MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300D Test prędkości
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24749
Strona 1 z 1

Autor:  Rybaczenkow [ pt mar 23, 2007 10:00 am ]
Tytuł:  300D Test prędkości

Korzystając z okazji że jechałem wczoraj autostradą, postanowilem sprawdzic prędkość maxymalna z jaka pojedzie moj Mercedes. Udało mi sie go rozpędzić to 180km/h. Nie wiem czy to dobry wynik czy nie jak na 18-letnie auto, dodam ze mam automatyczna skrzynie biegow. Co mnie jednak zdziwilo podczas tego test: oprócz kłebów dymu wydobywającego sie z rury wydechowej, mozna bylo zauwazyc za autem pomaranczowe iskry sypiace sie od czasu do czasu. Wie ktos co to takiego i dlaczego tak sie dzieje?

Autor:  master [ pt mar 23, 2007 12:11 pm ]
Tytuł: 

180 - słabo
kłęby dymu - nie dobrze
Iskry - fatalnie (nie mam pojęcia od czego, ale jak były widoczne w lusterku, to musiało być tego dużo)

Autor:  Meeta [ pt mar 23, 2007 12:24 pm ]
Tytuł: 

w moim w124 z 89 roku udało mi sie wycisnąć 170 km/h, ale nie na autostradzie tylko na krótkim odcinku drogi, gdzie do 130-140 rozpędzał się ładnie, a dalej to już powolutku i dostojnie ;) gdybym miał więcej miejsca, jakąś autostradę pod ręką to na pewno poprawiłbym wynik, ale niestety daleko mi ;) dodam, że było to na gazie. a dymek jaki miał kolor?? Iskry to fatalny objaw tak jak pisał kolega wyżej. Jedynie pocieszające w tym jest to, że jak iskry lecą to coś jest już na wymarciu, więc łatwiej będzie zlokalizować element, który niedomaga. Wał, łączniki, układ wydechowy, hamulce, osłony przeciwpyłowe przy hamulcach?? kto szuka ten znajduje ;)

Autor:  gepcio124 [ pt mar 23, 2007 1:29 pm ]
Tytuł: 

No myślę,że na swój wiek to przyzwoicie [zlosnikz]
Iskry to wypalająca się sadza z tłumika, tak sądze.

Autor:  AndyS [ pt mar 23, 2007 2:00 pm ]
Tytuł: 

gepcio124 pisze:
Iskry to wypalająca się sadza z tłumika, tak sądze.

I nie ma w tym żadnej tragedii. W długo użytkowanym układzie wydechowym diesla zbiera sie sadza i niedopalone inne cząsteczki. Przy dużym (maksymalnym) obciążeniu silnika rośnie temperatura układu wydechowego (i "cug") więc syf sie wypala i wydala tak z kolektora wydechowego jak i z tłumików. Teraz powinno być raczej lepiej niż gorzej chociaż różnica będzie znikoma. Gdyby to był dwusuw.... [zlosnik]

Autor:  Miki [ pt mar 23, 2007 2:32 pm ]
Tytuł: 

124 3,0 D bez większych problemów powinien osiagnąć licznikowe 200 .

Autor:  master [ pt mar 23, 2007 4:28 pm ]
Tytuł: 

no jak to tylko iskry z wypalającego się syfu z tłumika to rzeczywiście nic strasznego ... Dlatego powinno się raz na jakiś czas przegazować ostro autko.
Tak się przyznam, że naszego Ex 200D przy dobrym wietrze można było rozbujać do 180 - Autobahn oczywiście

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/