MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kiedy się włącza wiatrak klimatyzacji? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24579 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | harrier [ pt mar 16, 2007 7:52 pm ] |
Tytuł: | Kiedy się włącza wiatrak klimatyzacji? |
Witam Dzisiaj zamontowałem spowrotem na swoje miejsce wiatrak od klimatyzacji, po wcześniejszym spawaniu jego obudowy. Podłazyłem go do "prądu", ale podczas jazdy mi się nie włącza. Prawdopodobnie po naprawach u Pana Borowskiego czujnik temperatury nadal kłamie, bo często widzę, że normalnie sobie skacze zamiast pokazywać temperaturę jak trzeba. W jakich sytuacjach wiatrak powinien się włączyć podczas jazdy, gdy klimatyzacja jest wyłączona? Czy zawsze po włączeniu klimatyacji ów wiatrak powinien się kręcić? Próbowałem dzisiaj zagrzać silnik porządnie, ale się nie włączył. Nie kręcił się także, gdy włączyłem klimatyzację... Dodam, że klimatyzację mam automatyczną. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy wiatrak jest sprawny? Pozdrawiam, |
Autor: | roadrunner [ pt mar 16, 2007 8:40 pm ] |
Tytuł: | |
Przy takich temperaturach jak teraz panuja raczej nie bedzie sie wlaczal. Bez wlaczonej klimy powinien sie wlaczyc ok 105-115* temp. silnika zaleznie od motoru. Natomiast przy wlaczonej klimie gdy cisnienie gazu jest za wysokie na skutek wysokiej jego temperatury wiec raczej zaden z przypadkow nie jest do uzyskania przy wczesnowiosennej aurze. Czujnik ktory daje sygnal na tablice wskaznikow nie jest powiazany z obwodem klimatyzacji ani chlodzenia. |
Autor: | harrier [ sob mar 17, 2007 12:06 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner: Ok, dziękuję. :) Zatem zakładam optymistycznie, że jest wszystko dobrze i wiatrak się będzie kręcił w odpowiednich warunkach... ...jeszcze teraz muszę ogarnąć sprawę czujnika temperatury. Pozdrawiam, |
Autor: | harrier [ ndz kwie 08, 2007 6:44 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Nie chcę rozpoczynać nowego wątku, więc trochę odświeżę. Od jakiegoś czasu niepokoi mnie to, że wiatrak od klimatyzacji jest jakiś zblokowany. Sprawdziłem, ale nigdzie nie zaczepia o obudowę. Obracam go o góra 20 stopni i dalej nie idzie. Czy wiatrak powinien być zblokowany? Pozdrawiam, |
Autor: | roadrunner [ ndz kwie 08, 2007 6:57 pm ] |
Tytuł: | |
Powiien sie normalnie obracac jak kazdy silnik elektryczny - moze ci gdzies sam silnik blokuje |
Autor: | Gerri [ ndz kwie 08, 2007 7:18 pm ] |
Tytuł: | |
Najprawdopodobniej pękł lub oderwał się któryś z magnesów w obudowie silnika. Tak się dzieje, jak do środka dostanie się woda i skoroduje któraś z blaszek trzymających magnesy |
Autor: | harrier [ ndz kwie 08, 2007 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuję za odzew & pomoc. Okazało się, że rozkręcenie tego ustrojstwa i poprawieniu, przestał być zblokowany i już się normalnie obraca. Jeszcze trochę śmigło przyciera o spawaną część obudowy, ale już niewiele. Pozostała jeszcze sprawa sprawdzenia czy się włącza wtedy kiedy powinien się włączać... ale poczekam na upały. Pozdrawiam, |
Autor: | Marcin S [ ndz kwie 08, 2007 11:03 pm ] |
Tytuł: | |
włacz klimatyzacje, przy stojącym samochodzie, na wolnych obrotach. Ciśnienia gazu dośc szybko rośnie, więc zobaczysz że Ci się załączy wentylator. Wentylator włącza sie ciśnieniowo, a nie w zalezności od temp. więc uważaj, bo dośc łatwo może dojśc do rozwalenia klimy z powodu zbyt wysokiego ciśnienia. Czujnik ciśnienia powiniem wyłączyć kompresor przy zbyt dużym ciśnieniu, jednak jak coś niedziała to takie testy proponuje przeprowadzać przy podłaczonych zegarach ciśniania niskiego i wysokiego w zakładzie naprawiającym klimatyzacje, gdzie wrazie szybkiego wzrastania ciśnienia można odłączyć klime, bez uszkodzenia. Czujnik ciśnienia ma oznaczenia: HP 28 MP 17,5 LP 2,1 |
Autor: | Gerri [ pn kwie 09, 2007 8:43 am ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: a nie w zalezności od temp. NIEPRAWDA Przy przekroczeniu temp. silnika wentylator przed chłodnicą powinien sie również załączyć. Tylko że na bieg szybki, natomiast "od klimy" (na skutek wzrostu ciśnienia) załącza się na bieg wolniejszy, poprzez tą śmieszną, porcelanową opornicę, która w W124 jest za lewym reflektorem. <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Marcin S pisze: Czujnik ciśnienia ma oznaczenia:
HP 28 MP 17,5 LP 2,1 Ten czujnik obsługuje WYŁĄCZNIE kompresor - czyli: 28 - nie włączy kompresora, gdy ciśnienie w układzie wzrośnie do 28 bar 2,1 - nie włączy kompresora, gdy ciśnienie jest za niskie (uciekł gaz) Do obsługi wentylatora klimy jest natomiast czujnik tuż obok - można bez obaw zewrzeć jego końcówki przy pracującym silniku i (jeżeli elektryka jest sprawna) to wentylator powinien ruszyć na wolniejszym biegu. Niestety: w ten sposób nie sprawdzimy czujnika. |
Autor: | pszamrej [ pn kwie 09, 2007 12:13 pm ] |
Tytuł: | |
czujnik powinien zalaczac wiatrak przy temp gazu ok 60 C, sprawdzenie czujnika polega na wykreceniu go, wlozeniu do cieplej kapieli i sprawdzeniu czy zalacza obwod |
Autor: | harrier [ pn kwie 09, 2007 12:41 pm ] |
Tytuł: | |
Ok, wszystko fajnie. A sprawdzenie samego wiatraka? Chodzi mi o to, żeby podłączyć go do czegoś i zobaczyć czy się kręci. Czy jak puszczę na wtyczkę z akumulatora 12V to nie spierniczę niczego? Pozdrawiam, |
Autor: | Gerri [ pn kwie 09, 2007 1:03 pm ] |
Tytuł: | |
Nie spierniczysz - nawet jakby przypadkowo zakręcił w druga stronę ![]() |
Autor: | Marcin S [ pn kwie 09, 2007 1:14 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Marcin S pisze: a nie w zalezności od temp. NIEPRAWDA Przy przekroczeniu temp. silnika wentylator przed chłodnicą powinien sie również załączyć. Tylko że na bieg szybki, natomiast "od klimy" (na skutek wzrostu ciśnienia) załącza się na bieg wolniejszy, poprzez tą śmieszną, porcelanową opornicę, która w W124 jest za lewym reflektorem. Jeśli chodzi o silnik to sie zgodze, ja pisałem tylko o samej klimatyzacji. |
Autor: | pszamrej [ pn kwie 09, 2007 5:10 pm ] |
Tytuł: | |
harrier pisze: A sprawdzenie samego wiatraka?
odlaczasz styki od wlacznika termicznego wiatraka i zwierasz je na wlaczonym zaplonie - wiatrak musi sie krecic |
Autor: | Gerri [ pn kwie 09, 2007 5:46 pm ] |
Tytuł: | |
pszamrej pisze: odlaczasz styki od wlacznika termicznego wiatraka i zwierasz je na wlaczonym zaplonie - wiatrak musi sie krecic Jeżeli myślisz o włączniku termicznym, to on nie ma "styków" tylko "styk" gdyż jest wkręcony w głowicę i drugim jego biegunem jest masa silnika. Jeżeli myślisz o włączniku ze "stykami" to jest to włącznik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji - a o tym napisałem powyżej.
|
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |