MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300 turboD czy 300D 24V
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25234
Strona 1 z 2

Autor:  Daniel_19 [ śr kwie 11, 2007 11:47 pm ]
Tytuł:  300 turboD czy 300D 24V

Siemka mam takie pytanie co jest lepsze w osigach 300 turbo D czy 300D 24V jesli jest to jaka. Pozdrawiam

Autor:  BoB82 [ pt kwie 13, 2007 10:16 am ]
Tytuł: 

witam,ogólnie dostępne dla wszystkich,wsszystkie potrzebne dane do porównania tych dwóch modeli,a co wyjdzie sprawdż sam!
http://mb.auto.pl/dane_en_os/START.HTM

Autor:  Miki01 [ sob kwie 14, 2007 10:19 am ]
Tytuł: 

Witam, pół roku miałem ten sam dylemat. temat jest rozwinięty na podobnym tytule (opcja szukaj ;) . Ja wybrałem Turbo - bo na taki się uparłem i bym nie zamienił, trochę więcej pali ok 12-13l/100km. Ale radości z jazdy na litry nie przekładam [zlosnik] .

Ważne aby sztuka była ok ja szukałem 6 miesięcy.
Pozdrawiam Miki01

Autor:  MMM [ ndz kwie 15, 2007 10:08 am ]
Tytuł: 

Miki01 pisze:
trochę więcej pali ok 12-13l/100km. Ale radości z jazdy na litry nie przekładam [zlosnik] .



To Twoje TDT jest coś nie tak.
Jedź na regulację pompy lub wymianę wtrysków.
Moje nigdy, nawet przy bardzo ostrej jeździe nie spaliło więcej niż 10,5-11,0l/100km.
Przy normalnej jeździe paliło 9,0-9,5l/100.

Autor:  Miki01 [ pn kwie 16, 2007 12:27 pm ]
Tytuł: 

Zgodzę się z Tobą w 100% jak jadę ciut za miasto i po mieście 70/30 to tez pali ok 11 czasem nawet niecałe. Ale mieszkam w Wawie i jak wiesz korki są tu niemiłosierne stąd wychodzi po mieście takie zuzycie (sorki nie napisałem w cyklu miejskim :oops: ) ale lepiej powiedzieć więcej i niech sobie pali te 10 -11l niż napisać jak w fabryce przykazali 9,4, a tu upss jest 11. Przepraszam za brak precyzji przy podaniu zużycia. Co do pompy i wtrysków jest wszysko bangla... w trasie przy ostrzejszej jeździe ostatnio wypił niecałe 8l.

Pozdrawiam i jeszce raz przepraszam.

Autor:  MMM [ pn kwie 16, 2007 1:44 pm ]
Tytuł: 

Mój 50/50 palił 9-10l/100
Jazda oczywiście po wawie.

Autor:  grzechch [ sob paź 13, 2007 12:07 pm ]
Tytuł: 

Witam. Jeździłem 300TD ale ostatecznie kupiłem 300D 24V i nie żałuję. Uważam że samochód ten lepiej jeździ niż 300TD i pali także mniej. Ponadto 300D w E klasie wygląda efektowniej. Mam ponadto W210 2,2 CDI 150 KM ale to samochód z innej bajki przy nim 300 W124 to furmanka. Najlepsze rozwiązanie to kupno 300 D V24 w E-klasie i zamontowanie za ok. 3000 zł turbiny od W210 300D 24V turbo a wówczas 177 KM i rozkosz z jazdy.

Autor:  bary123ce [ sob paź 13, 2007 12:14 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Uważam że samochód ten lepiej jeździ niż 300TD

nic dziwnego bo 300TD ma 113 KM bo jest bez turbiny [zlosnik]
sprawdź : http://www.w114-115.org.pl/jomla/compon ... Itemid,79/
;)

Autor:  grzechch [ sob paź 13, 2007 12:56 pm ]
Tytuł: 

Coś nowego. 300TD to określenie 300 Turbo Diesel. Wiec jak jest bez turbiny. 124 miło silnik 300 D z dwoma zaworami na cylinder, 300 TD z dwonma zaworami i doładowaniem i 300 D 24V bez doładowania z 4 zaworami na cylinder 136 KM. 300 TD ma jeżeli sie nie mylę 147 koni a 300D
113.

Autor:  Xytras [ sob paź 13, 2007 1:10 pm ]
Tytuł: 

Nie, 300TD to kombi 300 diesel, jak juz to 300DT.

Autor:  MMM [ sob paź 13, 2007 1:14 pm ]
Tytuł: 

grzechch pisze:
Witam. Jeździłem 300TD ale ostatecznie kupiłem 300D 24V i nie żałuję. Uważam że samochód ten lepiej jeździ niż 300TD i pali także mniej. Ponadto 300D w E klasie wygląda efektowniej. Mam ponadto W210 2,2 CDI 150 KM ale to samochód z innej bajki przy nim 300 W124 to furmanka. Najlepsze rozwiązanie to kupno 300 D V24 w E-klasie i zamontowanie za ok. 3000 zł turbiny od W210 300D 24V turbo a wówczas 177 KM i rozkosz z jazdy.


Poczytaj najpierw chłopaku o mercedesach, a później się wymądrzaj.
Zamontowanie turbo do wolnossącego silnika mija się z celem i jest nieopłacalne.
W 80% przypadków jest to całkiem inny silnik.

Autor:  Xytras [ sob paź 13, 2007 1:21 pm ]
Tytuł: 

A dokladniej aby cos takiego wykonac wypada przygotowac reszte, czyli w zasadzie pelen remont wraz z wymiana sporej czesci na mocniejsze odpowiedniki...

Autor:  grzechch [ sob paź 13, 2007 1:26 pm ]
Tytuł: 

Kolego przeczytaj dokumentacje mercedesa. Każdy silnik, który występuje w wersji turbo jest taki sam jak silnik w wersji bez doładowania. Róznica tylko w osprzęcie a nie w budowie np. tłoki, panewki itd. W innych samochodach są róznice w mercedesie nie od modelu 124. Jeżeli nie wierzysz zgłoś się do serwisu. Jeżeli chcesz zeskanuje ci stronę ksiązki Etzold-a gdzie wyraźnie jest to napisane. nie trzeba wszystkiego zmieniac trzeba dokupić cały osprzęt bo turbo nie tylko turbina.

Autor:  MMM [ sob paź 13, 2007 1:38 pm ]
Tytuł: 

grzechch pisze:
Kolego przeczytaj dokumentacje mercedesa. Każdy silnik, który występuje w wersji turbo jest taki sam jak silnik w wersji bez doładowania. Róznica tylko w osprzęcie a nie w budowie np. tłoki, panewki itd. W innych samochodach są róznice w mercedesie nie od modelu 124. Jeżeli nie wierzysz zgłoś się do serwisu. Jeżeli chcesz zeskanuje ci stronę ksiązki Etzold-a gdzie wyraźnie jest to napisane. nie trzeba wszystkiego zmieniac trzeba dokupić cały osprzęt bo turbo nie tylko turbina.


Cały osprzęt = kompletna głowica kolektory i cała reszta [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Xytras [ sob paź 13, 2007 1:40 pm ]
Tytuł: 

No to dla mnie nowina, zreszta nawet gdyby tak bylo to nie wiem czy to taki rewelacyjny pomysl kupowac auto ktore ma pewnie co najmniej 200k na budziku i wkladac do niego turbo. Nawet gdyby reszta byla ta sama to nie wierze ze nie roznily sie chociaz stopniem sprezania [szalone]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/