MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
tuning "starych copów" MB diesel https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24284 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | adam.ok [ ndz mar 04, 2007 11:44 am ] |
Tytuł: | tuning "starych copów" MB diesel |
turbo i kompresor, bardzo ładnie jedzie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | mMm2 [ ndz mar 04, 2007 1:02 pm ] |
Tytuł: | |
kompresor? czyzby to po prawej stronie na ostatnim zdjeciu? Diesel, jaki fajny A jeszcze ostatnio z ludzmi dyskutowalem czy to mozna czy nie mozna... Tutaj ktos od razu z grubej rury (doslownie, widac na zdjeciu ![]() ![]() |
Autor: | adam.ok [ ndz mar 04, 2007 4:45 pm ] |
Tytuł: | |
seryjny motor, tak zarzeka się niemiaszek |
Autor: | Marcin S [ ndz mar 04, 2007 4:51 pm ] |
Tytuł: | |
ale o co turbina i kompresor na raz? ![]() |
Autor: | mMm2 [ ndz mar 04, 2007 5:29 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: ale o co turbina i kompresor na raz?
![]() Nie bede odpowiadal za setup wlasciciela. Ale w normalnym swiecie wyglada to tak: - turbina dziala w momencie kiedy dostanie odpowiednia ilosc gazu napedowego (spaliny z silnika) - czyli dziala wtedy kiedy silnik odpowiednio wkreci sie na obroty. Im wieksza turbina tym wiecej spalin potrzebuje, tym wiecej trzeba czekac az silnik osiagnie odpowiegnio wysokie obroty. Ale za to przy wiekszej turbinie kop jest większy. - czas oczekiwania na podniesienie obrotow silnika do momentu zadzialania turbiny nazywa sie turbo dziurą, bo w tym czasie naprawde niewiele sie dzieje. - kompresor to sprezarka mechaniczna i zasilanie pobiera z pasa klinowego (ew. z wałków jak sie ktos uprze) i jako taka bierze energie z silnika. Co prawda oddaje potem wiecej powietrza i ogólnie bilans mocy jest na duzym plusie, to jednak energia ktora pobiera kompresor do dzialania jest duza (gdzies slyszalem ze kompresor w mercedesie slr zabiera 150-200koni do dzialania) i nie do zlekcewazenia. Mniejszy kompresor pobiera mniej energii ale jego wydajnosc tez jest ograniczona. Z tego co wyzej napisalem skladamy jedno: kompresor maly (bo na taki na zdjeciu wyglada) dziala w dolnym zakresie obrotow. Juz na dole zwieksza moc, tam gdzie turbina jeszcze sie nie zdazyla rozkrecic. Potem, jak silnik juz wejdzie na obroty to turbina sie wlacza. Wynik jest taki ze w miejsce turbo dziury wchodzi kompresor ze swoim doladowaniem a wszystko zlozone do kupy daje w miare rownomierne doladowanie w calym zakresie obrotow. Pozostaje tylko pytanie, czy potem te dwa urzadzenia dzialaja razem, czy moze kompresor na wysokich obrotach jest odlaczany (bo napedzany jest za posrednictwem sprzegla takiego jak klima i mozna je rozlaczac), moze jest by-pass - to juz zalezy co tam wlasciciel sobie wymysli. Podobne rozwiaznie zastosowalo BMW w swoim topowym dieslu o ktorym bylo glosno juz jakis czas temu. Zamiast malego kompresora zastosowali malą turbine, ktora wlacza sie juz przy malej ilosci spalin. Dodatkowym atutem jest turbiny jest to, że nawet kiedy sie slabo kreci to nie stanowi oporu dla powietrza ktore by sie chcialo przez nia przecisnac. Nie pamietam jak jest z kompresorami. |
Autor: | ixes [ ndz mar 04, 2007 6:48 pm ] |
Tytuł: | |
Jest też tak w nowym silniku VW 1.4 TSI który ma 140KM. Mnie jednak interesuje zywotność takiego silnika... ![]() |
Autor: | WSR [ ndz mar 04, 2007 8:07 pm ] |
Tytuł: | |
Masz jakieś konkrety co do osiągów? Czy silnik był odprężany lub wzmacniany jakoś? pozdro |
Autor: | Żeluś [ ndz mar 04, 2007 8:15 pm ] |
Tytuł: | |
Witam mMm2 pisze: kompresor to sprezarka mechaniczna i zasilanie pobiera z pasa klinowego (ew. z wałków jak sie ktos uprze) i jako taka bierze energie z silnika. Co prawda oddaje potem wiecej powietrza i ogólnie bilans mocy jest na duzym plusie, to jednak energia ktora pobiera kompresor do dzialania jest duza (gdzies slyszalem ze kompresor w mercedesie slr zabiera 150-200koni do dzialania) i nie do zlekcewazenia. Mniejszy kompresor pobiera mniej energii ale jego wydajnosc tez jest ograniczona.
. Przepraszam, że pytanie nie związane z tematem. Czy od tego urządzenia jest nazwa np. W202 C200 compressor ?? . ( http://mb.auto.pl/dane_en_os/1238DANE.HTM ) |
Autor: | zebda [ ndz mar 04, 2007 8:37 pm ] |
Tytuł: | |
Tak Żeluś od tego...i chyba jako jeden z ostatnich producentow na swiecie Mercedes wstawia kompresor zamist turbo typowego. |
Autor: | K1_CZARNY [ ndz mar 04, 2007 9:19 pm ] |
Tytuł: | |
Bardzo ciekawa przeróbka, ale nie sądzicie że lepiej byłoby sie pobawic i włozyc tam jakies V8 ? ![]() Po co ze straego poczciwego 240 D (domniemam?) robić 2,5 TDI by VW? |
Autor: | roadrunner [ ndz mar 04, 2007 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
K1_CZARNY pisze: Po co ze straego poczciwego 240 D (domniemam?) robić 2,5 TDI by VW? Żeby udowodnic innym i sobie samemu ze jest sie w stanie cos takiego zrobic i cieszyc sie czyms czego nie ma nikt inny a zrobilismy to wlasnymi rekami. |
Autor: | K1_CZARNY [ ndz mar 04, 2007 9:27 pm ] |
Tytuł: | |
ok, masz racje ![]() ![]() Ale musisz przyznac ze beczka 500E ....albo 600E (nie wiem czy to w ogóle wykonalne?) ....tez byłaby czyms dającym poczucie że mamy cos 'innego', lepszego, szybszego...i w budzie poczciwej S123 ![]() pozdro |
Autor: | master [ ndz mar 04, 2007 9:35 pm ] |
Tytuł: | |
myślę, że tu o to chodzi: >>>klik<<< |
Autor: | K1_CZARNY [ ndz mar 04, 2007 9:52 pm ] |
Tytuł: | |
wobec tego..nie mam wiecej pytan ![]() ![]() |
Autor: | adam.ok [ ndz mar 04, 2007 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
lepiej zerknij na to: http://www.youtube.com/watch?v=tNod3HXXNfQ |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |