MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300CE-24V-gaz https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24677 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kriss [ wt mar 20, 2007 12:22 am ] |
Tytuł: | 300CE-24V-gaz |
Witam Szanownych Forumowiczów... Tytuł już sam za siebie sygnalizuje problem...od razu uprzedzam,że "grzebałem" w archiwum..ale chcę skierować bezpośrednio pytanie do użytkowników motoru 300 CE-24V,którzy jeżdżą na gazie.Mam pytanie jaki rodzaj instalacji macie w autach...mi poradzono,żeby założyć tą najzwyklejszą, czyli to samo co miałem w W123 280 CE...jestem po pierwszych testach i generalnie przypominają mi się początkowe problemy z poprzednim autem tuż po załozeniu instalacji..czyli: 1)auto kompletnie straciło "kopa"...od 180km/h "zastanawia się" czy jechać...przyśpiesza strasznie wolno w prównaniu do tego co było przed... 2)pierwszy pomiar spalania LPG wskazuje na ponad 20l/100km...to samo miałem z poprzednim wozem i był to problem reduktora..później wszystko grało po poprawieniu i autko 50 tys zrobiło bezproblemowo na gazie. Jeżeli ktoś z Was jeździ na LPG z tym silnikiem będę wdzięczny za wskazówki....ja podjechałem do "fachowców" i powiedziałem:"włóżcie najlepsze z możliwych rozwiązań"... Dzisiaj usłyszałem w jednym miejscu ,że do tego motoru to 3 generacja instalacji wchodzi i nie bardzo już teraz wiem co myśleć,a w piątek chłopaki będą poprawiać... Będę wdzięczny za wskazówki... Pzdr Kriss P.S. Wszystkich zagorzałych przeciwników LPG pozdrawiam,ale sam po trzech samochodach na gazie w tym dwóch mercedesach mam już wyrobioną opinię i proszę tylko o wypowiedzi jak w temacie:) |
Autor: | Ikspe [ wt mar 20, 2007 7:08 am ] |
Tytuł: | |
Witam, chcialem z całych sił przyłaczyc sie do pytania krissa.. mam podobna sytuacje, radzono mi jakis czas temu gaz I generacji co i tak wg fachowców byloby ryzykowne poniewaz twierdzą ze te silniki na gazie dosłownie wybuchają. Mam ten samochód któtki czas, praktycznie jeździł tylko w zime i jego spalanie w granicach (21-22l) na zimnym silniku jest przerazające dlatego bardzo powaznie mysle o gazie...pozdrawiam |
Autor: | trocin [ wt mar 20, 2007 9:09 am ] |
Tytuł: | |
Siemanko. Ja akurat mam 124 CE 230 na gazie, ale mam znajomych co jeżdżą 300 i wszyscy mówią jedno: zwykła instalacja to strata kasy. Jeden nawet wyciągnął instalację i jeździ na benzynie. Generalnie problemy: częste strzały, spalanie 20l/100km, brak mocy, szarpanie, Vmax o 30 km niższa, nawet na benzynie auto chodzi gorzej przez tą instalację. Ja u siebie mam wtrysk ciągły IGS Landi, mogę tą instalację śmiało polecić. Ani razu mi nie strzeliła, osiągi bardzo zbliżone do benzyny, silnik pracuje równo i pali średnio 12 litrów, jadąc oszczędnie do 130 km/h mieści się w 10, w mieście w korkach czasem i 14. Vmax jest o ok. 5 km niższa na gazie bo na benzynie zamykam licznik, na gazie trochę brakuje. Przyspieszenie jest ok. Jak gaz do mechanicznego wtrysku to tylko IGS. Posdroofka Trocin |
Autor: | kriss [ wt mar 20, 2007 9:34 am ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: Siemanko.
Ja akurat mam 124 CE 230 na gazie, ale mam znajomych co jeżdżą 300 i wszyscy mówią jedno: zwykła instalacja to strata kasy. Jeden nawet wyciągnął instalację i jeździ na benzynie. Generalnie problemy: częste strzały, spalanie 20l/100km, brak mocy, szarpanie, Vmax o 30 km niższa, nawet na benzynie auto chodzi gorzej przez tą instalację. Ja u siebie mam wtrysk ciągły IGS Landi, mogę tą instalację śmiało polecić. Ani razu mi nie strzeliła, osiągi bardzo zbliżone do benzyny, silnik pracuje równo i pali średnio 12 litrów, jadąc oszczędnie do 130 km/h mieści się w 10, w mieście w korkach czasem i 14. Vmax jest o ok. 5 km niższa na gazie bo na benzynie zamykam licznik, na gazie trochę brakuje. Przyspieszenie jest ok. Jak gaz do mechanicznego wtrysku to tylko IGS. Posdroofka Trocin No to mnie zdenerwowałeś tym tekstem i danymi w nim przedstawionymi!!!...a tak poważnie to bardzo dziekuję za odp. Dokładnie auto zachowuje się tak jak piszesz.Jak go prowadziłem w sobotę miałem okazję jechać pusta autostradą i 210-220 to podróżna prędkośc tego samochodu...teraz jest tragicznie od 180!!!....na benzynie też chodzi słabo.Podczas pomiaru na benzynie na trasie ze Szczecina przy ostrej bardzo jeździe i autostradą 190-220 autko spaliło 14,48 a więc bardzo ładnie.Możesz coś więcej na temat tej instalacji IGS?...i czy ktoś wie gdzie to mozna założyć?...bo to,że będzie chodził na gazie to jestem pewien tylko trzeba to dobrze zrobić. Kriss |
Autor: | trocin [ wt mar 20, 2007 10:59 am ] |
Tytuł: | |
Na temat IGS zobacz http://www.landi-renzo.com.pl/ Ja znam 2 miejsca gdzie to robią dobrze, jedno w Poznaniu a drugie w Lublinie. W obu byłem i jestem zadowolony, bo niewiele warsztatów jest dobrych w IGS. Za swoją instalację dałem w 2004 roku 3800zł ale teraz na pewno jest taniej, chociaż ja mam 4 gary a ty 6 to może być coś więcej. Ja mam przejechane na IGS już 80 tys., regenerowałem parownik przy 70 tys., chociaż spokojnie do 100 tys. mogłem jeździć, po rozłożeniu okazało się że jest w niezłym stanie. Wymieniałem tylko filtr gazu 3 razy (25zł). Czasem zdarza się że trzeba wymienić silniczek krokowy bo to jest newralgiczny punkt instalacji i mnie to chyba czeka, ale to wydatek max. 300zł. Naprawdę jestem zadowolony z tej instalacji w przeciwieństwie do kolegów co założyli zwykłą i klną cały czas. Mercedes i gaz to niezbyt udane połączenie...ale jeśli już to dobra instalacja i wtedy auto może wybaczy... Powodzenia |
Autor: | zegarek [ wt mar 20, 2007 11:13 am ] |
Tytuł: | |
kriss pisze: Możesz coś więcej na temat tej instalacji IGS?...i czy ktoś wie gdzie to mozna założyć?
Duzo na swoje pytania znajdziesz na forum mb.org.pl. Bylo walkowane nie raz, tu z reszta tez ![]() Aktualnie w Warszawie na Slomianej do 6 cyl. ke-jeta, to koszt 3700. |
Autor: | kryniu [ wt mar 20, 2007 12:48 pm ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: Na temat IGS zobacz http://www.landi-renzo.com.pl/
Ja znam 2 miejsca gdzie to robią dobrze, jedno w Poznaniu Powodzenia daj namiar na tych fachofcuff w Poznaniu-cały czas walczę ze sobą ,aby nie kalać tego auta LPG -ale ekonomia jest nieubłagana niestety ![]() |
Autor: | trocin [ wt mar 20, 2007 1:12 pm ] |
Tytuł: | IGS |
Nr do gościa 604108539, naprawdę zna się na IGSie, polecam, ja byłem u niego ze 3 razy i chłop ma pojęcie. Warsztat ma w Tarnowie Podgórnym, ulicy zapomniałem ale zadzwoń to ci wytłumaczy, najlepiej się umówić z nim trochę wcześniej bo ma sporo roboty. Powodzenia. |
Autor: | ro2man [ wt mar 20, 2007 1:44 pm ] |
Tytuł: | |
ja bym się zastanowił nad reduktorem z rodzaju takich co na tej aukcji http://www.allegro.pl/item174423999_red ... 0_lit.html ale przy 200km/h i silniku 3 litrowym to raczej mało prawdopodobne by łyknął gazu mniej niż 18 litrów niezależnie od instalacji |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr mar 21, 2007 4:01 pm ] |
Tytuł: | |
tylko BLOS !!!!!!!!!!!!!!! |
Autor: | janus [ śr mar 21, 2007 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Duzo na swoje pytania znajdziesz na forum mb.org.pl.
na tym forum wszystko było i na każde prawie pytanie dostaniesz odpowiedz "było poszukaj" ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ śr paź 31, 2007 7:49 pm ] |
Tytuł: | |
kriss rozwiazałeś swoje problemy?? Ja juz z tym gazem sie całkiem zamotałem .. co chodzi, co nie ... co ta sie zalożyć a co nie.... i co najlepiej wrzucic do 300ce 24V z mechanicznym wtryskiem... ![]() |
Autor: | trocin [ śr paź 31, 2007 9:03 pm ] |
Tytuł: | |
Jak już pisałem, tylko 3 gen. (IGS) Landi. O innych instalacjach do mechanicznego wtrysku w MB w ogóle szkoda gadać. |
Autor: | gacula [ wt wrz 16, 2008 5:37 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, od pewnego czasu jestem szczęsliwym posiadaczem MB C124 300ce 24v zawsze mazyłem o tym aucie i kocham je miłoscią bezwarunkową ![]() |
Autor: | trocin [ wt wrz 16, 2008 5:57 pm ] |
Tytuł: | |
817463300 na Łęczyńskiej, zadzwoń do nich i się dopytaj.... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |