MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
220TE : Dziwny dynks, wie ktoś co to jest? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25235 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Boulik [ czw kwie 12, 2007 12:28 am ] |
Tytuł: | 220TE : Dziwny dynks, wie ktoś co to jest? |
Witam. Nawiązując do pewnego starego tematu , byliśmy w Święta w Zduńskiej Woli i kupiliśmy to piękne auto . Swoją drogą samochód na prawdę pięknie utrzymany, w znakomitym stanie, śliczny. Mam tylko takie pytanie. Czy ktoś z Szanownych wie może do czego służy taki zaplombowany bajer: ![]() Znajduje się to z lewej strony komory silnika. Poprzedni właściciel, bardzo sympatyczny starszy pan, wyglądający jednak na laika, twierdził, że to coś służy do zdławienia silnika, a pełną moc osiągniemy przestawiając to na 7. Troche mi to bzdurą zalatuje, ale nie znam się - może ktoś z Was wie? Z góry dzięki, pozdrawiam Bouli |
Autor: | butek22 [ czw kwie 12, 2007 9:03 am ] |
Tytuł: | |
Z tego co się orientuje to ten przyrząd służy do regulacji zapłonu tzn. dostosowuje się go do ilości oktanów w benzynie, przyśpiesza lub spowalnia zapłon |
Autor: | Mor [ czw kwie 12, 2007 3:02 pm ] |
Tytuł: | |
mati124 coupe pisze: przyrząd służy do regulacji zapłonu
Zgadza się, ale jest do regulacji serwisowej. Do regulacji liczby oktanowej jest trochę inny element, na którym są oznaczenia N (92oktany) i S (95oktanów). |
Autor: | TReneR [ czw kwie 12, 2007 3:25 pm ] |
Tytuł: | |
Zeby byc precyzyjnym do diagnostyki serwisowej ECU (nie ruszaj - zostaw na 1) - ten drugi sluzy do regulacji konta wyprzedzenia zaplonu. |
Autor: | pabloxt [ czw kwie 12, 2007 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Do regulacji liczby oktanowej jest trochę inny element, na którym są oznaczenia N (92oktany) i S (95oktanów).
Coś koledze się pomyliło. To zielona miała, jesli dobrze pamiętam 89 oktanów, ale 92 to oficjalnie nie jest do kupienia. Chyba, że przezorni inżynierowie ze Stuttgartu przewidzieli model na Polskę i nasze "uczciwe" stacje benzynowe, czyli Normal=92 oktany, Super=95 rzeczywistych oktanów ![]() ![]() ![]() A tak przy okazji- BOULIK WITAJ W KLUBIE T-MODEL i gratuluję ładnego egzemplarza. |
Autor: | FreQ [ czw kwie 12, 2007 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
Z tymi S iN to bylo roznie . W starzych merolach np:190 bylo N jako 92 a S jako 95. Ale to pozniej sie zmienilo na 95 i 98. Zalezy to tylko od rocznika auta. |
Autor: | Mor [ czw kwie 12, 2007 10:30 pm ] |
Tytuł: | |
92 jest bez problemu do kupienia, podjedź na pierwszą lepszą stację benzynową w Niemczech i zatankuj normal belfrei. N - jest właśnie od tego oznaczenia. S - jest od super, tak jest oznaczane paliwo 95. Super plus - 98 oktanów. |
Autor: | piston [ czw kwie 12, 2007 10:31 pm ] |
Tytuł: | |
A co się stanie jak ustawimy S a zalejemy np. 92 oktanową ? |
Autor: | Ikspe [ czw kwie 12, 2007 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
nic sie nie stanie.. przed tym tematem nie wiedziałem nawet o istnieniu takiego badziewia a zalewalem zaleznie od humoru raz 95 raz 98 i jeżdze z usmiechem na twarzy po dziś dzień |
Autor: | piston [ czw kwie 12, 2007 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
Tawariszcz124 pisze: nic sie nie stanie.. przed tym tematem nie wiedziałem nawet o istnieniu takiego badziewia a zalewalem zaleznie od humoru raz 95 raz 98 i jeżdze z usmiechem na twarzy po dziś dzień
Też tak robie i nie wiem czy to dobrze dla silnika. Btw. Każde auto ma takie coś ? |
Autor: | Mor [ czw kwie 12, 2007 10:59 pm ] |
Tytuł: | |
pabloxt pisze: zielona miała, jesli dobrze pamiętam 89 oktanów
Chyba raczej 86 ale też już dokładnie nie pamiętam. Do syrenki się ją z miksolem tankowało, a jeszcze wcześniej niebieską - 78 <br>Dodano po 22 minutach.:<br> Wbrew pozorom różnice są. Np dla silnika 117.968 RÜF: - bieg jałowy: pozycja N, Zündzeitpunkt in ° KW vor OT 2-6 pozycja S, Zündzeitpunkt in ° KW vor OT 8-12 |
Autor: | Boulik [ pt kwie 13, 2007 11:56 am ] |
Tytuł: | |
Wielkie dzięki za odpowiedzi. Czyli jednak nie będzie więcej mocy ![]() ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam Bouli |
Autor: | FreQ [ pt kwie 13, 2007 4:30 pm ] |
Tytuł: | |
Jak nie wystepuje stukowe to mozna lac i takie paliwo 98 i takie 95 . Chodzi o to zeby stukowego nie BYLO ![]() |
Autor: | przemek_ [ ndz kwie 15, 2007 2:44 pm ] |
Tytuł: | |
A przypadkiem w tym silniku nie występuje czujnik spalania stukowego i kąt wyprzedzenia zapłonu jest regulowany za posrednictwem sterownika ? |
Autor: | Mor [ ndz kwie 15, 2007 4:53 pm ] |
Tytuł: | |
przemek_ pisze: A przypadkiem w tym silniku nie występuje czujnik spalania stukowego
Tzn w jakim, w M117.968 ? Są wersje z czujnikami i bez. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |