MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ważne! jaki GAZ do 190E?(przepraszam za wczesniejsza pomylke
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25232
Strona 1 z 2

Autor:  Kornel [ śr kwie 11, 2007 9:55 pm ]
Tytuł:  ważne! jaki GAZ do 190E?(przepraszam za wczesniejsza pomylke

zastanawiam się jaki gaz zamontowac do 190E, 1.8 benzyna, 91r. Czy zwykłą instalację czy tzw. sekwencję(wtrysk)? moze ktoś z was ma zamontowany gaz, wie cos wiecej na ten temat i moglby mi podpowiedziec? w kazdym zakładzie LPG mówią mi co innego, dlatego mam problem. W jednym koles mowil ze tylko i wylacznie wtrysk bo na innym moze strzelac, w drugim za to ze tylko i wylacznie zwykly. komu wierzyc? Pomóżcie

Autor:  janus [ śr kwie 11, 2007 10:00 pm ]
Tytuł: 

o sekwencji możesz zapomniec nie da się zamontowac do tego silnika zwykła II generacja jak najbardziej da rade oczywiscie pod warunkiem ze będziesz zakładał u kogoś kto ma o tym pojęcie ogolnie to duzo było na forum wiec poszukaj troche i bedziesz wiedział co i jak ;-)

Autor:  master [ śr kwie 11, 2007 10:13 pm ]
Tytuł: 

Tak sie głowie co to za model W190 ;) Autor miał raczej na myśli W201 - w tym przypadku 190E

*** :))

Autor:  roadrunner [ śr kwie 11, 2007 10:14 pm ]
Tytuł: 

Po 1 nie ma czegos takiego jak W190 jest W201. co do propozycji janusa to II generacje bym sobie odpuscil a to ze wzgledu na to ze nie ma w tym silniku zadnych czujnikow ktore moglby wykozystac sterownik gazu (lambda to zdecydowanie za malo szczegolnie ze ma ona dosc duze opoznienia w reakcji). Moim zdaniem najlepiej zastosowac zwykla I generacje gdzie jest bardzo prosta regulacja maksymalnego wydatku a dawka jest regulowana przez podcisnienie wytwazane na parowniku. Tej instalacji nie przeszkadza klapa spietrzajaca, tylko nie ustawiaj zbyt ubogo jak to maja w zwyczaju ludzie bo pojawia sie problemy z glowica. Instalacja kosztuje ponizej 1kpln stosuje taka instalacje u siebie juz w 2 silniku (wczesniej jezdzilem na IIgen. i byly ciagle klopoty z wolnymi obrotami) namowilem do podobnej zmiany juz kilka osob i zadna z nich nie narzeka.

Autor:  piston [ śr kwie 11, 2007 10:49 pm ]
Tytuł: 

Mam pytanko ile pali w201 1.8 na LPG ? i czy w ogóle opłaca się wrzucać tam instalacje ?

Autor:  roadrunner [ śr kwie 11, 2007 11:15 pm ]
Tytuł: 

ok 10-11l w miescie czyli instalacja I generacji zwraca sie po ok 5-6 miesiacach (900-1000km/miesiac)

Autor:  master [ śr kwie 11, 2007 11:17 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
ok 10-11l w miescie

No to mało - kumpel ma 2.0 (122KM) to 13l na trasie spala ...

Autor:  roadrunner [ czw kwie 12, 2007 2:55 pm ]
Tytuł: 

master pisze:
roadrunner pisze:
ok 10-11l w miescie

No to mało - kumpel ma 2.0 (122KM) to 13l na trasie spala ...


Tyle to mi 3,0 nawet nie spala na trasie (ok 12l)

Autor:  TReneR [ czw kwie 12, 2007 3:02 pm ]
Tytuł: 

I gen. nie przejdzie uczciwego przegladu.

Autor:  harrier [ czw kwie 12, 2007 3:07 pm ]
Tytuł: 

Kornel pisze:
zastanawiam się jaki gaz zamontowac do 190E, 1.8 benzyna, 91r.

Najlepiej bezołowiową zainstaluj prosto do baku z dystrybutora. :) Nie będzie problemów ze strzałami, kopółkami, palcami, świecami, kablami, klapkami przepływomierza i szukaniem tych tajemniczych gazowników, co to się tak świetnie muszą znać na tym co robią, których nikt ich nigdy nie widział. :P

Oczywiście LPG w MB to nie jest gwarantowany problem, ale poziom stochastyczności wzrasta... a ja uwielbiam słuchać/czytać opowieści o tym, jak pierdzielnęło gdzieś w głuszy na trasie i auto przestało jechać... :)

Pozdrawiam,

Autor:  zebda [ czw kwie 12, 2007 4:18 pm ]
Tytuł: 

Troche info o LPG, troche moich przygod, tyle ze w W124 z M102 >>>KLIK<<<

Autor:  roadrunner [ czw kwie 12, 2007 5:34 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
I gen. nie przejdzie uczciwego przegladu.

dlaczego?

Autor:  TReneR [ czw kwie 12, 2007 5:40 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
TReneR pisze:
I gen. nie przejdzie uczciwego przegladu.

dlaczego?


Bo takie jest wymaganie prawne - wymagane jest elektroniczne sterowanie skladem mieszanki (na podstwie sondy lambda) - silnik krokowy/atuator - a I gen nie ma zadnego sterownika.
Raz mi wlasnie diagnosta sprawdzal instalacje i poprostu odpial sygnal od krokowca, zeby sprawdzic czy sie obroty zmniejsza/ silnik zgasnie (co oznacza, ze elektronika dziala a nie jest tylko atrapa)

Autor:  roadrunner [ czw kwie 12, 2007 5:57 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
roadrunner pisze:
TReneR pisze:
I gen. nie przejdzie uczciwego przegladu.

dlaczego?


Bo takie jest wymaganie prawne - wymagane jest elektroniczne sterowanie skladem mieszanki (na podstwie sondy lambda) - silnik krokowy/atuator - a I gen nie ma zadnego sterownika.
Raz mi wlasnie diagnosta sprawdzal instalacje i poprostu odpial sygnal od krokowca, zeby sprawdzic czy sie obroty zmniejsza/ silnik zgasnie (co oznacza, ze elektronika dziala a nie jest tylko atrapa)

Czyli nie mozna juz gazu zalozyc do silnika z gaznikiem?? Czy moze trzeba lambde dokladac?

Autor:  TReneR [ czw kwie 12, 2007 6:02 pm ]
Tytuł: 

Ma byc sterownik - tego nie przeskoczysz.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/