MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem: W126 300SEL vel W124 Turbo D https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24696 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | BECKER [ wt mar 20, 2007 9:26 pm ] |
Tytuł: | problem: W126 300SEL vel W124 Turbo D |
hej, kolega zakupił sobie super, hiper W126 300SEL z 88 roku, autko śliczne (z niemca) ma wszystko czego dusza zapragnie ale stety/niestety ma padnięty motor. Z uwagi na to, że kolega nie lubuje się w benzynach (tak jak ja ![]() zakupił rozbitego W124 300TurboD z 90 roku . I tutaj nasuwają się pytania. czy jak przełoży sam silnik to będzie wszystko oki? czy mosty są takie same czy trzeba zamieniać? a kwestia skrzyni biegów? z góry dzięki za wszystko p/odpowiedzi ![]() pozdrawiam marcin. |
Autor: | mMm2 [ wt mar 20, 2007 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
300SEL skrzynia 5 auto: I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22 dyfer 3,46 skrzynia 4 auto wariant I: I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14 dyfer 3,46 skrzynia 4 auto wariant II: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59 dyfer 3,46 300TDT '90 skrzynia 4 auto: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59 dyfer 2,65 Z zaskoczeniem zauwazylem, ze skrzynie w obu samochodach moga miec te same przelozenia, czy to ta sama skrzynia? Jak zostawisz dyfer z 300SEL to silnik trzeba bedzie krecic na wyzsze obroty, ale za to obciazenia beda mniejsze a przyspieszenia lepsze. Jaka jest w ogole szansa, ze dyfry uda sie zamienic bez uzycia palnika? Bo zeby twoj 300SEL osiagal te same predkosci co 300TDT, to po przelozeniu silnik bedzie musial byc krecony o prawie 1/3 wyzej, czyli 1300obr/min, tam gdzie oryginalnie mialbys 1000. A wiadomo ze czerwona kreska dla diesla zaczyna sie duzo wczesniej. Jest jeszcze inna propozycja. Bez wymiany dyfra mozesz do W126 sprobowac zalozyc BARDZO duze kola. Najwieksze jak sie da, ktore sie mieszcza i spelniaja swoja funkcje. Zeby nie uzywac porno-felg, jak je tu niektorzy nazywaja, byc moze bedziesz musial sie zwrocic w strone oponek drogowych do suvow albo wrecz wozow 4x4 - nie znam sie i nigdy tego nie przerabialem, to tylko sugestia. Zalozenie duzych kolek pozwoli odwrocic niekorzystna dla ciebie proporcje na dyferencjale i przy nizszych obrotach silnika bedziesz osiagal wyzsze predkosci i to jest to o co chodzi. Po przejechaniu kilkuset kilometrow bedzie wiadomo czy osiagi i spalanie sa takie jakie sobie zyczyles. To ostatnie jest naprawde super rozwiazaniem jesli w 300SEL masz juz skrzynie pieciobiegowa z ostatnim biegiem 0,8 i jesli UDA CI SIE ją polaczyc z silnikiem diesla. Przy dobraniu odpowiednich oponek da rade zachowac ciekawe przyspieszenia i spalanie autostradowe (V bieg) na oryginalnym poziomie (W124). Wilk syty i owca cala. dane pochodza z tej strony: http://macmerc.eltrakon.pl/dane/START.HTM |
Autor: | BECKER [ śr mar 21, 2007 7:47 am ] |
Tytuł: | |
śliczne dzięki za wyczerpującą odpowiedź ![]() raczej z kołami nie będziemy kombinować bo na dużych kołach takich jak proponujesz taka limuzyna by nieciekawie wyglądała. Trzeba zrobić tak żeby było dobrze czyli pokombinować z mostem. Chyba najprościej będzie poszukać oryginalnego mostu do W126 diesela. Zobaczymy, jak wszystko dojdzie do skutku to napewno się pochwalię. jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam! |
Autor: | master [ śr mar 21, 2007 9:18 am ] |
Tytuł: | |
a most od benzyny (126), ale większej pojemności ?? - chyba, że to odwrotnie działa (bo już się gubię w tym) |
Autor: | BECKER [ śr mar 21, 2007 10:11 am ] |
Tytuł: | |
master pisze: a most od benzyny (126), ale większej pojemności ??
własnie dobre pytanie... |
Autor: | mMm2 [ śr mar 21, 2007 10:14 am ] |
Tytuł: | |
master pisze: a most od benzyny (126), ale większej pojemności ?? - chyba, że to odwrotnie działa (bo już się gubię w tym) tendencja jest taka, ze im wiekszym momentem obrotowym dysponujemy tym mniejsze przelozenie na moscie. Czyli diesle i duze benzyny beda mialy wlasnie cos w okolicach 2,5 a slabe silniki >>3. Oczywiscie do tego dochodza takie drobiazgi jak skrzynia biegow, masa pojazdu i oczekiwania uzytkownika. poslugujac sie znana nam wsyzstkim strona: 350SDL dyfer 2,82 300SDL dyfer 2,88 420 dyfer 2,47 500 dyfer 2,24 560 dyfer 2,65 <-- BINGO ![]() Jak widac, zmiany w przedstawionych liczbach dla niewprawnego oka sa niewielkie, po przecinku. Ale sa mocno odczuwalne w spalaniu i przyspieszaniu. Nie wiem ktory dyfer bedzie latwo dostac, podejrzewam ze 500 albo 560, ale 500 jest zbyt ekstremalny (duze obciazenia, szkoda silnika). BECKER pisze: raczej z kołami nie będziemy kombinować bo na dużych kołach takich jak proponujesz taka limuzyna by nieciekawie wyglądała
mnie sie bardzo podoba idea malych felg i baloniastych opon. Pierwszy raz to zauwazylem na moim SLC, ktory ma oryginalne fele 14" i opony o wysokim profilu. Jeszcze wyzszy profil postawilby tyl wyzej i upodobnil calosc do dragowej amerykanskiej maszyny. Zaraz dostane od konserwatystow po glowie, ale trudno - dopoki nie sprobuje to nie bede wiedzial jak to w zyciu wyglada. ![]() |
Autor: | BECKER [ śr mar 21, 2007 10:29 am ] |
Tytuł: | |
mMm2 pisze: przy wiekszym profilu wzrasta komfort podrozowania.
też jestem tego zdania, w dużych autach zawsze zakładałem opony wielkości min 65 ale 70 były najlepsze ![]() w ciągu niecałego dnia duuużo się nauczyłem i jest o czym myśleć i o czym gadać, tak więc jak to się mówi to dzieła ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr mar 21, 2007 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
niezałozy sie mostu od 560 niepasuje wogole ![]() ![]() |
Autor: | szeryf [ śr mar 21, 2007 4:12 pm ] |
Tytuł: | |
most od 126 560 nie pasuje do 126? |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr mar 21, 2007 5:24 pm ] |
Tytuł: | |
szeryf pisze: most od 126 560 nie pasuje do 126?
dokładnie! w 126 z silnikami V8 o poj od 500 jest CAŁKOWICIE inne tylne zawieszenie.Wachacze alumniowe,inny wozek,most jest 2 razy wiekszy niz w 300SE(objetosciowo)-wogole totalnie wszystko inne. trzeba by przeszczepic całe tylne zawieszenie od 500 |
Autor: | bary123ce [ śr mar 21, 2007 5:43 pm ] |
Tytuł: | |
a od 123 podejdzie? |
Autor: | master [ śr mar 21, 2007 5:59 pm ] |
Tytuł: | |
a miało być tak pięknie ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr mar 21, 2007 6:08 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: a od 123 podejdzie?
trzeba by patrzyc ale wątpie |
Autor: | mMm2 [ śr mar 21, 2007 6:21 pm ] |
Tytuł: | |
master, wy sobie dyferencjalem nie zaprzatajcie glowy dopoki nie wiecie co z mocowaniami i skrzynia zrobic. Dyfer jest na deser ![]() ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr mar 21, 2007 7:50 pm ] |
Tytuł: | |
mMm2 pisze: master, wy sobie dyferencjalem nie zaprzatajcie glowy dopoki nie wiecie co z mocowaniami i skrzynia zrobic. Dyfer jest na deser
![]() ![]() dokładnie na odwrót!!!!! były w 126 z tym silnikiem na USA wiec z tym nie ma najmniejszego problemu! właśnie most to najwiekszy problem! |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |