MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
kilka pytań (przed kupnem) - prośba o porady https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24164 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Przemo-MEL [ pn lut 26, 2007 6:43 pm ] |
Tytuł: | kilka pytań (przed kupnem) - prośba o porady |
Witam, oglądałem dzisiaj 300 TDT; http://moto.allegro.pl/item167986576_mercedes_300_turbo_diesel_kombi.html kilka pytań mi się nasunęło, mianowicie: - kontrolka ASD nie świeci się po przekręceniu kluczyka, podczas ruszania (jedno koło na poboczu) trójkącik ostrzegawczy się nie zapala, nie działa blokada - jaka może być przyczyna? jak to zdiagnozować? no i najważniejsze: czy to duży kłopot? - cieknące tylne szyby (boczne) - podobno częsta przypadłość 124T - prawdopodobnie skorodowane też ranty pod uszczelkami - dostępne są reparaturki tych elementów, czy konieczna jest rzeźba? - w sumie przebieg nie taki duży, a kierownica wytarta jak schody na dworcu - możliwe żeby jazda sposobem "dziadek/babcia czyli podając sobie kierownicę z rączki do rączki" spowodowała takie wytarcie? licznik przez obecnego właściciela raczej nie kręcony, może przez poprzednich... To tyle spostrzeżeń po pierwszych oględzinach. Może Wam przyjdzie coś do głowy, co jeszcze sprawdzić... |
Autor: | johnye300 [ pn lut 26, 2007 7:30 pm ] |
Tytuł: | |
Silnik coś za czysty albo mi się wydaję. |
Autor: | Żeluś [ pn lut 26, 2007 7:40 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Z wierzchu ładny, ![]() ![]() http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight= |
Autor: | Mirmur [ pn lut 26, 2007 7:46 pm ] |
Tytuł: | |
Auto wygląda nieźle, ale szkoda że nie podałeś numeru VIN. Boczki drzwi były zmieniane czy szyby dokładane? Brak poduszki oryginalnie? VIN by rozwiał te wątpliwości. Co do ASD to trudno wydać diagnozę na odległość. Układ ASD jest dość prosty. Może trzeba zacząć od sprawdzenia czy na swoim miejscu siedzi sterownik ASD i czy jest sprawny. Pozdrawiam. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn lut 26, 2007 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
przebieg 225 to mozna miedzy bajki włozyc ![]() |
Autor: | beet [ pn lut 26, 2007 8:34 pm ] |
Tytuł: | |
Ach jak ja lubie tyle smalcu na desce.. w lecie mozna spokojnie kielbaski smazyc pod szyba ![]() ![]() TEN podobnie kosztuje, tylko waluta troche inna.. A kierownica wytarta do samego drewna ![]() |
Autor: | Miki01 [ pn lut 26, 2007 9:12 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj Przemo, ja jestem po 6 miesięcznej poszukiwaczce MB, kupiłem dopiero 5.01, naoglądałem się tyle "cudów", że hey. Moje rady, sprawdź win, posłuchaj silnika, a na przebieg nie zwracaj uwagi bo może mieć tyle, może mieć duzo więcej. Ja teoretycznie mam 192 jak kupowałem teraz ok 196tyś i powiem pali przy -18 jak nowy więc przebieg był zblizony do oryginału, choć na briefach i w danych z książki się zgadzało. Co do ASD i klimy to była kiedyś podana wielokrotnie zasada: jak nie działa to nie ma i tej zasady się trzymaj (przerabiałem to wież mi). Ja jak kupowałem to klima coś tam chłodziła po wizycie w serwisie kllimatyzacji - cena 700. Z czujnikiem może być podobnie - coś się rozpieło, bezpiecznik, np. przetarte kable ale może być coś poważniejszego (pewne ryzyko?). Mietek wygląda całkiem całkiem i cena jest nawet niezła, choć zastanawiające są te zaślepki na drzwiach choć ma el. Win Tobie wiele powie. Aha szyby tylne w T to chyba już taki urok kombiaków, ale niewielkim kosztem sie usuwa tą przypadłość. Co do kierownicy to nie jestem pewien ale z tego co wiem poduszeczki były w standarcie od 92, a przed za dopłatą. Sprawdź skrzynię jak działa bo to mogą być niezłe koszty i upierdliwe, czy biegi płynnoie przełącza i przy jakich obrotach jak dasz w gaz. Pozdrawiam i życzę "celnego" trafu. Swoją drogą 300TDT to kawał zaje..... fury! |
Autor: | sattann [ pn lut 26, 2007 11:23 pm ] |
Tytuł: | |
Ja sie tam nie znam za bardzo ,ale czy czasem MB z szescioma cylindrami (czy to w benzynie czy dieslu) nie miały podwójnej końcówki wydechu? |
Autor: | maxtro [ pn lut 26, 2007 11:51 pm ] |
Tytuł: | |
beet Dobry link jeszcze lepsza cena ![]() ![]() Silnik myty. Te szyby, wycieraczki. Za ładny i za tani. Musisz sprawdzić viniarkom. Bo coś tu chyba śmierdzi Pozdroffionka ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ pn lut 26, 2007 11:53 pm ] |
Tytuł: | |
cosik śmierdzi tapicerka wydaje się cos nie teges - z przodu elektryka szyb a korbka od kierowcy i dziura od pasażera? |
Autor: | Przemo-MEL [ wt lut 27, 2007 9:10 am ] |
Tytuł: | |
Przypomniało mi się, że obrotomierz nie działa również... Co do silnika, to oglądałem - umyte są tylko te zewnętrzne pokrywy, a w zasadzie przetrate szmatką - reszta pod nimi brudnawa, ale bez wycieków oleju - nie oglądałem go od spodu jeszcze... Fotel przetarty na oparciu, na boczku - od wsiadania - jeździły nim niskie osoby; VIN oczywiście sprawdziłem - nie miał elektr. szyb - "aftermarket" - stąd te zaślepki Poduszki nie było i nie ma... A przy okazji poduszki, to kierownica jest wytarta na matowo, a nie na połysk:) Jeśli chodzi o wydech, to owszem 5 i 6-cio cylindrówki miały podwójny, ale wydaje mi się że kombi zawsze jedną dużą końcówkę posiadały... Samochodem jeździłem - biegi płynnie w górę i w dół, brak stuków w zawieszeniu i luzów na przekładni kierowniczej, dyfer nie wyje, ogólnie sprawia wrażenie całkiem zwartego autka (czasem spotyka się pojazd, który ma już tyle przelatane, że każdy element żyje swoim życiem) Aha, dla wyjątkowo ciekawych podaję VIN - WDB1241931F199487 Dodam jeszcze, że ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku ok. 1,5 na biegu jałowym. Jak poznać, że maszyna działa sprawnie, turbo itd.? Zacząć od pomiaru kompresji? Jakie wartości powinny być w normie? |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt lut 27, 2007 10:32 am ] |
Tytuł: | |
powinien miec sporego kopa ![]() |
Autor: | Mirmur [ wt lut 27, 2007 10:59 am ] |
Tytuł: | |
Ogólnie auto sprawia dobre wrażenie. Szkoda, że nie ma szyberdachu. Wydech powinien mieć pojedyncze wyjście. To, że silnik czysty jeszcze nic nie znaczy. Jeśli ktoś dbał będzie czysty a to czy dbał widać na każdym kroku przy oględzinach auta. Z tego, co piszesz wnioskuję że auto jest w dość dobrym stanie. Co do turbo to nie stawiaj na to że jest uszkodzone. Ten silnik ma dość dużą sprężarkę i nie tak łatwo ją zarżnąć. Wiele osób nie szanuje tego modelu Mercedesa. Skoro ma 147KM i niecałe 11 sek. do 100km/h to traktują je jak benzynowe BMW. Potem czytamy na Forum, że 300TD jest nieudanym silnikiem. Pozdrawiam. |
Autor: | badu [ wt lut 27, 2007 11:52 am ] |
Tytuł: | |
Mirmur pisze: Szkoda, że nie ma szyberdachu
Szyber jest wporzadku, dopuki dziala i nie zaczyna przeciekac. Jest klima wiec nie bedzie tragedii w lecie. Reszte dopowiedzieli koledzy co sprawdzic na co patrzec. Fotel przeciera sie dopiero gdzies po 300 350 tys. km. takze licznik na bank krecony. |
Autor: | Miki01 [ wt lut 27, 2007 12:49 pm ] |
Tytuł: | |
Hey Przemo, fotel przy tym przebiegu to .... chiba ktosik 200 razy dziennie tak w te i z powrotem ![]() ![]() Aha te podwójne rury wydechowe to chyba pomyłka z grupą VW bo nie widziałem MB z podwójną rura w 300tdt. Pozdrawiam Miki01 300TDT 94' |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |