywiście namawiam kolegę na diesla, ale chętnie się dowiem też co sądzicie o bęzyniakach, podobno bya też wersja z fabrycznym LPG?) Tutaj kwestia jest typu, czy ryzykować kupno np: E55 AMG, albo inne V8 z instalacją LPG (chyba tylko dokadaną, nie wiem czy byla fabryczna w tym modelu - wątpię w to), czy lepiej 320CDI, czy może leiej zwyklego turbodiesla? Brane pod uwagę są jednak wszystkie wersje silnikowe, nie tylko wymienione. 2. Jak jest z dostępnością części (rozumiem, że w ASO jest wszystko, ale bardziej chodzi mi też o bardziej przyjazne dla kieszeni rozwiązania, żeby nie skazywać się wyącznie na ASO) i serwisem? Generalnie jakie są koszty utrzymania 210'tek? 3. Czy dysponując kwota 25kPLN można kupić w kraju coś godnego polecenia, czy lepiej z tą kwotą szukać w Deutchlandzie? 4. Czy ktoś z Szanownych ma (albo syszal/widzial) godną uwagi ofertę? 5. Lepiej kupić w210 czy s210? 6. Jak wytrzymale jest zawieszenie w tym modelu? (Wcześniej pisalem, że auto będzie gównie użytkowane we Wrocawiu, a Ci co tam mieszkają wiedzą, że drogi tam to ciężka próba dla zawieszeń.) ;)) Proszę również, że jeżeli ktoś z Szanownych znajdzie jakieś linki w temacie, czy to na forum czy gdzieś na necie, o wklejenie ich w tym wątku (co oczywiście nie oznacza, że sam nie szukam, szukam). 7. Egzemplarze z jakich lat produkcji 210'tek brać pod uwagę? Chętnie poczytam opinie użytkowników, dowiem się o sabych punktach auta i o zaletach. Jeżeli ktoś z Szanownych będzie mial inny pomysl niż *210, to też proszę się nie krępować. :) Mniejsze znaczenie ma urodziwość auta, ważna jest niezawodność, potem ekonomia (w granicach rozsądku, nie musi mieć spalania porównywalnego z VW Lupo), następnie osiągi. Auto ma być przede wszystkim praktyczne. Pozdrawiam, |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob lut 24, 2007 11:21 am ] |
Tytuł: | |
z 210 najlepsze są 300TD 177 KM -nastepnie 300D a 290TD.Wszystkie te diesle niemaja istotnych wad-sa dynamiczne i oszczedne-najlepiej celowac w wersje po 97 roku-podobno troszke lepsze i juz bogatszy wypas.Naprawde polecam 210 do codziennej jazdy,niejedna osoba by sie zdziwiła jak fajnie sie jezdzi 210.Acha zawiecha przod to prawie identyczna jest jak 124- tył to nawet niektore czesci od 124 zywcem sa -tak ze nie ma problemu-czesci tanie i w opór.Polecam takie opcje jak xenony i automat ![]() |
Autor: | rzepak [ sob lut 24, 2007 11:52 am ] |
Tytuł: | |
o żesz ... ![]() czy ja dobrze wyczytałem , Twój znajomy prowadzi pogotowie komputerowe i jako środek do dojazdów do klientów chce kupić 210 ? ![]() Ja osobiście do takiej działalności bym polecał wziąć auto typu citroen berlingo , w leasing , żeby dało się reklamę dać ale nie 210 , to jest auto dla taksówkarzy gdzie liczy się komfort podróżowania na dłuższych trasach . podrawiam |
Autor: | harrier [ sob lut 24, 2007 12:01 pm ] |
Tytuł: | |
rzepak pisze: czy ja dobrze wyczytałem , Twój znajomy prowadzi pogotowie komputerowe i jako środek do dojazdów do klientów chce kupić 210 ?
Dokadnie. Wypróbowal już kilka plastików i tym razem zdecydowal się na szukanie *210. Poza tym to nie jest tylko i wylącznie kwestja poruszania się po mieście, bo auto ma być w miarę uniwersalne. To że prowadzi pogotowie komputerowe nie oznacza, że nie ma wyjazdów w duższe trasy. Poza tym DPK obsuguje kilka większych firm i czasami trzeba przewieźć trochę sprzętu, więc zakup auta większego wydaje mi się usprawiedliwiony. Jak pisalam leasingi i plastiki już przerabial. Pozdrawiam, |
Autor: | aegm [ sob lut 24, 2007 12:05 pm ] |
Tytuł: | |
harrier pisze: Chętnie poczytam opinie użytkowników, dowiem się o sabych punktach auta i o zaletach.
a ja tez chetnie poczytam, bo od jakiegos czasu nosze sie tez z zamiarem wymiany swojego 250TD na E270CDI-T, ale jakos jeszcze nikt mnie nie przekonal a i mojemu S124 tez nieczego nie brakuje ![]() |
Autor: | Żeluś [ sob lut 24, 2007 1:07 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Co do silnika Diesla to tutaj coś takiego :. http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... sla+wybrac |
Autor: | ZGi [ ndz lut 25, 2007 10:30 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: z 210 najlepsze są 300TD 177 KM -nastepnie 300D a 290TD.Wszystkie te diesle niemaja istotnych wad-sa dynamiczne i oszczedne-najlepiej celowac w wersje po 97 roku-podobno troszke lepsze i juz bogatszy wypas.Naprawde polecam 210 do codziennej jazdy,niejedna osoba by sie zdziwiła jak fajnie sie jezdzi 210.Acha zawiecha przod to prawie identyczna jest jak 124- tył to nawet niektore czesci od 124 zywcem sa -tak ze nie ma problemu-czesci tanie i w opór.Polecam takie opcje jak xenony i automat
![]() Zawiecha (przod) w 210 nie jest taka sama jak w 124. W 124 masz MC Persona a w 210 NIE. Wada 210 to kielichy sprezyn zrobione z cienkiej blachy nie na polskie drogi |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 25, 2007 1:36 pm ] |
Tytuł: | |
ZGi pisze: MERCEDES 4 EVER pisze: Zawiecha (przod) w 210 nie jest taka sama jak w 124. W 124 masz MC Persona a w 210 NIE. Wada 210 to kielichy sprezyn zrobione z cienkiej blachy nie na polskie drogi 124 ma Mc persona? niepowidział bym.Amortyzator i sprezyna sa osobno to moim zdaniem nie Mc person.Ale mniej o nzewnictwo-W 210 jest praktycznie tak samo rozwiazane zaieszenie.wahacze metalowe-tuleje wymienne.nie ma problemuz trwałoscia jak w autach VW czy BMW. |
Autor: | Żeluś [ ndz lut 25, 2007 2:15 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Znalzłem jeszcze takie coś :. Może to coś pomoże :. http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=w210 http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=w210 http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=w210 http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=w210 http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=w210 |
Autor: | areksz1977 [ pn lut 26, 2007 8:06 am ] |
Tytuł: | |
Harrier pisze: Czy dysponując kwota 25kPLN można kupić w kraju coś godnego polecenia, czy lepiej z tą kwotą szukać w Deutchlandzie? i Harrier pisze: ważna jest niezawodność, potem ekonomia
Moim zdaniem W210 w tej cenie dla człowieka przyzwyczajonego do nowego auta na gwarancji, który przy każdym problemie z autem nie zwykł przeglądać najpierw godzinami forum w celu znalezienia przyczyny, później do szukania części na allegro badź zamienników po hurtowniach tylko odstawiał auto do serwisu i tylko umawiał się na odbiór gotowego auta spowoduje, że następnym autem znów będzie nowy plastik na gwarancji. W tej cenie alternatywą dla nowego auta byłaby raczej dobrze utrzymana C-klasa w wariancie raczej 180 lub 200 bo o "wychuchanym" dieslu nie ma co marzyć. |
Autor: | MarcinMer [ pn lut 26, 2007 8:29 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: nastepnie 300D a 290TD......Acha zawiecha przod to prawie identyczna jest jak 124-
1) Jeżeli ktoś lubi dynamiczną jazdę, to 300 turbo diesel OK, ale 300D / 290 TD zdecydowanie bym odpuścił, 2) Jeżeli chcemy porównać przednie zawieszenie 210 do innych MB, to raczej na myśl przychodzi 123 - wrócił górny wahacz... |
Autor: | harrier [ pn lut 26, 2007 12:42 pm ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2292843 Czy ktoś z kolegów oglądał może to auto (albo nie byłoby problemem, żeby obejrzał) i może coś o nim powiedzieć? Pozdrawiam, |
Autor: | Miki01 [ pn lut 26, 2007 1:20 pm ] |
Tytuł: | |
Konrad, coś nie tak chyba z tymi danymi bo jesli to 300TD to winien mieć 177KM, a tak swoją drogą to za te pieniądze całkiem przyzwoite autko na zdjęciach ![]() Pozdro Mikuś ex SP 164 Twarda |
Autor: | Czacza [ pn lut 26, 2007 2:19 pm ] |
Tytuł: | Który motor wybrać |
Witam, - ja polecam ci 290 - 130 kM i spory moment 300 Nm. Fakt że 300 dt z 177 kM to różnica, ale za ok. 3,5 do 3,7 l/ 100 km. Prosto policzyć 3,5 X 3,69 pln/l = 12,9 pln/ 100 km więcej . Jeżeli miesięcznie robić będziesz 4 - 5 tyś km to masz dodatkowo 600 - 700 pln w kieszeni. Ja mam 290 i nie udało mi się przekroczyć 6,3 l/100km - skrzynia manual oczywiście - wersja elegance. Ale uważam że wersja ma małe znaczenie wszystkie sa ok. - to w koncu merol. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn lut 26, 2007 3:03 pm ] |
Tytuł: | |
harrier pisze: Witam ponownie.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2292843 Czy ktoś z kolegów oglądał może to auto (albo nie byłoby problemem, żeby obejrzał) i może coś o nim powiedzieć? Pozdrawiam, moim zdaniem odpada-classic = kupa bez wypasu i chromu ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |