MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 03, 2007 8:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Witam.
Mam objaw nieregularnej pracy silnika na biegu jałowym. To jest M116 z 1989r. Na D i R silnik pracuje w zasadzie prawidłowo. Czasem wydaję sie że trochę brakuje mu mocy. Auto ma 170000km. Przy 150000 był robiony rozrząd w ASO bo na skutek uszkodzenie prowadnicy z tworzywa doszło do kolizji w silniku i pogięły się zawory. Cały zapłon był wymieniany niedawno, moduł i cewka 6 lat temu tez w ASO. Mam wątpliwość co do tego czy nie jest przytkany kat ale głównie chciałbym się zapytać kogoś kto sie bawił w M116/M117 o ustawienie znaków rozrządu. Bo tak. Kiedy na wale korbowym jest 0 to na wałku rozrządu II znaki się pokrywają, ale na I (tym po sstronie pasażera) trochę brakuje do pokrycia się znaków) Czy one powinny się idealnie zgrać? Może jakieś inne sugestie ma ktoś? Pozdrawiam.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
Post: wt kwie 03, 2007 10:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 1:34 am
Posty: 83
Lokalizacja: PO <---> CB
CZUWOJ pisze:
Witam.
Mam objaw nieregularnej pracy silnika na biegu jałowym. To jest M116 z 1989r. Na D i R silnik pracuje w zasadzie prawidłowo. Czasem wydaję sie że trochę brakuje mu mocy. Auto ma 170000km. Przy 150000 był robiony rozrząd w ASO bo na skutek uszkodzenie prowadnicy z tworzywa doszło do kolizji w silniku i pogięły się zawory. Cały zapłon był wymieniany niedawno, moduł i cewka 6 lat temu tez w ASO. Mam wątpliwość co do tego czy nie jest przytkany kat ale głównie chciałbym się zapytać kogoś kto sie bawił w M116/M117 o ustawienie znaków rozrządu. Bo tak. Kiedy na wale korbowym jest 0 to na wałku rozrządu II znaki się pokrywają, ale na I (tym po sstronie pasażera) trochę brakuje do pokrycia się znaków) Czy one powinny się idealnie zgrać? Może jakieś inne sugestie ma ktoś? Pozdrawiam.


Banalne pytanie - sprawdzałeś oporność kabli WN, Wałek I i znaki na wale 0 powinny sie pokrywac, tolerancja 5 stopni dla lekko wyciagnietego lancucha. Tak przynajmniej mi mowił niedawno mechanik.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 11:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Czy opornosc kabli WN powinna wynosic 1 kOhm ?

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 3:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 16, 2005 5:56 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Wegorzewo, teraz Warszawa
Witam,
nie wiem czy mój przypadek Ci pomoże, ale krótko go opiszę...
na "P" i "N" auto sie mocno trzesło, generalnie silnik drżał widać było że pracuje niestabilnie. Myślałem że coś nie tak z zapłonem (wymieniłem świece, kable WN, kopułke, palec - nie pomogło) albo z silnikiem (w sensie brak ciśnienia w którymś cylindrze). Na "D"i "R" szarpanie i nierówna praca były wyczuwalne, lecz nie tak silne jak na jałowym. Podczas jazdy wszystko super.
Pomogła wymiana poduszek pod silnikiem...

_________________
pozdrawiam
maciek

Teraz: 126 560SEC '90 182kkm
Kiedyś: 126 280SE '83


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 7:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
To może być powód, faktycznie praca silnika pod maską nie wygląda na taką niezbyt równą jak to czuć w środku. Dzięki za konstruktywną pomoc. A co do kabli to są nowe BERU ale wiadomo, że czasem może być jakaś wada, więc dziś sprawdziłem oporność i jest ok.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl