MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

licznik diesel
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24257
Strona 1 z 2

Autor:  adam.ok [ pt mar 02, 2007 12:28 pm ]
Tytuł:  licznik diesel

ja sprawdzić od jakiego modelu jest licznik czy od 200d 250d lub 300d, jest do kupienia ale sprzedający nie wie od jakiego modelu, kumpel ma 300d, licznik niby wyglądają tak samo ale czy obrotomież nie będzie przeklamywał z uwagi na róźną ilosc cylindrów w poszczególnych modelach???

Autor:  Wojtyla [ pt mar 02, 2007 1:09 pm ]
Tytuł: 

Witam
adam.ok pisze:
ale czy obrotomież nie będzie przeklamywał z uwagi na róźną ilosc cylindrów

będzie ale obrotka posiada potencjometr do regulacji/przystosowania jej do danego motoru [oczko]
pozdro

Autor:  adam.ok [ pt mar 02, 2007 1:54 pm ]
Tytuł: 

a gdzie jest ten potencjometr???

Autor:  Wojtyla [ pt mar 02, 2007 2:13 pm ]
Tytuł: 

Witam
adam.ok pisze:
a gdzie jest ten potencjometr???

jak rozbierzesz zegary (składowa 3 sztuki) pod tarczą obrotki jest potencjopmetr na plaskaty wkrętak teraz nie pamiętam czy w lewo czy w prawo do oporu ale rok temu przekładałem z 2,6 do 2,0 i musiałem zrobić korektę (kontrolowałem obrotką od Poldolota bo ma 4 garnki)
pozdro

Autor:  adam.ok [ pt mar 02, 2007 3:02 pm ]
Tytuł: 

ja mam 6 i nie wiem czym skontrolować, a jest szansa żeby jakośc dojsć po oznaczeniach zegarów???

Autor:  Wojtyla [ pt mar 02, 2007 3:11 pm ]
Tytuł: 

Witam
jutro zapuszczę foty i podłączę go do 123 i pokręcę potencjometrem z podłączeniem dwóch obrotek - pasuje?
pozdro

Autor:  adam.ok [ pt mar 02, 2007 3:49 pm ]
Tytuł: 

super dzięki
pozdrawiam

Autor:  Żeluś [ pt mar 02, 2007 5:38 pm ]
Tytuł: 

Witam

Licznik od 200D nie ma obrotomierza, prędkościomierz wyskalowany do 180 km/h. Przy innych silnikach obrotomierz, i większy prędkościomierz ( więcej km/h ) .

Autor:  Gerri [ pt mar 02, 2007 7:19 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
będzie ale obrotka posiada potencjometr do regulacji/przystosowania jej do danego motoru


Wlasnie ze nie. W benzynie - tak, poniewaz impulsy do obrotomierza brane sa z ukladu zaplonowego, i ich czestotliwosc zalezy od liczby cylindrow. W dieslu impulsy na obrotomierz brane sa z czujnika na wale korbowym, i obrotomierzowi jest najzupelniej wszystko jedno, czy silnik ma jeden cylinder, czy np. czternascie.

Autor:  yacek4 [ pt mar 02, 2007 9:28 pm ]
Tytuł: 

Nie chciałbym się wymądrzać ale w dieslu impulsy są brane z klemy (W) alternatora.

Autor:  Wojtyla [ sob mar 03, 2007 12:59 pm ]
Tytuł: 

Witam
Rozgorzała dyskusja [zlosnik] ale to dobrze lepiej się wtedy wyciąga wnioski do nauki (ja się uczę cały czas [szalone] ) Dobra kołowrotek bierze syganł z gniazda diagnostycznego/alternatora/czujnika wału - niech tak będzie [oczko]
~Geri a czy czujnik nie dostaje impulsu co 1 obrót wału? :roll:
a tu obiecane fotki
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1172922752_1.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1172922801_2.jpg
niestety z braku gazu bo się skończył może zapodam wskazania w poniedziałek (muszę wytargać drugą butlę z piwnicy tam mam jeszcze z 15 litrów lpg i się podpiąć) Jak Ktoś ma zegary na wierchu nisch luknie pod tarczę obrotki czy nie ma potencjometru tak jak na fotkach [szalone]
pozdro

Autor:  WSR [ sob mar 03, 2007 4:58 pm ]
Tytuł: 

W zwykłym dieslu tak, z pulsacji napięcia, czyli np z klemy + ale w MB przynajumniej automat D to z czujnika wału (u mnie pośrednio przez regulator wolnych obrotów) z wyjscia bodajże TD modułu

Autor:  adam.ok [ sob mar 03, 2007 5:32 pm ]
Tytuł: 

ale na tych zdjęciach jest obrotomierz od benzyny a ja potrzebuje od diesla, chyba że diesel ma tak samo, a może da się podłączyć od benzyny bo taki akurat jeden mam, można by go śróbką podrególować, pytanie drugie na jakiej zasadzie działa ten czujnik na wale, to jest jakis magnesik czy coś??? może sie ktoś orientuje???

Autor:  Gerri [ sob mar 03, 2007 6:56 pm ]
Tytuł: 

Tak, ja sie orientujem.
Czujnik obrotow z walu ma budowe bardzo podobna jak czujnik ABS - jest to na pewno wiecej niz 1 impuls na jeden obrot walu. Jego podstawowym zadaniem jest dostarczenie impulsow do sterownika wolnych obrotow. Ten sterownik natomiast wytwarza (jako dzialanie uboczne) impuls do obrotomierza. A impuls "W" ze styku na alternatorze to juz historia sprzed kilkunastu lat. (jakos sobie nie przypominam tego rozwiazania w osobowych Mercedesach - w ciezarowycych - owszem)

Autor:  adam.ok [ ndz mar 04, 2007 11:30 am ]
Tytuł: 

czyli kabel od czujnika na wale nie biegnie do obrotomierza???

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/