MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
zmiany biegów w automacie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25094 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Marcin18 [ czw kwie 05, 2007 9:58 pm ] |
Tytuł: | zmiany biegów w automacie |
Witam, dziś pojawił się mały problem, zauważyłem że skrzynia później przerzuca biegi. Zawsze zmieniał na ok 2,5tys. obrotów, a teraz zmienie później nawet ponad 3tys. Co mogło się stać?? Nalezy się tym przejmować czy raczej nie?? Może to wina oleju, może jest go za mało chociaz na miarce pokazuje, że jest w normie. Samochód to MB 124 2,3E z 88r. Pzdro |
Autor: | Meeta [ czw kwie 05, 2007 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
a kiedy olej lub filtr były wymieniane?? Czy objawy pojawiły się z dnia na dzień, czy stopniowo? Było majstrowane coś w samochodzie ostatnio?? Od dawna masz ten samochód? Napisz konkretniej to łatwiej będzie pomóc. |
Autor: | Marcin18 [ czw kwie 05, 2007 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
Oleju ani filtra nie wymieniałem. Mam go ok. 4 miesięcy, i objawy stały się z dnia na dzień. A do skrzyni mozna dolewać oleju czy trzeba go definitywnie wymienić, poprzedni właściciel zapewniał mnie i miał na to paragon, że wymieniał tam olej i teraz należy go zmienić przy ok 250tys, a narazie mam trochę ponad 230tys. Od tego czasu przy skrzyni nikt nie majstrował. |
Autor: | MajsterGarage [ pt kwie 06, 2007 9:44 am ] |
Tytuł: | |
Marcin18 pisze: A do skrzyni mozna dolewać oleju czy trzeba go definitywnie wymienić
Mój znajomy ostatnio wymienil olej w automatycznej skrzyni, zalał nowy i skrzynia zaczeła sie slizgać. Najpierw zobacz czy masz dobry poziom oleju. |
Autor: | Rybaczenkow [ pt kwie 06, 2007 2:50 pm ] |
Tytuł: | |
Nad pokrywa zaworów jest takie ciegno połaczone z ciegłęm gazu służące własnie do regulowania momentu w ktorym skrzynia ma przerzucic bieg. Ono jest regulowane, sprawdz moze sie poluzowało i zmieniło długośc, mi sie raz tak zdarzylo. |
Autor: | Marcin18 [ pt kwie 06, 2007 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
Rybaczenkow pisze: Nad pokrywa zaworów jest takie ciegno połaczone z ciegłęm gazu służące własnie do regulowania momentu w ktorym skrzynia ma przerzucic bieg. Ono jest regulowane, sprawdz moze sie poluzowało i zmieniło długośc, mi sie raz tak zdarzylo.
dziś sprawdzałem i nie widze tam nic takiego, możesz dokładniej powiedzieć gdzie tego szukać?? |
Autor: | roadrunner [ pt kwie 06, 2007 10:21 pm ] |
Tytuł: | |
jesli to sie stalo z dnia na dzien to zaczalbym od sprawdzenia podcisnien |
Autor: | Marcin18 [ pt kwie 06, 2007 11:02 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: jesli to sie stalo z dnia na dzien to zaczalbym od sprawdzenia podcisnien
więc od czego mam zacząć dokładne sprawdzanie? Musze przyznać, że jestem laikiem, bo to mój pierwszy automat ![]() ![]() |
Autor: | roadrunner [ sob kwie 07, 2007 11:22 am ] |
Tytuł: | |
No jesli nie mozesz znalezc ani linki sterujacej skrzynia ani nie wiesz na czym polega sprawdzenie podcisnien to proponuje poprosic o pomoc kogos z twojej okolicy kto wie choc pobieznie o co chodzi. Bez tego mozesz sobie tylko bigosu narobic. |
Autor: | kielbik [ sob kwie 07, 2007 5:18 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: jesli to sie stalo z dnia na dzien to zaczalbym od sprawdzenia podcisnien a ja, jezeli to zaczelo sie z dnia na dzien, zaczalbym od sprawdzenia polozenia przelacznika S/E... ![]() |
Autor: | roadrunner [ sob kwie 07, 2007 8:00 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: roadrunner pisze: jesli to sie stalo z dnia na dzien to zaczalbym od sprawdzenia podcisnien a ja, jezeli to zaczelo sie z dnia na dzien, zaczalbym od sprawdzenia polozenia przelacznika S/E... ![]() U siebie nie zauwazylem zeby ten przelacznik odpowiadal za przelaczanie biegow w gore ale szczerze mowiac anie sie tym specjalnie nie zajmowalem ani nie wczytywalem w jego dzialanie, natomiast ma on wplyw na redukowanie biegow- gdy jest na S to przy znacznym wcisnieciu gazu nastepuje redukcja o 1 bieg ( zanim jeszcze wcisniemy kickdown) za przelaczanie biegow w gore odpowiada wg mnie linka na ciegle gazu ale jak juz wspomnialem nigdy nie zaglebialem sie w temat bo automatem jezdze od niedawna i raczej poprawnie wszystko funkcjonuje. |
Autor: | kielbik [ sob kwie 07, 2007 9:09 pm ] |
Tytuł: | |
Przelacznik zmienia charakterystyke skrzyni miedzy ekonomiczna i sportowa, czyli bardziej "ostra". Ta ostatnia objawia sie tym, ze biegi przelaczane sa pozniej na wyzsze i, tak jak napisales, wczesniej na nizsze. |
Autor: | roadrunner [ sob kwie 07, 2007 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Przelacznik zmienia charakterystyke skrzyni miedzy ekonomiczna i sportowa, czyli bardziej "ostra". Ta ostatnia objawia sie tym, ze biegi przelaczane sa pozniej na wyzsze i, tak jak napisales, wczesniej na nizsze.
Przelacznik zmienia z pozycji S jak Standart ( nie sport) na E jak Ekonomy a co do tego wyzszego krecenia na biegach to chetnie podyskutuje bo jak wspomnialem u mnie czegos takiego nie zauwazylem ale byc moze mam cos zle poregulowane czego nie wykluczam. |
Autor: | kielbik [ sob kwie 07, 2007 11:16 pm ] |
Tytuł: | |
Tak, zgadza sie: standart a nie sport, popelnilem ten blad co wiekszosc ![]() |
Autor: | heniekx [ sob kwie 07, 2007 11:53 pm ] |
Tytuł: | |
W pozycji S zalaczaja sie wszystkie biegi (auto rusza z 1) a na E od 2 w gore poza tym zmiana biegow na S nastepuje na obrotach wyzszych o okolo 500-1000 rpm niz na E (zaleznie od stylu jazdy) |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |