MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 10, 2009 6:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Witam

Zabrałem się za wycieraczki bo dziwnie działają.

Na pozycji pierwszej podnoszą się i stają w pionie i koniec :(
Na pozycji drugiej działają poprawnie.
Na pozycji trzeciej nic chyba ze czasami coś im odbije i się włączą :(

Z tego co wyczytałem to sterownik na puszcze bezpieczników. Mam kolegę co ma 140 na części w 100% sprawna i zacząłem eksperymentować tzn.

Najpierw przełożyłem sterownik - nic nie dało działanie dalej takie same.
Później padło na przełącznik - podłączyłem i nic nie dało :(
No i silnik i cały układ przy szybie - podłączyłem i nic :(((

Płacz i dramat.
Zacząłem badać kostkę i porównałem prądy z kolego i z mojego sprzętu. I jak się okazało u mnie nie ma prądu "+" tam gdzie powinien być na stacji pierwszej i na stacji trzeciej.
Obrazek
Zaznaczone miejsce.

I teraz co dalej czy jest jakiś przekaźnik dodatkowy czy też jakaś kostka pomiędzy przełącznikiem i sterownikiem. Jak tak to gdzie jej szukać?? A może jakieś inne pomysły??

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 9:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
poszperałem no i cos znalazłem

Jest jeszcze przekaźnik pomiędzy włącznikiem a sterownikiem na puszce bezpieczników.
Obrazek

Teraz tylko gdzie go szukać?? Czy nad nogami kierowcy czy gdzieś w komorze silnika koło puszki bezpieczników albo jakieś inne propozycje znających temat.

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 8:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Znalazłem te przekaźniki :)
I faktycznie jest w puszce bezpieczników przekaźnik odpowiedzialny za wycieraczki. Żeby się do niego dostać trzeba zdjąć górną część obudowy puszki z bezpiecznikami. W piątek wymiana przekaźnika i powinno śmigać.

Czyli sam sobie naciskam "POMÓGŁ" :)

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 12:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
trzymama kciuki:) też tym tropem pujdę, daj znać jaki finał


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 09, 2009 11:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
i jak wymieniłeś już ten przekaznik?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 11, 2009 7:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Tak wymieniłem i to było to aczkolwiek jakiś magik jeździł tym autem i musiałem poprowadzić instalacje od przełącznika do przekaźnika od nowa :( trochę to zajęło ale jest OK. Sprawdź w epc nr części i kupuj. Z tego co wiem to bierzesz części od kolesia z piły :)

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 11, 2009 12:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
ok. to biore sie za robote:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 9:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Odgrzewam temat, w którym miejscu znajduje się ten przekaznik od wycieraczek, ten na puszcze bezpieczników jest sprawdzony, lecz czasem poprostu wycieraczki przestaja mi działać a po kilku chwilach znów zaczynają pracować.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 8:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
witaj,
drugi przekaźnik od wycieraczek jest dosłownie pod tym pierwszym podłużnym, z tą róznicą ,ze jeden jest na puszcze od bezpieczników a drugi jest w środku w puszcze , heh ja do swojego szukam już z pół roku, okazało się , ze mój jest nietypowy, żadko spotykany, kupiłem z innym nr ale nie pasuje, mają inne wtyczki, dlatego też jak będziesz szukał to tylko z właściwym numerem

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 8:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 16, 2008 11:10 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Lublin
Ja miałem taka sytuacje tylko mi działały w systemie 0,1 albo tak albo nie. Wymieniony został sterownik ten podłużny przy podszybiu i smiga pięknie. Powodzenia przy naprawie. P.S. sama wymiana może nie dac pożądanych rezultatów bo po wymianie trzeba podpiąć komputer. przynajmniej u mnie tak było. Ja zacząłem mądry od bezpieczników, wyjmowałem jeden po drugim i sie okazało że nawet skrzynia biegów miała błędy :evil:
Przy tym aucie nauczyłem sie jednego nic co na prąd samemu nie naprawiać

_________________
Srebrna W140 500SE '93


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 10:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
A nie ma w układzie od wycieraczek jeszcze jakiegoś przekaznika, bo jak przestają mi działać to słychać jakieś jakby iskrzenie gdzieś w głębi kokpitu na wysokośći włącznika świateł.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 12, 2010 10:04 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 16, 2008 11:10 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Lublin
No to lokalizacja by się zgadzała bo ten sterownik czy jak go tam zwą jest tak jakby za licznikiem po lewej stronie ale pod maską. Podjedź do jakiegoś warsztatu co się znają na mietkach to może ci podłączą po kompa to wyjdzie.

_________________
Srebrna W140 500SE '93


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 12, 2010 8:23 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Raamzes pisze:
Podjedź do jakiegoś warsztatu co się znają na mietkach to może ci podłączą po kompa to wyjdzie.

Chyba w cuda wierzysz... Oczywiście jak się dobrze poszuka, to na pewno się znajdzie gościa co podłączy auto do jakiegoś starego skanera z Opla, a potem się dowiesz co w wycieraczkach jest popsute, i ile płacisz za podłączenie do "komputera".
Ojjjjj..... naiwnych nie sieją.... [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 13, 2010 9:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 16, 2008 11:10 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Lublin
Ja Niuńkę wożę do gości którzy robią tylko Mietki i to od naprawdę paru ładnych lat. zapłaciłem 100 pln i 200 pln za ten sterownik (oryginalny)więc to nie są chyba kosmiczne kwoty. Robił mi wszystko bo jak pisałem wcześniej zachciało mi sie bezpieczniki sprawdzać. Zresztą ratowali jeszcze mi nadmuch bo jak się nagrzał to odłączało dmuchawę i dopiero jak zmarzł to odpalała i tak w kółko. Okazała sie rzecz banalna bo kostka nie do końca łączyła ale nie skasowali mnie jak za mokre zboże. W salonie zaczynali od wymiany opornicy nagrzewania za 2400 pln. Naprawde jestem strasznie zadowolony że jest taki serwis z takim zasobem wiedzy na temat Mietków wszelkiej maści.

_________________
Srebrna W140 500SE '93


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 13, 2010 11:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
A więc tak Panowie :)

Jeżeli chodzi o ten temat to jestem bogiem :)- prawie (prawie robi wielką różnicę) Są dwa przekaźniki jeden to ten na puszcze bezpieczników (bezpośrednio wchodzą tam przewody od silnika przy wycieraczkach) a drugi jest w skrzynce bezpieczników (w tej drugiej części bliżej zegarów--jest to ten sam przekaźnik odpowiedzialny za grzanie szyby) Później jest tylko przełącznik przy kierownicy. Jeżeli te podzespoły są całe to wina leży tylko po stronie kabli.

Trochę z tym walczyłem ale temat okazał się banalnie prosty i wykonalny nawet przez totalnego laika (wymiana tego drugiego przekaźnika)

Mogę tylko dodać że sprawdzajcie nr oryginału zamontowanego u siebie bo wystarczy że nie podejdzie tylko jedna cyferka i cały przekaźnik nie podejdzie :)
Wiem coś o tym :)

Powodzenia potomnym :)

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl