MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Schodzący klar.. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24757 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Rybaczenkow [ pt mar 23, 2007 5:45 pm ] |
Tytuł: | |
Jakis lakiernik-amator prawdpopodobnie chcial oszczedzic na klarze i kupil najtanszy z mozliwych.Efektem tego jest łuszczenie sie klaru na kazdym elemencie karoserii. Mialem nadzieje ze jest mozliwosc zeszlifowania albo sciagniecia w inny sposob tego klaru z powierzchni lakieru, ale bylem dzisiaj u lakiernika i powiedzial ze sie nie da i jak chce zeby ladnie to wygladalo to jedynym wyjsciem jest malowanie calego auta ![]() ![]() ![]() |
Autor: | aegm [ pt mar 23, 2007 6:49 pm ] |
Tytuł: | |
hej! znam ten problem! mialem tak w swoim ex 124. tez miejscami schodzil klar i faktycznie nie wyglada to najlepiej ![]() pozdr. |
Autor: | DJ_Mouse [ pt mar 23, 2007 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
aegm pisze: mozna w miejscu luszczenia sie klaru zdrapac go delikatnie do konca tak by nie uszkodzic lakieru pod spodem i na nowo prysnac klarem.
hee... a mogę wiedzieć co to da? jeśli klar odchodzi płatami to zakładam się, że za chwile zacznie odchodzić w innym miejscu, kwestia tylko małej dziurki w warstwie klaru, wilgoć wchodzi pod spód i niszczy strukturę źle położonego klaru. Tylko i wyłacznie malowanie całych elementów - karcher to bardzo dobry sposób na pozbycie się starego lakieru bezbarwnego, jednak nie liczył bym że zejdzie cały w 100% - bo nie zejdzie. w większości się go bozbędziesz a resztę musisz zetrzeć i prysnąć na nowo. Wiem co mówię, taka sztuka jak kolega wyżej opisał nie przejdzie. Może auto nie było całe malowane? Radził bym prysnąć tylko te elementy na których taki efekt występuje, gorzej jak jest malowany cały... |
Autor: | Maniek [ pt mar 23, 2007 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
Specem od lakierów wybitnym nie jestem ale wydaje mi się że klar odłazi dlatego że był żle położony. Klar układa się albo metodą mokro na mokro na niewysuszoną bazę albo gdy baza przeschnie to trzeba ją przed klarem matować. Problem pewnie polegał na tym że lakiernik zbytnio przesuszył bazę a nie chciało mu się jej matować i pomalował klarem na zasadzie "może się jakoś tam będzie trzymać" CO do rozwiązania to nie umiem CI za bardzo pomóc. Jesli auto jest białe to może nie warto malować go lakierami dwuwarstwowymi tylko zainwestować w dobry lakier jedno warstwowy. Wyjdzie taniej, mniej roboty przy lakierowaniu i sposobności żeby lakierowanie spaprać a efekt będzie też dobry. Patrząc na swoją 123 lakierowaną blisko 4 lata temu stwierdzam że jedyne co mnie po remoncie nadal zachwyca to jakość lakieru (połysk, głębia, odporność koloru na blaknięcie itd) a był to GLASURIT klasy HS kosztujący wtedy około 200 zł za litr wraz z rozcieńczalnikiem i utwardzaczem. Podrawiam |
Autor: | bary123ce [ pt mar 23, 2007 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
Maniek pisze: wydaje mi się że klar odłazi dlatego że był żle położony
raczej za dużo utwardzacza |
Autor: | me-how [ pt mar 23, 2007 10:50 pm ] |
Tytuł: | |
jakby ktoś chciał sie lekko nauczyć ![]() http://www.lakiernik.com.pl/articles.php?id=18 pozdro |
Autor: | DJ_Mouse [ sob mar 24, 2007 1:06 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: Maniek pisze: wydaje mi się że klar odłazi dlatego że był żle położony raczej za dużo utwardzacza zgodze się, to też możliwe. Po drugie bazy nie wolno dotnkąć Ci papierem, jeśli "zmatowisz baze" musisz pryskać ją jeszcze raz bazą. jeśli nie jest to jakaś wodna baza to może sobie stać bez klaru nawet i tydzień, tyle że później będziesz musiał ją z kurzu oczyścić przed klarem. Po drugie zwykły lakier bazowy musi przeschnąć przed położeniem klaru (do pełnego zmatowienia) inaczej po pryśnięciu klarem porobisz cienie ... Co do kosztów malowania auta jednowarstwowym akrylem to powinieneś się wymieścić w 1200zł z lakierem. (przynajmniej u mnie ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |