MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Coś temperatura mi skacze https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25163 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | tomas [ pn kwie 09, 2007 6:21 pm ] |
Tytuł: | Coś temperatura mi skacze |
Ostatnio zauważyłem (raczej w sumie trudno było nie zauważyć) stojąc w korku że rośnie mi temperatura i jest grubo ponad 90st. jak dam na N i dodam troszke gazu tak na 1000obr to spada od razu (jak się toczę to oczywuście też spada). W momencie szybkiej jazdy też jest wyższa. Czy to oznaka że pada wisko? Dodaję iż stan płynu ok, chłodnica raczej drożna. Czy może być coś z pompą wody? |
Autor: | Rybaczenkow [ pn kwie 09, 2007 7:21 pm ] |
Tytuł: | |
Temperatura napewno nie zmienia sie tak szybko, i jezeli mowisz ze wskazowka zmienia swoje polozenie w zaleznosci od obrotow silnika to moze cos jest nie tak z czujnikiem temperatury? |
Autor: | MercSwir [ pn kwie 09, 2007 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
i znowu termostat..... |
Autor: | tomas [ wt kwie 10, 2007 10:47 am ] |
Tytuł: | |
Co do obrotów to chodzi o to, że wtedy wiatrak siłą rzeczy kręci się szybciej i dlatego spada temp. Tylko że ta temperatura powinna być w miarę stabilna, moje odczucia to wisko. Ale chciałem się upewnić. Termostat..hm, wymieniałem jakieś pół roku temu, może faktycznie się nie otwiera cały, będe musiał to sprawdzić. p.s. Wczoraj goniłem z Częstochowy i w sumie tak autostradą z Opola jakieś 160-170km/h i było ok. Chyba to wiskoza pada. Dzięki za reakcję. |
Autor: | kielbik [ wt kwie 10, 2007 5:20 pm ] |
Tytuł: | |
Wisko jest ok, w ogole wszystko jest ok ![]() tomas pisze: Co do obrotów to chodzi o to, że wtedy wiatrak siłą rzeczy kręci się szybciej i dlatego spada temp. Twoje rozumowanie jest jak najbardziej sluszne i swiadczy o prawidlowej pracy wentylatora (oraz pompy wody, bo jej wydajnosc rowniez wzrasta z obrotami).tomas pisze: Tylko że ta temperatura powinna być w miarę stabilna Temperatura powinna byc stabilna w tzw. warunkach ustalonych pracy silnika (inne sa podczas jazdy po autostradzie, inne podczas dlugiego podjazdu, inne podczas jazdy (stania) w korku a np. podczas jazdy w miescie te warunki caly czas sie zmieniaja (albo sie w ogole nie ustalaja). Wskaznik temperatury ma prawo "migrowac" od troche ponad 80 (83°C to temp. otwarcia termostatu) do 110°C). Gorzej jak temeratura spada ponizej 80°C, wtedy najczesciej stukniety jest wlasnie termostat, albo dochodzi do czerwonego pola bo wtedy wentylator nie spelnia swojego zadania. W opisywanym przez ciebie przypadku nie ma powodu do niepokoju a jak chcesz sie przekonac, ze sprzeglo wentylatora jest w porzadku to zrob prosty test: nagrzej porzadnie silnik na postoju (do 95-100°C - wiecej raczej ci sie nie uda i zwieksz obroty do 2500-3000 - bedziesz slyszal wyraznie halas wentylatora, temperatura zacznie spadac i gdy bedzie nizsza niz 85C to halas wentylatora stopniowo bedzie zanikal az sprzeglo sie rozlaczy.
|
Autor: | tomas [ czw kwie 12, 2007 10:08 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki za pomoc. W sumie masz racje. Niepokoi mnie tylko to że ostatnio w korku temperatura skoczyła mi dość znacznie - wskazówka była pomiędzy kreską 90 a 120 (bo ta przed 120 to chyba oznacza 90??). Choć z drugiej strony na utostradzie ostatnio ciołem i utrzymywała sie troche nad kreską 90 (jeśli ta kreska oznacza 90:)) p.s.Jeżdże już nim długo i teraz zgłupiałem z tymi oznaczeniami na wskaźniku, może mnie naprowadzicie:) |
Autor: | kielbik [ czw kwie 12, 2007 2:08 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdzalem w instrukcjach do beczki i do W124 - przypuszczam, ze w W126 bedzie tak samo: na moj gust kreska w polowie drogi miedzy 80°C a 120°C to 100°C. Jezeli podczas jazdy po autostradzie temperatura utrzymuje sie powyzej tej srodkowej kreski to jednak jest za duzo (chyba, ze prules caly czas 200 km/h). Ale z drugiej strony to wyklucza tez uszkodzenie wentylatora bo podczas szybkiej jazdy jego dzialanie (badz niedzialanie) nie ma znaczenia - chlodnica jest chlodzona przez omywajace ja powietrze. Moze to pompa juz nie wydala, widywalem juz pompy z calkiem zeszlifowanym wirnikiem. Czy temperatura, gdy silnik juz sie zagrzeje, nigdy nie spada ponizej tej srodkowej kreski? Jezeli tak to zajrzalbym w pierwszeym rzedzie do termostatu (mimo, ze byl wymieniany moze sie juz nie otwierac do konca) oraz do pompy wody (wymontowanie jednego i drugiego to zaden problem a przychodza gorace dni i uklad chlodzenia powinien byc bez zarzutu bo moze sie skonczyc naprawa glowicy. Wentylator mozesz jeszcze sprawdzic w ten sposob, ze jak auto jest bardzo gorace (powyzej tych 100°C) to zaraz po wylaczeniu silnika i przy wlaczonym zaplonie (sprzeglo jest sterowane tak jak w W124 przez czujnik temperatury?) nie powinno dac sie obracac (elektromagnetyczne) lub powinno obracac sie z duzym oporem (sprzeglo wiskotyczne) |
Autor: | Jarod [ wt kwie 24, 2007 6:15 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Wentylator mozesz jeszcze sprawdzic w ten sposob, ze jak auto jest bardzo gorace (powyzej tych 100°C) to zaraz po wylaczeniu silnika i przy wlaczonym zaplonie (sprzeglo jest sterowane tak jak w W124 przez czujnik temperatury?) nie powinno dac sie obracac (elektromagnetyczne) lub powinno obracac sie z duzym oporem (sprzeglo wiskotyczne)
To ja chciałbym zapytać około jakiej temperatury powinien włączyć się elektryczny wentylator? Moje auto to W201 2.0E. Ostatnio stojąc w korku temperatura dobiła mi do tej ostatniej, nieopisanej kreski przed kreską czerwoną. Właśnie zastanawia mnie czy to normalne by temperatura tak rosła i czy nie powinien się on załączyć wcześniej. A tak w ogóle to jak myślicie jakie temperatury reprezentują kolejne kreski ze wskaźnika temperatury? ![]() http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1177431095_temp.jpg Byłbym wdzięczny za jakieś info, bo lato idzie a Wrocław jak korkiem stał tak stoi nadal :/[/url] |
Autor: | bary123ce [ wt kwie 24, 2007 8:30 pm ] |
Tytuł: | |
co by się nie działo to nie powinno przekroczyć tej kreski co na 1 zdjęciu. Ewentualnie po ostrej jezdzie, jak zgasisz i po chwili przekrecisz kluczyk w stacyjce to moze byc wiecej, bo po zgaszeniu motoru nie bylo możliwości ochlodzenia cieczy w ukladzie. Tak więc skoro pokazuje więcej niż ta krecha to czas działać! |
Autor: | WeebShut [ wt kwie 24, 2007 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: co by się nie działo to nie powinno przekroczyć tej kreski co na 1 zdjęciu.
Ewentualnie po ostrej jezdzie, jak zgasisz i po chwili przekrecisz kluczyk w stacyjce to moze byc wiecej, bo po zgaszeniu motoru nie bylo możliwości ochlodzenia cieczy w ukladzie. Tak więc skoro pokazuje więcej niż ta krecha to czas działać! Może sprecyzuj o jakim silniku bary mówisz, bo teraz mogę Ci powiedzieć, że pierdoły sadzisz. Jeżeli masz wiskozę to temperatura silnika dobija nawet 110* wtedy to załączają się wiatraki i temperatura spada do 95 i tak przez cały czas. Pisze o silniku M104. W innym przypadku wiatrak załącza się w okolicach 103*. |
Autor: | kielbik [ wt kwie 24, 2007 11:49 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: co by się nie działo to nie powinno przekroczyć tej kreski co na 1 zdjęciu. bary123ce, dzis stalem w korku i temperatura byla okolo 110°C (polowa drogi miedzy kreska bez opisu a kreska 120°C) i jakos nic sie nie stalo.WeebShut pisze: Może sprecyzuj o jakim silniku bary mówisz, bo teraz mogę Ci powiedzieć, że pierdoły sadzisz. Wlasnie. Wczesniej to wiedzialem ale na wszelki wypadek sprawdzilem w trzech instrukcjach (/8, W124 i W124): we wszystkich napisane jest, ze plyn chlodniczy wrze odpowiednio przy 115, 125 i 130°C. We wszystkich napisane jest rownierz, ze w szczegolnych warunkach (wyskokie temperatury, jazda w gorach, z przyczepa) wskzowka ma prawo dochodzic do czerwonego pola.
|
Autor: | bary123ce [ śr kwie 25, 2007 10:13 am ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: dzis stalem w korku i temperatura byla okolo 110°C (polowa drogi miedzy kreska bez opisu a kreska 120°C wg mnie przy tej temperaturze, ktora dzis panuje jest to przegrzewanie sie Twojego silnika. WeebShut pisze: Może sprecyzuj o jakim silniku bary mówisz, bo teraz mogę Ci powiedzieć, że pierdoły sadzisz. w moim 300 turbo diesel niedopuszczalne jest aby temperatura podeszła powyżej nieoznaczonej kreski. Zobaczymy jak będzie latem. pozniej się wszyscy dziwią, ze w OM617A glowice puchną albo pękają i kompresja do dupy. Bo właśnie tak sobie to tłumaczą-->kielbik pisze: i jakos nic sie nie stalo)
|
Autor: | WeebShut [ śr kwie 25, 2007 11:10 am ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: wg mnie przy tej temperaturze, ktora dzis panuje jest to przegrzewanie sie Twojego silnika. Którego silnika, kielbik nei napisał, którym samochodem jechał ![]() bary123ce pisze: w moim 300 turbo diesel niedopuszczalne jest aby temperatura podeszła powyżej nieoznaczonej kreski
Twój 300 turbo diesel to trochę inny silnik niż 2.8 M104 Mimo, że układ mam w zupełności sprawny, pompa działa jak należy, termostat sie otwiera, płynu chłodzącego nie brakuje, to temperatura w korkach osiąga 110* i włacza się wisko. Tak jest i tak być powinno. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Dodam jeszcze, że w czasie jazdy do 150km/h nigdy nie przekracza 90*, powyżej wskazówka potrafi osiągnąć około ( nie ma dokładnego zaznaczenia ) 98*. |
Autor: | Jarzyn [ śr kwie 25, 2007 12:59 pm ] |
Tytuł: | |
Kiedyś ktoś wrzucał na forum tabelki z temperaturami właściwymi dla danych silników (kiedy powinny załączać się wiatraki etc.). Jeżeli ktoś posiada coś takiego to poproszę dane dla W123, W124, W126. |
Autor: | kielbik [ śr kwie 25, 2007 1:07 pm ] |
Tytuł: | |
WeebShut pisze: tórego silnika, kielbik nei napisał, którym samochodem jechał kielbik nie napisal w jakim samochodzie bo uznal, ze to nie ma znaczenia poniewaz dwie linijki nizej opisal jak, wg instrukcji, moze zachowywac sie wskaznik temperatury cieczy chlodzacej we wszystkich modelach i we wszystkich wersjach silnikowych ![]() ![]() EDIT (bo kielbik nie zauwazyl postu barry'ego): bary123ce pisze: wg mnie przy tej temperaturze, ktora dzis panuje jest to przegrzewanie sie W Stuttgarcie bylo wczoraj 26°C ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |