MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ciśnienie sprężania?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24431
Strona 1 z 1

Autor:  BoB82 [ pt mar 09, 2007 11:27 pm ]
Tytuł:  ciśnienie sprężania?

witam,mam problem z moim MB 124 250turboD,ostatnio wymieniałem końcówki wtryskiwaczy i przy okazji regulacja zapłonu,mechanik który mi to robił powiedział że ciśnienie jest nie zaciekawe,dał mi wydruk na którym są następujące wartości:1(25),2(24),3(22),4(26),5(19),taka dziwna troszke ta rozbierzność tego sprężania,powiedział mi że mogą to byc zawory które są delikatnie popodpierane(nadmiar nagaru na grzybku zaworowym),dodam auto zrobiło około25tyś na lejących wtryskach i przyspieszonym zapłonie(poprzedni właściciel)i prosze o podpowiedż co z tym zrobic?da się jakoś pozbyc tego na garu bez zdejmowania głowicy?moze jakieś dodatki do paliwa,dodam że auto ma 260tyś oryginalnego przebiegu nic nie kręcone,prosze o podpowiedzi,bardzo to w jeżdzie nie przeszkadza,ale delikatnie rzuca motorem na wolnych obrotach.z góry wielkie dzięki.

Autor:  Janfocus [ sob mar 10, 2007 9:47 am ]
Tytuł: 

po ustawieniu zaworów,konta wtrysku w ciągu kilku tyś. km powinien nagary wypalić. Jeśli się nie uda to jedynie zdejmowanie gł.
Dobrze, że ciepło idzie...

a i nie martw się jak po regulacjach przez jakichś czas będzie chodził gorzej niż przed...

Autor:  adam.ok [ pn mar 12, 2007 9:00 pm ]
Tytuł: 

a czy przyspieszony zaplon ma wpływ na odkładanie się nagaru??? mayslałem że sprawie że auto mocniej klekocze ale lepiej jedzie...

Autor:  BoB82 [ pn mar 12, 2007 10:00 pm ]
Tytuł: 

to sie zgadza że bardziej klekocze,ale czy lepiej jedzie to bym nie powiedział,jeżeli zapłon następuje za wczesnie to zawory dolotowe nie zdarzą sie zmknąć do końca i nastepuje zapłon,czyli spalanie mieszanki,a nagar powstaje podczas spalania mieszanki taki produkt uboczny(niewłaściwego składu mieszanki),powstaje on bardzo powoli,a mysle że przez 25tyś km,mogła powstać jego pewna niewielka ilość,a tym bardziej że skład mieszanki przy lejących wtryskach,niebył odpowiedni.

Autor:  elimf [ pn mar 12, 2007 11:26 pm ]
Tytuł: 

slyszalem o pomiarze cisnienia z olejem... dokladnie nie wiem na czym to polega - ale podobno wiadomo czy cisnienie ucieka przez zawory czy raczej w dol. a zeby dotrzec zawory trzeba sciagnac glowice - a jak bedzie sciagnieta to przydalo by ja sprawdzic na szczelnosc itd. wtedy moze okazac sie ze jest peknieta - w turbo tak poprostu jest - sam mam peknieta glowice tylko ze moj ma przejechane 700tys km...
a jezeli oddaje dziwieki przypominajace odglos stada bocianow - warto sprawdzic popychacze... a co do cisnienia to powinien miec w granicy 28 z tym przebiegiem
ceny u nas to tak - sciagniecie i zalozenie glowicy 500zl. sprawdzenie i dotarcie zaworow 100 - 300. uszczelka pod glowice 150 pod dekiel 60 ale nie zawsze sie uszczelki wymienia. pozdrawaiam

Autor:  Janfocus [ wt mar 13, 2007 12:22 am ]
Tytuł: 

elimf pisze:
slyszalem o pomiarze cisnienia z olejem... dokladnie nie wiem na czym to polega - ale podobno wiadomo czy cisnienie ucieka przez zawory czy raczej w dol.

polega na tym, że mierzymy kompresję, a potem lejemy olej do cylindrów i mierzymy powtórnie. Olej spływa i uszczelnia pierścienie, więc jeśli pomiar powtórny jest równie słaby to znaczy że ciśnienie ucieka przez zawory...

Autor:  elimf [ wt mar 13, 2007 12:02 pm ]
Tytuł: 

Janfocus a jakie twoim zdaniem powinno byc cisnienie przy takim przebiegu jak ma kolega??
ja sadze ze ponizej 28 powinno nie schodzic ...
a jak sie ustawia zawory w 250d?? popychacze sa hydrauliczne...

Autor:  Janfocus [ wt mar 13, 2007 7:58 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Janfocus a jakie twoim zdaniem powinno byc cisnienie przy takim przebiegu jak ma kolega??
ja sadze ze ponizej 28 powinno nie schodzic ...

Czy ja wyglądam na wróżkę? Nawet jakby ten przebieg był rzeczywisty, to jeszcze zależy od eksploatacji. Co innego jak się co dzień śmiga 4km na zimnym silniku, a co innego jak się 18h nie wysiada z ciepłego auta... No i jak Ktoś oleum nie zmienia i śmiga maxem, to i po kilkudziesięciu tyś może mieć zajechany silnik...

Autor:  bary123ce [ wt mar 13, 2007 9:47 pm ]
Tytuł: 

ja bym za jakies 1000-2000km jeszcze raz sprawdził kompresję. Powinno być lepiej.

Autor:  Janfocus [ wt mar 13, 2007 9:52 pm ]
Tytuł: 

elimf czy Ty aby nie chciałeś sprzedać swojego auta? Jakiś czas temu trafiłem na ogłoszenie ze Starachowic o 126/250d....

Autor:  elimf [ wt mar 13, 2007 11:04 pm ]
Tytuł: 

Janfocus jakis czas temu chcialem sprzedac...

Autor:  TReneR [ śr mar 14, 2007 9:34 am ]
Tytuł: 

Jest jeszcz sposob sprawdzania szczelnosci pierscieni na nafte; odkreca sie miske, wlewa nafte do cylindrow i patrzy czy cieknie od dolu. Jezeli cieknie a spowodowane jest to zapieczeniem pierscieni przez nagar to nafta potrafi wyplukac ten nagar - po dniu, dwoch takiej procedury przestaje cieknac

Autor:  elimf [ śr mar 14, 2007 12:50 pm ]
Tytuł: 

TReneR
biorac pod uwage co piszesz to mozna wlac tez przez koletory i wtedy wypluka nagar na zaworach... czyli BoB82 mialby problem z glowy - o ile male cisnienie spowodowane jest nagarem na zaworach - tak jak pisał. tylko trzeba by walek rozrzadu odkrecic zeby zawory byly pozamykane.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/