MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 2:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 24, 2007 11:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
mam od kilku tygodni problem jak w tytule, pojawił się znikąd... któregoś dnia stojąc na światłach zauważyłem, że na wolnych obrotach całe auto delikatnie drży, problem znika na nieco wyższych obrotach. Nie wiem od czego zacząć i gdzie szukać problemu. Póki co słyszałem sugestie, że może to być wina pompy paliwa :o Silnik to OM601 [200D dla niezorientowanych ;)]

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 11:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
witam
Ja raczej zaczolbym od poduszek silnika bo to z niego moim zdaniem przechodza wibracje na samochod (wiem z doswiadczenia po w201 mialem tam padnieta 1 poduszke i cale auto drzalo szczegolnie przy rozruchu :-? )a pompa paliwa nie jest w stanie(miom zdaniem) wzniecic takich wibracji zeby karoseria zaczela sie trzasc.

Pozdrawiam

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 11:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ertee pisze:
może to być wina pompy paliwa

a nie pompy wtryskowej?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 12:46 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 15, 2006 12:56 pm
Posty: 25
Jak automat to prawa poduszka jak manual to lewa poduszka.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 1:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a jest różnica ciepły/zimny?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 10:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Przyłączając sie do tematu,zastanawiam się czy normalnym zjawiskiem w 200D jest szarpnięcie przy gaszeniu silnika?

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 3:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
bary123ce pisze:
ertee pisze:
może to być wina pompy paliwa

a nie pompy wtryskowej?

faktycznie ktoś mi mówił o wtryskowej a nie paliwa, musiało mi się pomylić.

Co do rożnicy zimny/ciepły to nie ma żadnej i tu i tu drży.

Skrzynia to manual.

Też myślałem już nad poduszką silnika... jak to nałatwiej sprawdzić? Może obciążyć silnik od góry i wtedy powinno przestać drżeć co wyraźnie wskazywałoby na poduszkę...

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 4:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
jeżeli nawet poduszka jest walnięta, to nie powinno trząść samym motorem. podnies maske i zobacz czy na wolnych nim nie telepie. Jezeli kultura pracy jest gorsza niz kiedys na wolnych obrotach ja bym obstawiał wtryski. Nie zaszkodzi je sprawdzić tak czy inaczej. A zapach dymu? Nie zmienil sie? Nie gryzie w oczy na przyklad? Nie masz kłebów dymu przy wyprzedzaniu? Odpalaniu na zimnym? Nie zalatuje na niebiesko z rury? <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
ertee pisze:
drży.

drży czy buja? Bo to istotne.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 6:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
motor trzęsie się standardowo w rytm wolnych obrotów ale nie telepie nim jakoś specjalnie mocno, karoseria drży tak jak silnik, siedząc da się wyczuć jakby był włączony masaż w oparciu fotela ;) Dla mnie to wygląda właśnie tak jakby poduszek nie było i silnik przenosi swoje drgania na karoserię a gdy się zwiększy obroty i silnik przestaje drżeć to karoseria też się uspokaja. Co do kultury pracy to nie zauważyłem żeby się pogorszyła. Zapach dymu w porządku, jeśli można w ogóle mówić o jakimś dymie bo ciężko się takowego dopatrzyć. Dopiero po mocniejszym przegazowaniu pojawia się standardowy czarny dym.

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 8:10 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 15, 2006 12:56 pm
Posty: 25
Poduszki sprawdzisz lekko unosząc rękami lewą lub prawą stronę za łapy silnika a ktoś niech słucha w środku! Dociążanie ci nic nie da bo właśnie cały cieżar silnika dociąża i przez uszkodzoną poduszkę styka się ze śrubą mocującą do belki i drży!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 7:48 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
ertee pisze:
motor trzęsie się standardowo w rytm wolnych obrotów ale nie telepie nim jakoś specjalnie mocno, karoseria drży tak jak silnik, siedząc da się wyczuć jakby był włączony masaż w oparciu fotela ;) Dla mnie to wygląda właśnie tak jakby poduszek nie było i silnik przenosi swoje drgania na karoserię a gdy się zwiększy obroty i silnik przestaje drżeć to karoseria też się uspokaja. Co do kultury pracy to nie zauważyłem żeby się pogorszyła. Zapach dymu w porządku, jeśli można w ogóle mówić o jakimś dymie bo ciężko się takowego dopatrzyć. Dopiero po mocniejszym przegazowaniu pojawia się standardowy czarny dym.


[ok] Mam identycznie od kilku miesięcy w W140 .
Dodam jeszcze ,że gdy stoję autem dłużej na światłach , to dostaję ataku szału .
Przymusowo trzęsę się razem z karoserią i tańczę techno .
Pompa okay , wtryski okay , poduszki okay ,rozrząd okay .

Chyba umówię się na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach , bo pewnie coś nie tak jest w silniku .
Sam już nie wiem . Może jakieś rady ?








[/list]

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 12:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
ja wymieniłem jedną poduszkę, druga wygląda na dość świerzą ale rezultat tego działania jest raczej średni, auto trzęsie się dalej, porównywałem z innym w124 i jest podobnie ale mój jakby troche bardziej trzęsie...

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 10:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
yacek4 pisze:
Poduszki sprawdzisz lekko unosząc rękami lewą lub prawą stronę za łapy silnika a ktoś niech słucha w środku! Dociążanie ci nic nie da bo właśnie cały cieżar silnika dociąża i przez uszkodzoną poduszkę styka się ze śrubą mocującą do belki i drży!


Można też sprawdzić poduszkę gasząc silnik i patrząc czy nie "rzuci "silnikiem .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 12:17 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 09, 2007 12:58 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Wrocław/Brzeg
ertee pisze:
ja wymieniłem jedną poduszkę (...) trzęsie...


A dobierałeś poduszkę w/g twardości (kolorów). Może sie myle ale wydaje mi sie że jest pare rodzajów w 200D powinna być chyba z z czerwonym oznaczeniem ale ręki obciąć bym sobie nie dał. Jakiej firmy poduszkę kupiłeś?

Pzodowienia


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 9:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
już nie pamiętam jakiej firmy, pamiętam tylko że ta nowa miała identyczne oznaczenia jak stara

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl