MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zapłon w 124 CE
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24436
Strona 1 z 1

Autor:  trocin [ sob mar 10, 2007 10:30 am ]
Tytuł:  Zapłon w 124 CE

Witam.
Ostatnio wymieniałem kopułkę i palec i odkręciłem aparat zapłonowy.
Gdy chciałem później ustawić zapłon za pomocą stroboskopu, za nic nie mogłem odnaleźć znaków potrzebnych do tego.
Czy może mi ktoś powiedzieć jak ustawić zapłon
W książce o 124 znaki są zaznaczone i pokazane, u mnie ich nie ma, zresztą w tej książce pokazany jest jakiś inny silnik, z dwoma paskami, u mnie jest jeden.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Trocin.

Autor:  FreQ [ sob mar 10, 2007 11:48 am ]
Tytuł: 

Po pierwsze to stroboskopa chyba nawet nie mozna podlaczac do ezl i nic sie nim nie ustawi ale moge sie mylic.
MOgles napisac czy masz zaplon EZL czy TSZ.

JAk masz ezl (bez takiej membrany na rozdzielaczu ) to jeden z tych obrazekow ci sie nada. NAlezy ustawic znacznik na kole pasowym na ZZ i odpowiednio wsadzic apara. JEst na obudowie znacznik na ktory musisz nakierowac palec.

http://maraian.fotosik.pl/albumy/146930.html
NA TSZ podejrzewam takie same znaki.[/url] <br>Dodano po 8 minutach.:<br> Aha ZZ jest wtedy gdzy na kole pasowym ''0'' zero pokrywa ci sie z ta igliczka [oczko] Tylko uwazaj bo sa dwa ZZ w calym cyklu. NAwydechu i na sprezaniu. NAj;epiej odkrec korek wlewu oleju i llokaj na znacznik na walku rozrzadu (takie naciecie-powinno pokryc sie z plaszczyzna glowicy) badz patrz na koniki od zaworow.

Autor:  trocin [ sob mar 10, 2007 12:34 pm ]
Tytuł: 

Mam EZL-KAT. Nie wiedziałem, że stroba nie podłącza się do EZL. No właśnie nie mogę odnaleźć tych znaków na kole pasowym, igliczka jest a znaków...nie. Auto chodzi mi dobrze, ale chciałem sprawdzić czy aparat jest dobrze włożony, upewnić się że jest OK. Spróbuję jeszcze raz, wielkie dzięki za pomoc!
Posdroofka

Autor:  FreQ [ sob mar 10, 2007 2:15 pm ]
Tytuł: 

W EZl regulujesz kat jedynie poprzez korektor oktanowy. Inaczej sie nie da.
Wez szmatke i jakis rozpuszczalnik aby przetrzec obudowe rozdzielacza na krawedzi. JA mialem u siebie takie male naciecie [zlosnik] . NA pierwszy rzut oka nie widac bylo.
ZZ na kole pasowyn to liczba 0 Zero za takim ''kutasikiem'' od czujnika indukcyjnego. NAjlepiej to zobaczyc tez na walku rozrzadu.
JAk stoisz na wprost do silnika to znacznik powinien sie pokryc z prawej strony z pow ulozyskowania przedniego walka. KRec kolem i patrz za nacieciem na walku (po zdjeciu korka go widac jak na dloni, jest na jednym z takich pierscieni na walku).

Autor:  Gerri [ ndz mar 11, 2007 11:50 am ]
Tytuł: 

O momencie powstania iskry decyduje impuls otrzymywany z czujnika na kole zamachowym. Aparat zapłonowy to w tym układzie jedynie ogranicza sie do rozdziału iskry na poszczególne cylindry, i jego obracanie nie ma żadnego wpływu na moment powstania iskry. Ważne jest jedynie, aby aparat był tak ustawiony, żeby w momencie powstania iskry palec znajdował się naprzeciw styku kopułki połączonego z cylindrem do którego iskra w danym momencie ma trafić. Jeżeli lampa stroboskopowa jest wyzwalana poprzez impuls z przewodu wysokiego napięcia można ją podłączyć jak najbardziej; tylko po co? (najwyżej w celach dydaktycznych...)

Autor:  trocin [ pn mar 12, 2007 7:56 am ]
Tytuł:  Dzięki

Wszystko jasne

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/