MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zapłon w 124 CE https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24436 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | trocin [ sob mar 10, 2007 10:30 am ] |
Tytuł: | Zapłon w 124 CE |
Witam. Ostatnio wymieniałem kopułkę i palec i odkręciłem aparat zapłonowy. Gdy chciałem później ustawić zapłon za pomocą stroboskopu, za nic nie mogłem odnaleźć znaków potrzebnych do tego. Czy może mi ktoś powiedzieć jak ustawić zapłon W książce o 124 znaki są zaznaczone i pokazane, u mnie ich nie ma, zresztą w tej książce pokazany jest jakiś inny silnik, z dwoma paskami, u mnie jest jeden. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Trocin. |
Autor: | FreQ [ sob mar 10, 2007 11:48 am ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze to stroboskopa chyba nawet nie mozna podlaczac do ezl i nic sie nim nie ustawi ale moge sie mylic. MOgles napisac czy masz zaplon EZL czy TSZ. JAk masz ezl (bez takiej membrany na rozdzielaczu ) to jeden z tych obrazekow ci sie nada. NAlezy ustawic znacznik na kole pasowym na ZZ i odpowiednio wsadzic apara. JEst na obudowie znacznik na ktory musisz nakierowac palec. http://maraian.fotosik.pl/albumy/146930.html NA TSZ podejrzewam takie same znaki.[/url] <br>Dodano po 8 minutach.:<br> Aha ZZ jest wtedy gdzy na kole pasowym ''0'' zero pokrywa ci sie z ta igliczka ![]() |
Autor: | trocin [ sob mar 10, 2007 12:34 pm ] |
Tytuł: | |
Mam EZL-KAT. Nie wiedziałem, że stroba nie podłącza się do EZL. No właśnie nie mogę odnaleźć tych znaków na kole pasowym, igliczka jest a znaków...nie. Auto chodzi mi dobrze, ale chciałem sprawdzić czy aparat jest dobrze włożony, upewnić się że jest OK. Spróbuję jeszcze raz, wielkie dzięki za pomoc! Posdroofka |
Autor: | FreQ [ sob mar 10, 2007 2:15 pm ] |
Tytuł: | |
W EZl regulujesz kat jedynie poprzez korektor oktanowy. Inaczej sie nie da. Wez szmatke i jakis rozpuszczalnik aby przetrzec obudowe rozdzielacza na krawedzi. JA mialem u siebie takie male naciecie ![]() ZZ na kole pasowyn to liczba 0 Zero za takim ''kutasikiem'' od czujnika indukcyjnego. NAjlepiej to zobaczyc tez na walku rozrzadu. JAk stoisz na wprost do silnika to znacznik powinien sie pokryc z prawej strony z pow ulozyskowania przedniego walka. KRec kolem i patrz za nacieciem na walku (po zdjeciu korka go widac jak na dloni, jest na jednym z takich pierscieni na walku). |
Autor: | Gerri [ ndz mar 11, 2007 11:50 am ] |
Tytuł: | |
O momencie powstania iskry decyduje impuls otrzymywany z czujnika na kole zamachowym. Aparat zapłonowy to w tym układzie jedynie ogranicza sie do rozdziału iskry na poszczególne cylindry, i jego obracanie nie ma żadnego wpływu na moment powstania iskry. Ważne jest jedynie, aby aparat był tak ustawiony, żeby w momencie powstania iskry palec znajdował się naprzeciw styku kopułki połączonego z cylindrem do którego iskra w danym momencie ma trafić. Jeżeli lampa stroboskopowa jest wyzwalana poprzez impuls z przewodu wysokiego napięcia można ją podłączyć jak najbardziej; tylko po co? (najwyżej w celach dydaktycznych...) |
Autor: | trocin [ pn mar 12, 2007 7:56 am ] |
Tytuł: | Dzięki |
Wszystko jasne |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |