MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Żarówki, żaróweczki
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25031
Strona 1 z 1

Autor:  Gabriel [ wt kwie 03, 2007 10:53 am ]
Tytuł:  Żarówki, żaróweczki

No i się popsuło...
Chodzi mi o żaróweczki poświetlenia nawiewu.
Mianowicie jakie one mają oznaczenia. Te malutkie które oświetlają koła pokrętł temperatury, te które są montowane na tych cyckach odpowiedzialne za podświetlenie strzałek na pokrętłach, ta z popielniczki... No i czy kupię takie maleństwa na stacji beznynowej czy raczej w elektryku.

Z góry dzięki za pomoc

Autor:  zebda [ wt kwie 03, 2007 11:09 am ]
Tytuł: 

Chyba pokretla temperatury ida swiatlowodem, bylo na forum ale nie pamietam...te od pokretel predkosci nawiewu i gdzie leci to takie zaroweczki na wcisk 12V 0,4W (czyli 30mA) lub ciezarowkowe 24V-1,2V...jak dla mnie to trudno je spotkac, a w ASO jedna kosztuje 7,99 czy jakos tak.

i jeszcze takie cos o zarowkach
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... swietlenie

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=15

Heh trudne to nie bylo przy uzyciu opcji SZUKAJ!

Autor:  WeebShut [ wt kwie 03, 2007 11:24 am ]
Tytuł: 

zebda pisze:
Chyba pokretla temperatury ida swiatlowodem


Nie idą. Są to te same żarówki, które odkrywasz wyciągając pokrętła regulacyjne. Taka sama jest w popielniczce. Dostaniesz ja na markowych stacjach STATOIL, BP. Nie ma problemu, kosztuja grosze, ok 50 gr za sztukę.

W zeszła niedzielę wymieniłem wszystkie na nowe bo połowa też już nie świeciła. Czas wymiany około godziny, w zależności od zdolności manulanych.

Autor:  MMM [ śr kwie 04, 2007 8:22 pm ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Dostaniesz ja na markowych stacjach STATOIL, BP. Nie ma problemu, kosztuja grosze, ok 50 gr za sztukę.



Problem jest w tym, że ogólnodostępne żarówki mają 1.2W, a nie 0.4W.
Podejrzewam, że kupiłeś żarówki 1.2W, a nie 0.4W...

Autor:  ixes [ śr kwie 04, 2007 8:32 pm ]
Tytuł: 

Ja wymieniałem w moim w123 i w201 pod pokrętłami są 0,6w (0,4w) najlepiej i najprościej kupić 1,2w 24V. Dostać 12V 0,6 albo 0,4W to cud.
1,2w 12V powypalają pokrętła przy długiej jeździe na światłach (od 17 światła cały rok). Reszta w kokpicie to 1,2w na 12V

pozdrawiam

Autor:  MMM [ śr kwie 04, 2007 8:47 pm ]
Tytuł: 

ixes pisze:
Dostać 12V 0,6 albo 0,4W to cud.


Wcale nie cud.
Mam klikadziesiąt na zbyciu [zlosnik]

Autor:  adamkatowice [ czw kwie 05, 2007 11:07 am ]
Tytuł: 

Witam

Ja osobiście pozmieniałem na diody i jest cool poza śrokowym panelem gdzie podświetlenie trochę słabiej wygłąda bo dioda nie daje światłą tak jak normalna żarówka a jest tam skierowana do góru.
Przy okazji nie mam problemu z temperaturką przy dłuższej jeździe.
Pozdrawiam
Adam

Autor:  WeebShut [ czw kwie 05, 2007 11:15 am ]
Tytuł: 

ixes pisze:
1,2w 12V powypalają pokrętła przy długiej jeździe na światłach


Jeżdże cały rok na światłach ( więc żadna zmiana dla mnie od 17 kwietnia ), często trasę Warszawa - Opole i nic nie powypalało, więc albo coś ściemniacie, albo mam żarówki mniejsze niż 1.2. Sprawdzę dziś.

Autor:  Meeta [ czw kwie 05, 2007 12:23 pm ]
Tytuł: 

adamkatowice pisze:
Witam

Ja osobiście pozmieniałem na diody i jest cool poza śrokowym panelem gdzie podświetlenie trochę słabiej wygłąda bo dioda nie daje światłą tak jak normalna żarówka a jest tam skierowana do góru.
Przy okazji nie mam problemu z temperaturką przy dłuższej jeździe.
Pozdrawiam
Adam


Jeżeli o diody chodzi to dają one światło punktowe więc przydałoby się je spiłować trochę w celu rozproszenia wiązki i wszystko wygląda jak należy :)

P.S.
Mam te żaróweczki 1.2w i jakoś nic mi się nie topi ;)

Autor:  kielbik [ czw kwie 05, 2007 9:23 pm ]
Tytuł: 

Meeta pisze:
Mam te żaróweczki 1.2w i jakoś nic mi się nie topi
a nawiew nastawiasz przed ruszeniem w droge, bo gdybys tak po pol godziny jazdy na swiatlach zaczal przy nich gmerac to sa juz tak rozgrzane, ze trudno nimi operowac. Zarowki oswietlenia instrumentow maja miec 0,6 W (albo 24 V, 1,2 W), sa w ASO i mocno potanialy - jakis roku temu byla takie japonskie, w osobnych pudeleczkach i z matowionym szklem i plastikowym cokolem, rzeczywiscie bardzo drogie ale ostatnio kupowalem i sa juz normalne i w normalnej cenie (taniej jak na stacji). Numer czesci: A 002 544 01 94, cena w ASO w Stuttgarcie: 0,61 € netto (0,73 € brutto)

Autor:  WeebShut [ czw kwie 05, 2007 9:57 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
a nawiew nastawiasz przed ruszeniem w droge, bo gdybys tak po pol godziny jazdy na swiatlach zaczal przy nich gmerac to sa juz tak rozgrzane, ze trudno nimi operowac.


Nie zauważyłem tego problemu, chyba po prostu przesadzacie [zlosnik] Albo za delikatne dłonie macie.

Autor:  Gabriel [ pt kwie 06, 2007 1:21 pm ]
Tytuł: 

No dobra, a w takim razie jakie żaróweczki są w przyciskach nad panelem nawiewu i czy można je wymienić?

Autor:  zebda [ pt kwie 06, 2007 2:07 pm ]
Tytuł: 

A to juz sa światlowody na 100% - oczywiscie wg mnie, ale skoro tak bylo juz w 123

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... rzycisk%2A

Ino ta zaroweczka moze jakos byc inaczej umiejscowiona.

Autor:  Mirmur [ pt kwie 06, 2007 4:34 pm ]
Tytuł: 

W przełącznikach nad panelem sterowania nawiewów są diody LED i one raczej nigdy nie padają. Żeby się do nich dostać trzeba rozbierać przełączniki. Łatwo się rozbiera gorzej ze złożeniem. Może w Twoim MB nic nie świeci na konsoli oprócz licznika? Jeśli tak to masz uszkodzony bezpiecznik z tyłu zegarów. W124 nie ma już światłowodów jak w W123 i W126.
Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/