MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 05, 2007 9:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Witam, dziś pojawił się mały problem, zauważyłem że skrzynia później przerzuca biegi. Zawsze zmieniał na ok 2,5tys. obrotów, a teraz zmienie później nawet ponad 3tys. Co mogło się stać?? Nalezy się tym przejmować czy raczej nie?? Może to wina oleju, może jest go za mało chociaz na miarce pokazuje, że jest w normie. Samochód to MB 124 2,3E z 88r. Pzdro


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 05, 2007 10:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
a kiedy olej lub filtr były wymieniane?? Czy objawy pojawiły się z dnia na dzień, czy stopniowo? Było majstrowane coś w samochodzie ostatnio?? Od dawna masz ten samochód? Napisz konkretniej to łatwiej będzie pomóc.

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 05, 2007 10:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Oleju ani filtra nie wymieniałem. Mam go ok. 4 miesięcy, i objawy stały się z dnia na dzień. A do skrzyni mozna dolewać oleju czy trzeba go definitywnie wymienić, poprzedni właściciel zapewniał mnie i miał na to paragon, że wymieniał tam olej i teraz należy go zmienić przy ok 250tys, a narazie mam trochę ponad 230tys. Od tego czasu przy skrzyni nikt nie majstrował.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 06, 2007 9:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Marcin18 pisze:
A do skrzyni mozna dolewać oleju czy trzeba go definitywnie wymienić

Mój znajomy ostatnio wymienil olej w automatycznej skrzyni, zalał nowy i skrzynia zaczeła sie slizgać.
Najpierw zobacz czy masz dobry poziom oleju.

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 06, 2007 2:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Nad pokrywa zaworów jest takie ciegno połaczone z ciegłęm gazu służące własnie do regulowania momentu w ktorym skrzynia ma przerzucic bieg. Ono jest regulowane, sprawdz moze sie poluzowało i zmieniło długośc, mi sie raz tak zdarzylo.

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 06, 2007 10:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Rybaczenkow pisze:
Nad pokrywa zaworów jest takie ciegno połaczone z ciegłęm gazu służące własnie do regulowania momentu w ktorym skrzynia ma przerzucic bieg. Ono jest regulowane, sprawdz moze sie poluzowało i zmieniło długośc, mi sie raz tak zdarzylo.


dziś sprawdzałem i nie widze tam nic takiego, możesz dokładniej powiedzieć gdzie tego szukać??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 06, 2007 10:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
jesli to sie stalo z dnia na dzien to zaczalbym od sprawdzenia podcisnien

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 06, 2007 11:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
roadrunner pisze:
jesli to sie stalo z dnia na dzien to zaczalbym od sprawdzenia podcisnien

więc od czego mam zacząć dokładne sprawdzanie? Musze przyznać, że jestem laikiem, bo to mój pierwszy automat :) więc proszę o wyrozumiałość ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 11:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
No jesli nie mozesz znalezc ani linki sterujacej skrzynia ani nie wiesz na czym polega sprawdzenie podcisnien to proponuje poprosic o pomoc kogos z twojej okolicy kto wie choc pobieznie o co chodzi. Bez tego mozesz sobie tylko bigosu narobic.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 5:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
roadrunner pisze:
jesli to sie stalo z dnia na dzien to zaczalbym od sprawdzenia podcisnien
a ja, jezeli to zaczelo sie z dnia na dzien, zaczalbym od sprawdzenia polozenia przelacznika S/E... [cool]

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 8:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kielbik pisze:
roadrunner pisze:
jesli to sie stalo z dnia na dzien to zaczalbym od sprawdzenia podcisnien
a ja, jezeli to zaczelo sie z dnia na dzien, zaczalbym od sprawdzenia polozenia przelacznika S/E... [cool]

U siebie nie zauwazylem zeby ten przelacznik odpowiadal za przelaczanie biegow w gore ale szczerze mowiac anie sie tym specjalnie nie zajmowalem ani nie wczytywalem w jego dzialanie, natomiast ma on wplyw na redukowanie biegow- gdy jest na S to przy znacznym wcisnieciu gazu nastepuje redukcja o 1 bieg ( zanim jeszcze wcisniemy kickdown) za przelaczanie biegow w gore odpowiada wg mnie linka na ciegle gazu ale jak juz wspomnialem nigdy nie zaglebialem sie w temat bo automatem jezdze od niedawna i raczej poprawnie wszystko funkcjonuje.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 9:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Przelacznik zmienia charakterystyke skrzyni miedzy ekonomiczna i sportowa, czyli bardziej "ostra". Ta ostatnia objawia sie tym, ze biegi przelaczane sa pozniej na wyzsze i, tak jak napisales, wczesniej na nizsze.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 9:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kielbik pisze:
Przelacznik zmienia charakterystyke skrzyni miedzy ekonomiczna i sportowa, czyli bardziej "ostra". Ta ostatnia objawia sie tym, ze biegi przelaczane sa pozniej na wyzsze i, tak jak napisales, wczesniej na nizsze.


Przelacznik zmienia z pozycji S jak Standart ( nie sport) na E jak Ekonomy a co do tego wyzszego krecenia na biegach to chetnie podyskutuje bo jak wspomnialem u mnie czegos takiego nie zauwazylem ale byc moze mam cos zle poregulowane czego nie wykluczam.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 11:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Tak, zgadza sie: standart a nie sport, popelnilem ten blad co wiekszosc :) U mnie jest zdecydowana roznica miedzy S a E - biegi przelaczaja sie pozniej i wczesniej redukuja ale zauwazylem tez, ze zmienianie z E na S i odwrotnie nie daje zadnych efektow podczas jazdy, dopiero po odjeciu nogi z gazu i ponownym przyspieszaniu zmiana jest "uwzgledniana".

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 11:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
W pozycji S zalaczaja sie wszystkie biegi (auto rusza z 1) a na E od 2 w gore poza tym zmiana biegow na S nastepuje na obrotach wyzszych o okolo 500-1000 rpm niz na E (zaleznie od stylu jazdy)

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl