MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
420 SEL nieregularna praca silnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25045 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | CZUWOJ [ wt kwie 03, 2007 8:11 pm ] |
Tytuł: | 420 SEL nieregularna praca silnika |
Witam. Mam objaw nieregularnej pracy silnika na biegu jałowym. To jest M116 z 1989r. Na D i R silnik pracuje w zasadzie prawidłowo. Czasem wydaję sie że trochę brakuje mu mocy. Auto ma 170000km. Przy 150000 był robiony rozrząd w ASO bo na skutek uszkodzenie prowadnicy z tworzywa doszło do kolizji w silniku i pogięły się zawory. Cały zapłon był wymieniany niedawno, moduł i cewka 6 lat temu tez w ASO. Mam wątpliwość co do tego czy nie jest przytkany kat ale głównie chciałbym się zapytać kogoś kto sie bawił w M116/M117 o ustawienie znaków rozrządu. Bo tak. Kiedy na wale korbowym jest 0 to na wałku rozrządu II znaki się pokrywają, ale na I (tym po sstronie pasażera) trochę brakuje do pokrycia się znaków) Czy one powinny się idealnie zgrać? Może jakieś inne sugestie ma ktoś? Pozdrawiam. |
Autor: | Loco [ wt kwie 03, 2007 10:12 pm ] |
Tytuł: | Re: 420 SEL nieregularna praca silnika |
CZUWOJ pisze: Witam.
Mam objaw nieregularnej pracy silnika na biegu jałowym. To jest M116 z 1989r. Na D i R silnik pracuje w zasadzie prawidłowo. Czasem wydaję sie że trochę brakuje mu mocy. Auto ma 170000km. Przy 150000 był robiony rozrząd w ASO bo na skutek uszkodzenie prowadnicy z tworzywa doszło do kolizji w silniku i pogięły się zawory. Cały zapłon był wymieniany niedawno, moduł i cewka 6 lat temu tez w ASO. Mam wątpliwość co do tego czy nie jest przytkany kat ale głównie chciałbym się zapytać kogoś kto sie bawił w M116/M117 o ustawienie znaków rozrządu. Bo tak. Kiedy na wale korbowym jest 0 to na wałku rozrządu II znaki się pokrywają, ale na I (tym po sstronie pasażera) trochę brakuje do pokrycia się znaków) Czy one powinny się idealnie zgrać? Może jakieś inne sugestie ma ktoś? Pozdrawiam. Banalne pytanie - sprawdzałeś oporność kabli WN, Wałek I i znaki na wale 0 powinny sie pokrywac, tolerancja 5 stopni dla lekko wyciagnietego lancucha. Tak przynajmniej mi mowił niedawno mechanik. |
Autor: | witek-sec [ śr kwie 04, 2007 11:28 am ] |
Tytuł: | |
Czy opornosc kabli WN powinna wynosic 1 kOhm ? |
Autor: | maciej kot [ śr kwie 04, 2007 3:19 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, nie wiem czy mój przypadek Ci pomoże, ale krótko go opiszę... na "P" i "N" auto sie mocno trzesło, generalnie silnik drżał widać było że pracuje niestabilnie. Myślałem że coś nie tak z zapłonem (wymieniłem świece, kable WN, kopułke, palec - nie pomogło) albo z silnikiem (w sensie brak ciśnienia w którymś cylindrze). Na "D"i "R" szarpanie i nierówna praca były wyczuwalne, lecz nie tak silne jak na jałowym. Podczas jazdy wszystko super. Pomogła wymiana poduszek pod silnikiem... |
Autor: | CZUWOJ [ śr kwie 04, 2007 7:07 pm ] |
Tytuł: | |
To może być powód, faktycznie praca silnika pod maską nie wygląda na taką niezbyt równą jak to czuć w środku. Dzięki za konstruktywną pomoc. A co do kabli to są nowe BERU ale wiadomo, że czasem może być jakaś wada, więc dziś sprawdziłem oporność i jest ok. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |