MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kilka pytań... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25005 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Rybaczenkow [ pn kwie 02, 2007 1:51 pm ] |
Tytuł: | Kilka pytań... |
1. Jak powinno sie prawidlowo sprawdzac stan oleju w silniku? Czy nalezy sprawdzac np rano jak silnik jest zimny, czy moze jak jest gorący i odczekac po zgaszeniu kilka minut zeby caly olej splynal do miski olejowej? Czy moze nie ma to zadnego znaczenia? 2. Jadac sam lub w 2 osoby po naszych wspanialych polskich drogach, czuc pod kolami wszystkie dziury i nierownosci, natomiast jak auto jest zaladowane, tj jedzie 5 osob nierownosci sa lepiej tlumione.To normalne zjawisko? 3. Gdy jade po koleinach, juz teraz nie wazne ile osob siedzi w aucie, mam wrazenie jakby cale auto "pływało" jak łódka. Dlaczego tak sie dzieje?? 4. Od niedawna jedno koło przy hamowaniu zaczeło piszczeć(tzn nie kolo tylko hamulce ![]() 5. Czy niebieski dym powstaje tylko w wyniku spalania oleju silnikowego? Bo przy wysokich obrotach, własnie taki kolor dymu wydobywa sie z rury wydechowej, lecz poziom oleju w silniku juz od 1000km jest identyczny. |
Autor: | Mirmur [ wt kwie 03, 2007 1:42 pm ] |
Tytuł: | |
1. Najlepiej sprawdzać stan oleju rano lub po dłuższym postoju. Zaleca się utrzymywanie poziomu na kresce max. 2. Normalne to może nie jest, ale dość powrzechne zjawisko. Ja osobiście zawsze mam o 0,2 atm niższe ciśnienie powietrza w kołach. Nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków typu zwiększone zużycie paliwa lub opon. 3. Co do ,,pływania'' na koleinach to jeśli auto nie posiada żadnych zbędnych luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu przyczyną są zwykle zbyt szerokie opony z przodu. Mercedes W124 i W126 toleruje rozmiar do 205 czasami do 215 jeśli profil opony w miejscu styku z nawierzchnią jest wypukły. Powyżej tej wartości prowadzenie Mercedesa przestaje być przyjemnością. Przy zalecanym rozmiarze 195 koleiny przestają Cie drażnić. Problem zbyt szerokich opon znika gdy wjedziesz na niemiecką autostradę. Pozdrawiam. |
Autor: | roadrunner [ wt kwie 03, 2007 6:38 pm ] |
Tytuł: | |
Mirmur pisze: 1. Najlepiej sprawdzać stan oleju rano lub po dłuższym postoju. Zaleca się utrzymywanie poziomu na kresce max.
Ciekaw jestem na czym kolega opiera swoje twierdzenie lub tez gdzie to wyczytal. o ile sprawdzenie oleju na zimnym silniku mozna jeszcze przelknac bo w sumie niewielkie roznice miedzy stanem na zimnym i na cieplym i osobiscie uwazam ze jest obojetne kiedy sie sprawdza stan to juz zalecenie utrzymywania maksymalnego stanu zalatuje mi lekka cherezja (jakos i w szkole mnie uczyli i we wszystkich warsztatach jakie znam zawsze stosuje sie 3/4 stanu). |
Autor: | Mirmur [ wt kwie 03, 2007 10:28 pm ] |
Tytuł: | |
Nie jestem zdziwiony tą ripostą. Widocznie uczyłem się w innej szkole. To normalne wśród Polaków, że ilu ludzi tyle odmiennych opini. Ktoś następny napisze, że powinno się utrzymywać stan 2/3 a jeszcze ktoś, że 4/5. Kiedy chodziłem do szkoły ludzie mieli dużo pieniędzy, bo każdy miał pracę więc i na poziomie oleju nie oszczędzano. Zalewano silniki do kreski max. i jakoś nikomu to nie zaszkodziło. Teraz pewnie się to zmieniło i nie wiem o tym, że taki poziom oleju grozi usterką silnika. Jutro pierwsze, co zrobię to upuszczę pół litra oleju z silnika i natnę sobie na miarce kreskę 3/4. Pozdrawiam. |
Autor: | FreQ [ wt kwie 03, 2007 10:45 pm ] |
Tytuł: | |
Jejku ludzie po to jest kreska max zeby do niej maksymalnie dolewac, akreska min zeby nie bylo ponizej jej. Ot to granice w jakich cza olej utrzymywac min<--->max. ![]() Jesli chodzi o dym niebieski ===olej!!! Jak by byl czarny to za bogata mieszanka. MOze pora zmienic uszczelniacze na zaworach ![]() 1.- lepiej przeczytac instrukcje jak to nalezy robic, poniewaz znajda sie ludzie ktorzy zaczna bluzgac do siebie na ten temat tutaj jeszcze. Dodam ze w instrukcji jest iz bada sie olej w temperaturze pracy (po pewnym czasie od osiagniecia tej temperatury). Pozdr. |
Autor: | Rybaczenkow [ śr kwie 04, 2007 10:05 am ] |
Tytuł: | |
Co do wymiany uszczelniaczy na zaworach to jak rozmawiałem na ten temat z mechanikiem to powiedział ze taki zabieg przeprowadza sie głownie w silnikach benzynowych, w dieslach raczej nie trzeba wymieniac ale niestety nie pamietam dlaczego ![]() 1. Pojazd ustawić na równej płaskiej powierzchni. 2. Silnik powinien być w temperaturze pracy tj. ok. 80C. 3. Wyłączyć silnik i po ok. 2 minutach (czas na spłyniecie całego medium do miski olejowej) 4. Dokonać pomiaru tj: Wyjąć i oczyścić bagnet a następnie ponownie CAŁKOWICIE go włożyć. 5. Odczekać ok. 2 sekundy i sprawdzić stan. Optymalny poziom znajduje sie w połowie odległości pomiędzy MIN a MAX. |
Autor: | roadrunner [ śr kwie 04, 2007 6:46 pm ] |
Tytuł: | |
FreQ pisze: Jejku ludzie po to jest kreska max zeby do niej maksymalnie dolewac, akreska min zeby nie bylo ponizej jej. Ot to granice w jakich cza olej utrzymywac min<--->max. ![]() Mirmur pisze: Nie jestem zdziwiony tą ripostą. Widocznie uczyłem się w innej szkole. Jutro pierwsze, co zrobię to upuszczę pół litra oleju z silnika i natnę sobie na miarce kreskę 3/4.
Pozdrawiam. Juz sluze wyjasnieniem. Jesli nalejesz na max i tak jak to Mirmur zalecal sprawdzisz poziom na zimnym silniku to po rozgrzaniu poziom przekroczy wartosc maksymalna a w instrukcji wszystkich pojazdow jakie znam jak i w wielu pod maska jest jasno napisane (moze nie dokonca bo zazwyczaj w jakims obcym jezyku) zeby nie przekraczac tej wartosci. I tak jak Rybaczenkow przy nalaniu oleju w polowie miedzy min i max to po nagrzaniu silnika bedziesz mial ponad polowe a czy to bedzie 2/3 , 3/4 czy 4/5 to juz zalezy raczej od rozmiarow miski olejowej i dokladnosci oka patrzacego na miarke. |
Autor: | Debesciak [ śr kwie 04, 2007 7:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań... |
Rybaczenkow pisze: 4. Od niedawna jedno koło przy hamowaniu zaczeło piszczeć(tzn nie kolo tylko hamulce ![]() . bardzo niepokojacy objaw zatartego cylinderka hamulca lepiej go usun jak najszybciej bo koszta wykrzywionej tarczy zdartych klockow beda znaczne |
Autor: | Żeluś [ śr kwie 04, 2007 10:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań... |
Witam Rybaczenkow pisze: 4. Od niedawna jedno koło przy hamowaniu zaczeło piszczeć(tzn nie kolo tylko hamulce ![]() . Ostatnio na forum było trochę o piszczeniu w kołach np.. http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... piszczenie Jak się pyłek zbiera, to się musi nagrzac ta felga. |
Autor: | drwalu [ śr kwie 04, 2007 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
wait. po rozgrzniu czyli? w kazdym badz razie nalezy olej sprawdzac na wylaczonym siniku ![]() a tak serio to nie zaraz po zgaszeniu bo olej musi splynac. ja zawsze nazimnym sprawdzam i tak na oko 3/4 miedzy min a max. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |