CZUWOJ pisze:
Witam.
Mam objaw nieregularnej pracy silnika na biegu jałowym. To jest M116 z 1989r. Na D i R silnik pracuje w zasadzie prawidłowo. Czasem wydaję sie że trochę brakuje mu mocy. Auto ma 170000km. Przy 150000 był robiony rozrząd w ASO bo na skutek uszkodzenie prowadnicy z tworzywa doszło do kolizji w silniku i pogięły się zawory. Cały zapłon był wymieniany niedawno, moduł i cewka 6 lat temu tez w ASO. Mam wątpliwość co do tego czy nie jest przytkany kat ale głównie chciałbym się zapytać kogoś kto sie bawił w M116/M117 o ustawienie znaków rozrządu. Bo tak. Kiedy na wale korbowym jest 0 to na wałku rozrządu II znaki się pokrywają, ale na I (tym po sstronie pasażera) trochę brakuje do pokrycia się znaków) Czy one powinny się idealnie zgrać? Może jakieś inne sugestie ma ktoś? Pozdrawiam.
Banalne pytanie - sprawdzałeś oporność kabli WN, Wałek I i znaki na wale 0 powinny sie pokrywac, tolerancja 5 stopni dla lekko wyciagnietego lancucha. Tak przynajmniej mi mowił niedawno mechanik.