MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Chyba uszczelka pod głowicą, pomóżcie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=24799
Strona 1 z 1

Autor:  JaKon [ pn mar 26, 2007 10:16 am ]
Tytuł:  Chyba uszczelka pod głowicą, pomóżcie

Witam, mam niemały problem choć nie jestem do konca pewien chyba poszła uszczelka pod głowicą w moim Secu silnik 560 300PS 88r., . wypiszę objawy i spostrzeżenia.
-olej z silnika nie idzie do płynu,
-płyn do oleju też,
-cisnienie nie idzie w zbiorniczek
- podczas dłuższej jady płyn jakby się kurczył ???
- po odkręceniu korka wraca na swój poziom
-To wszystko byłoby do zniesienia, gdyby nie fakt, że:
RAZ NA JAKIŚ CZAS SAMOCHÓD PO ZAPALENIU DYMI NA BIALO JAK STARY CIANIK... ALBO PRZY ODPALANIU PUSCI TAKĄ CHMURĘ, ŻE HEJ... obciachowo to wygląda a wtłumaczenie że para się w tłumikach zebrała sam przestałem wierzyć...

nie pali ani grama oleju od zmiany do zmiany, i chodzi dobrze i równo, moc też na normalnym poziomie...

Autor:  badu [ pn mar 26, 2007 11:55 pm ]
Tytuł: 

Jak pada uszczelka to silnik sie grzeje, mozesz odkrecic swiece i sprawdzic nagar.

Autor:  erio [ wt mar 27, 2007 8:38 am ]
Tytuł:  Re: Chyba uszczelka pod głowicą, pomóżcie

RAZ NA JAKIŚ CZAS SAMOCHÓD PO ZAPALENIU DYMI NA BIALO JAK STARY CIANIK... ALBO PRZY ODPALANIU PUSCI TAKĄ CHMURĘ, ŻE HEJ... obciachowo to wygląda a wtłumaczenie że para się w tłumikach zebrała sam przestałem wierzyć...

skoro raz na jakis czas dymi na biało tzn raz na jakis czas ma olej w komorze spalania.

SKoro przy jezdzie nie da sie zaobserwować żadnych negatywnych rewelacji to uszcelka raczej jest w porzo. Gdyby była walnieta to przy jezdzie objawy nasilałyby sie...

IMO to coś z uszczelniaczami zaworowymi, po zgaszeniu silnika olej spływa z głowicy po otwartym zaworze do silnika , a jak odpalisz auto to sie spala, i potem auto chodzi juz wporzo ... taką teorię sobei wymysliłem, niech się praktyk jakiś wypowie

PS. Wiesz ze czekam na odpowiedz w sprawie drzwi 123qp?

Autor:  georem [ wt mar 27, 2007 8:54 am ]
Tytuł: 

No musisz być pewnien czy dym jest NIEBIESKI - OLEJ czy BIAŁY - PŁYN/WODA.

Autor:  erio [ wt mar 27, 2007 10:52 am ]
Tytuł: 

biały - para- woda, rozchodzi sie w miarę szybko .. .skoro zostaje chmura, to raczej niebieskawy z oleju -ten dym sie unosi zanim sie rozproszy ... choć możliwe ze to z wody ..
uścislenie by sie przydało, bo skoro piszesz ze plynu nie ubywa ... hmmmm

Autor:  witek-sec [ wt mar 27, 2007 11:27 am ]
Tytuł: 

Ja bym obsatwial to o czym pisze kolega Erio , czyli uszczelniacze zaworowe . Ja bym po odpaleniu ( tym kiedy mocno dymi lub paruje ) zgasil po chwili silnik i obejrzal swiece - jak beda brudne ( niekoniecznie na wszystkich cylindrach) to znaczy ze na tych zaworach przepuszczaja uszczelniacze.Pytanie jak dlugo dymi po odpaleniu, jesli to sa uszczelniacze nie powinien dymic dluzej niz 15 - 20 sekund po odpaleniu. No i zazwyczaj taki objaw wystepuje po dluzszym staniu.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ wt mar 27, 2007 1:59 pm ]
Tytuł: 

ja tak miałem kiedys w fordzie-jak na ciepłym sie zgasiło i za 15 minut odpaliło to przez chwile kopcił ale mało.Oczywiscie uszczelniacze były.Po wynianie zero objawow a prze dwymianą brał 0,7 l/1000km.a co z tym płynem ???? niewazne ze stan sie zmienia -przybywa ubywa podaczas pracy.Sprawdz rano na zimnym ile ubyło jesli wogole np po 1000km....albo s atakie testety co wykrywaja spaliny w płynie chłodniczym-to daje 100% pewnosci !!!

Autor:  bary123ce [ wt mar 27, 2007 2:18 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
s atakie testety co wykrywaja spaliny w płynie chłodniczym-to daje 100% pewnosci !!!

czy o to chodzi?:
http://www.allegro.pl/item179613653_aer ... mann_.html

Autor:  monster18.09 [ wt mar 27, 2007 5:49 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:

Chyba nie ( nie jewstem peny w 100%), Ten aerometr jest do badania przy jakiej temperaturze plyn zamarznie. Tester o ktorym pisze MERCEDES 4 EVER to wg mnie jakies listki ktore sie wklada do cieszy i one sie zabarwiaja odpowiednio, cos takiego jak do mierzenia Ph
Pozdrawiam
P.S. Jak sie myle to prosze o poprawienie mnie.

Autor:  JaKon [ śr mar 28, 2007 9:39 am ]
Tytuł: 

Zdecydowanie uszczelka, płynu ubywa, i dymi.. ale parą..., oleju silnik nie bierze moze śladowae ilosci...
utwierdzilo mnie gdy na zagrzanym motorze postawilem go i naciagnal w tlok wody, nie szlo obrócic motorem, dopiero po chwili...

będe wymieniał uszczelkę, ale powiedzcie czy wymienic z obu stron od razu czy to niekonieczne, i czy wymienic jeszcze cos przy okazji jak motor bedzie rozbierany???

Autor:  gelanda [ śr mar 28, 2007 12:19 pm ]
Tytuł: 

Pamietaj, zeby glowice dokrecac koniecznie wedlug instrukcji i bardzo delikatnie, maks moment to tylko 6kg

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/