MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 2:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: licznik diesel
Post: pt mar 02, 2007 12:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
ja sprawdzić od jakiego modelu jest licznik czy od 200d 250d lub 300d, jest do kupienia ale sprzedający nie wie od jakiego modelu, kumpel ma 300d, licznik niby wyglądają tak samo ale czy obrotomież nie będzie przeklamywał z uwagi na róźną ilosc cylindrów w poszczególnych modelach???

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 1:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
adam.ok pisze:
ale czy obrotomież nie będzie przeklamywał z uwagi na róźną ilosc cylindrów

będzie ale obrotka posiada potencjometr do regulacji/przystosowania jej do danego motoru [oczko]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 1:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
a gdzie jest ten potencjometr???

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 2:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
adam.ok pisze:
a gdzie jest ten potencjometr???

jak rozbierzesz zegary (składowa 3 sztuki) pod tarczą obrotki jest potencjopmetr na plaskaty wkrętak teraz nie pamiętam czy w lewo czy w prawo do oporu ale rok temu przekładałem z 2,6 do 2,0 i musiałem zrobić korektę (kontrolowałem obrotką od Poldolota bo ma 4 garnki)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 3:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
ja mam 6 i nie wiem czym skontrolować, a jest szansa żeby jakośc dojsć po oznaczeniach zegarów???

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 3:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
jutro zapuszczę foty i podłączę go do 123 i pokręcę potencjometrem z podłączeniem dwóch obrotek - pasuje?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 3:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
super dzięki
pozdrawiam

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 5:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Licznik od 200D nie ma obrotomierza, prędkościomierz wyskalowany do 180 km/h. Przy innych silnikach obrotomierz, i większy prędkościomierz ( więcej km/h ) .


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 7:19 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Wojtyla pisze:
będzie ale obrotka posiada potencjometr do regulacji/przystosowania jej do danego motoru


Wlasnie ze nie. W benzynie - tak, poniewaz impulsy do obrotomierza brane sa z ukladu zaplonowego, i ich czestotliwosc zalezy od liczby cylindrow. W dieslu impulsy na obrotomierz brane sa z czujnika na wale korbowym, i obrotomierzowi jest najzupelniej wszystko jedno, czy silnik ma jeden cylinder, czy np. czternascie.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 9:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 15, 2006 12:56 pm
Posty: 25
Nie chciałbym się wymądrzać ale w dieslu impulsy są brane z klemy (W) alternatora.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 03, 2007 12:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Rozgorzała dyskusja [zlosnik] ale to dobrze lepiej się wtedy wyciąga wnioski do nauki (ja się uczę cały czas [szalone] ) Dobra kołowrotek bierze syganł z gniazda diagnostycznego/alternatora/czujnika wału - niech tak będzie [oczko]
~Geri a czy czujnik nie dostaje impulsu co 1 obrót wału? :roll:
a tu obiecane fotki
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1172922752_1.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1172922801_2.jpg
niestety z braku gazu bo się skończył może zapodam wskazania w poniedziałek (muszę wytargać drugą butlę z piwnicy tam mam jeszcze z 15 litrów lpg i się podpiąć) Jak Ktoś ma zegary na wierchu nisch luknie pod tarczę obrotki czy nie ma potencjometru tak jak na fotkach [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 03, 2007 4:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
W zwykłym dieslu tak, z pulsacji napięcia, czyli np z klemy + ale w MB przynajumniej automat D to z czujnika wału (u mnie pośrednio przez regulator wolnych obrotów) z wyjscia bodajże TD modułu


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 03, 2007 5:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
ale na tych zdjęciach jest obrotomierz od benzyny a ja potrzebuje od diesla, chyba że diesel ma tak samo, a może da się podłączyć od benzyny bo taki akurat jeden mam, można by go śróbką podrególować, pytanie drugie na jakiej zasadzie działa ten czujnik na wale, to jest jakis magnesik czy coś??? może sie ktoś orientuje???

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 03, 2007 6:56 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Tak, ja sie orientujem.
Czujnik obrotow z walu ma budowe bardzo podobna jak czujnik ABS - jest to na pewno wiecej niz 1 impuls na jeden obrot walu. Jego podstawowym zadaniem jest dostarczenie impulsow do sterownika wolnych obrotow. Ten sterownik natomiast wytwarza (jako dzialanie uboczne) impuls do obrotomierza. A impuls "W" ze styku na alternatorze to juz historia sprzed kilkunastu lat. (jakos sobie nie przypominam tego rozwiazania w osobowych Mercedesach - w ciezarowycych - owszem)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 11:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
czyli kabel od czujnika na wale nie biegnie do obrotomierza???

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl