MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

420 SEL nieregularna praca silnika
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25045
Strona 1 z 1

Autor:  CZUWOJ [ wt kwie 03, 2007 8:11 pm ]
Tytuł:  420 SEL nieregularna praca silnika

Witam.
Mam objaw nieregularnej pracy silnika na biegu jałowym. To jest M116 z 1989r. Na D i R silnik pracuje w zasadzie prawidłowo. Czasem wydaję sie że trochę brakuje mu mocy. Auto ma 170000km. Przy 150000 był robiony rozrząd w ASO bo na skutek uszkodzenie prowadnicy z tworzywa doszło do kolizji w silniku i pogięły się zawory. Cały zapłon był wymieniany niedawno, moduł i cewka 6 lat temu tez w ASO. Mam wątpliwość co do tego czy nie jest przytkany kat ale głównie chciałbym się zapytać kogoś kto sie bawił w M116/M117 o ustawienie znaków rozrządu. Bo tak. Kiedy na wale korbowym jest 0 to na wałku rozrządu II znaki się pokrywają, ale na I (tym po sstronie pasażera) trochę brakuje do pokrycia się znaków) Czy one powinny się idealnie zgrać? Może jakieś inne sugestie ma ktoś? Pozdrawiam.

Autor:  Loco [ wt kwie 03, 2007 10:12 pm ]
Tytuł:  Re: 420 SEL nieregularna praca silnika

CZUWOJ pisze:
Witam.
Mam objaw nieregularnej pracy silnika na biegu jałowym. To jest M116 z 1989r. Na D i R silnik pracuje w zasadzie prawidłowo. Czasem wydaję sie że trochę brakuje mu mocy. Auto ma 170000km. Przy 150000 był robiony rozrząd w ASO bo na skutek uszkodzenie prowadnicy z tworzywa doszło do kolizji w silniku i pogięły się zawory. Cały zapłon był wymieniany niedawno, moduł i cewka 6 lat temu tez w ASO. Mam wątpliwość co do tego czy nie jest przytkany kat ale głównie chciałbym się zapytać kogoś kto sie bawił w M116/M117 o ustawienie znaków rozrządu. Bo tak. Kiedy na wale korbowym jest 0 to na wałku rozrządu II znaki się pokrywają, ale na I (tym po sstronie pasażera) trochę brakuje do pokrycia się znaków) Czy one powinny się idealnie zgrać? Może jakieś inne sugestie ma ktoś? Pozdrawiam.


Banalne pytanie - sprawdzałeś oporność kabli WN, Wałek I i znaki na wale 0 powinny sie pokrywac, tolerancja 5 stopni dla lekko wyciagnietego lancucha. Tak przynajmniej mi mowił niedawno mechanik.

Autor:  witek-sec [ śr kwie 04, 2007 11:28 am ]
Tytuł: 

Czy opornosc kabli WN powinna wynosic 1 kOhm ?

Autor:  maciej kot [ śr kwie 04, 2007 3:19 pm ]
Tytuł: 

Witam,
nie wiem czy mój przypadek Ci pomoże, ale krótko go opiszę...
na "P" i "N" auto sie mocno trzesło, generalnie silnik drżał widać było że pracuje niestabilnie. Myślałem że coś nie tak z zapłonem (wymieniłem świece, kable WN, kopułke, palec - nie pomogło) albo z silnikiem (w sensie brak ciśnienia w którymś cylindrze). Na "D"i "R" szarpanie i nierówna praca były wyczuwalne, lecz nie tak silne jak na jałowym. Podczas jazdy wszystko super.
Pomogła wymiana poduszek pod silnikiem...

Autor:  CZUWOJ [ śr kwie 04, 2007 7:07 pm ]
Tytuł: 

To może być powód, faktycznie praca silnika pod maską nie wygląda na taką niezbyt równą jak to czuć w środku. Dzięki za konstruktywną pomoc. A co do kabli to są nowe BERU ale wiadomo, że czasem może być jakaś wada, więc dziś sprawdziłem oporność i jest ok.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/