MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 2:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt mar 16, 2007 7:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Dzisiaj zamontowałem spowrotem na swoje miejsce wiatrak od klimatyzacji, po wcześniejszym spawaniu jego obudowy. Podłazyłem go do "prądu", ale podczas jazdy mi się nie włącza. Prawdopodobnie po naprawach u Pana Borowskiego czujnik temperatury nadal kłamie, bo często widzę, że normalnie sobie skacze zamiast pokazywać temperaturę jak trzeba.

W jakich sytuacjach wiatrak powinien się włączyć podczas jazdy, gdy klimatyzacja jest wyłączona? Czy zawsze po włączeniu klimatyacji ów wiatrak powinien się kręcić? Próbowałem dzisiaj zagrzać silnik porządnie, ale się nie włączył. Nie kręcił się także, gdy włączyłem klimatyzację... Dodam, że klimatyzację mam automatyczną.

Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy wiatrak jest sprawny?

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 16, 2007 8:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Przy takich temperaturach jak teraz panuja raczej nie bedzie sie wlaczal. Bez wlaczonej klimy powinien sie wlaczyc ok 105-115* temp. silnika zaleznie od motoru. Natomiast przy wlaczonej klimie gdy cisnienie gazu jest za wysokie na skutek wysokiej jego temperatury wiec raczej zaden z przypadkow nie jest do uzyskania przy wczesnowiosennej aurze. Czujnik ktory daje sygnal na tablice wskaznikow nie jest powiazany z obwodem klimatyzacji ani chlodzenia.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 12:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
roadrunner: Ok, dziękuję. :)

Zatem zakładam optymistycznie, że jest wszystko dobrze i wiatrak się będzie kręcił w odpowiednich warunkach...
...jeszcze teraz muszę ogarnąć sprawę czujnika temperatury.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 6:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Nie chcę rozpoczynać nowego wątku, więc trochę odświeżę. Od jakiegoś czasu niepokoi mnie to, że wiatrak od klimatyzacji jest jakiś zblokowany. Sprawdziłem, ale nigdzie nie zaczepia o obudowę. Obracam go o góra 20 stopni i dalej nie idzie. Czy wiatrak powinien być zblokowany?

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 6:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Powiien sie normalnie obracac jak kazdy silnik elektryczny - moze ci gdzies sam silnik blokuje

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 7:18 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Najprawdopodobniej pękł lub oderwał się któryś z magnesów w obudowie silnika. Tak się dzieje, jak do środka dostanie się woda i skoroduje któraś z blaszek trzymających magnesy

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 10:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję za odzew & pomoc. Okazało się, że rozkręcenie tego ustrojstwa i poprawieniu, przestał być zblokowany i już się normalnie obraca. Jeszcze trochę śmigło przyciera o spawaną część obudowy, ale już niewiele. Pozostała jeszcze sprawa sprawdzenia czy się włącza wtedy kiedy powinien się włączać... ale poczekam na upały.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 11:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
włacz klimatyzacje, przy stojącym samochodzie, na wolnych obrotach. Ciśnienia gazu dośc szybko rośnie, więc zobaczysz że Ci się załączy wentylator. Wentylator włącza sie ciśnieniowo, a nie w zalezności od temp. więc uważaj, bo dośc łatwo może dojśc do rozwalenia klimy z powodu zbyt wysokiego ciśnienia. Czujnik ciśnienia powiniem wyłączyć kompresor przy zbyt dużym ciśnieniu, jednak jak coś niedziała to takie testy proponuje przeprowadzać przy podłaczonych zegarach ciśniania niskiego i wysokiego w zakładzie naprawiającym klimatyzacje, gdzie wrazie szybkiego wzrastania ciśnienia można odłączyć klime, bez uszkodzenia.
Czujnik ciśnienia ma oznaczenia:
HP 28
MP 17,5
LP 2,1


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 8:43 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Marcin S pisze:
a nie w zalezności od temp.


NIEPRAWDA
Przy przekroczeniu temp. silnika wentylator przed chłodnicą powinien sie również załączyć. Tylko że na bieg szybki, natomiast "od klimy" (na skutek wzrostu ciśnienia) załącza się na bieg wolniejszy, poprzez tą śmieszną, porcelanową opornicę, która w W124 jest za lewym reflektorem. <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
Marcin S pisze:
Czujnik ciśnienia ma oznaczenia:
HP 28
MP 17,5
LP 2,1


Ten czujnik obsługuje WYŁĄCZNIE kompresor - czyli:
28 - nie włączy kompresora, gdy ciśnienie w układzie wzrośnie do 28 bar
2,1 - nie włączy kompresora, gdy ciśnienie jest za niskie (uciekł gaz)
Do obsługi wentylatora klimy jest natomiast czujnik tuż obok - można bez obaw zewrzeć jego końcówki przy pracującym silniku i (jeżeli elektryka jest sprawna) to wentylator powinien ruszyć na wolniejszym biegu. Niestety: w ten sposób nie sprawdzimy czujnika.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 12:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
czujnik powinien zalaczac wiatrak przy temp gazu ok 60 C, sprawdzenie czujnika polega na wykreceniu go, wlozeniu do cieplej kapieli i sprawdzeniu czy zalacza obwod

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 12:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Ok, wszystko fajnie. A sprawdzenie samego wiatraka? Chodzi mi o to, żeby podłączyć go do czegoś i zobaczyć czy się kręci. Czy jak puszczę na wtyczkę z akumulatora 12V to nie spierniczę niczego?

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 1:03 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nie spierniczysz - nawet jakby przypadkowo zakręcił w druga stronę [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 1:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Gerri pisze:
Marcin S pisze:
a nie w zalezności od temp.


NIEPRAWDA
Przy przekroczeniu temp. silnika wentylator przed chłodnicą powinien sie również załączyć. Tylko że na bieg szybki, natomiast "od klimy" (na skutek wzrostu ciśnienia) załącza się na bieg wolniejszy, poprzez tą śmieszną, porcelanową opornicę, która w W124 jest za lewym reflektorem.

Jeśli chodzi o silnik to sie zgodze, ja pisałem tylko o samej klimatyzacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 5:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
harrier pisze:
A sprawdzenie samego wiatraka?

odlaczasz styki od wlacznika termicznego wiatraka i zwierasz je na wlaczonym zaplonie - wiatrak musi sie krecic

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 5:46 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
pszamrej pisze:
odlaczasz styki od wlacznika termicznego wiatraka i zwierasz je na wlaczonym zaplonie - wiatrak musi sie krecic
Jeżeli myślisz o włączniku termicznym, to on nie ma "styków" tylko "styk" gdyż jest wkręcony w głowicę i drugim jego biegunem jest masa silnika. Jeżeli myślisz o włączniku ze "stykami" to jest to włącznik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji - a o tym napisałem powyżej.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl