MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

220TE : Dziwny dynks, wie ktoś co to jest?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25235
Strona 1 z 2

Autor:  Boulik [ czw kwie 12, 2007 12:28 am ]
Tytuł:  220TE : Dziwny dynks, wie ktoś co to jest?

Witam.
Nawiązując do pewnego starego tematu , byliśmy w Święta w Zduńskiej Woli i kupiliśmy to piękne auto . Swoją drogą samochód na prawdę pięknie utrzymany, w znakomitym stanie, śliczny.
Mam tylko takie pytanie. Czy ktoś z Szanownych wie może do czego służy taki zaplombowany bajer:

Obrazek

Znajduje się to z lewej strony komory silnika.

Poprzedni właściciel, bardzo sympatyczny starszy pan, wyglądający jednak na laika, twierdził, że to coś służy do zdławienia silnika, a pełną moc osiągniemy przestawiając to na 7.
Troche mi to bzdurą zalatuje, ale nie znam się - może ktoś z Was wie?
Z góry dzięki, pozdrawiam
Bouli

Autor:  butek22 [ czw kwie 12, 2007 9:03 am ]
Tytuł: 

Z tego co się orientuje to ten przyrząd służy do regulacji zapłonu tzn. dostosowuje się go do ilości oktanów w benzynie, przyśpiesza lub spowalnia zapłon

Autor:  Mor [ czw kwie 12, 2007 3:02 pm ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
przyrząd służy do regulacji zapłonu


Zgadza się, ale jest do regulacji serwisowej. Do regulacji liczby oktanowej jest trochę inny element, na którym są oznaczenia N (92oktany) i S (95oktanów).

Autor:  TReneR [ czw kwie 12, 2007 3:25 pm ]
Tytuł: 

Zeby byc precyzyjnym do diagnostyki serwisowej ECU (nie ruszaj - zostaw na 1) - ten drugi sluzy do regulacji konta wyprzedzenia zaplonu.

Autor:  pabloxt [ czw kwie 12, 2007 8:19 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Do regulacji liczby oktanowej jest trochę inny element, na którym są oznaczenia N (92oktany) i S (95oktanów).



Coś koledze się pomyliło. To zielona miała, jesli dobrze pamiętam 89 oktanów, ale 92 to oficjalnie nie jest do kupienia.
Chyba, że przezorni inżynierowie ze Stuttgartu przewidzieli model na Polskę i
nasze "uczciwe" stacje benzynowe, czyli Normal=92 oktany, Super=95 rzeczywistych oktanów [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

A tak przy okazji- BOULIK WITAJ W KLUBIE T-MODEL i gratuluję ładnego egzemplarza.

Autor:  FreQ [ czw kwie 12, 2007 9:33 pm ]
Tytuł: 

Z tymi S iN to bylo roznie . W starzych merolach np:190 bylo N jako 92 a S jako 95. Ale to pozniej sie zmienilo na 95 i 98. Zalezy to tylko od rocznika auta.

Autor:  Mor [ czw kwie 12, 2007 10:30 pm ]
Tytuł: 

92 jest bez problemu do kupienia, podjedź na pierwszą lepszą stację benzynową w Niemczech i zatankuj normal belfrei. N - jest właśnie od tego oznaczenia. S - jest od super, tak jest oznaczane paliwo 95. Super plus - 98 oktanów.

Autor:  piston [ czw kwie 12, 2007 10:31 pm ]
Tytuł: 

A co się stanie jak ustawimy S a zalejemy np. 92 oktanową ?

Autor:  Ikspe [ czw kwie 12, 2007 10:34 pm ]
Tytuł: 

nic sie nie stanie.. przed tym tematem nie wiedziałem nawet o istnieniu takiego badziewia a zalewalem zaleznie od humoru raz 95 raz 98 i jeżdze z usmiechem na twarzy po dziś dzień

Autor:  piston [ czw kwie 12, 2007 10:35 pm ]
Tytuł: 

Tawariszcz124 pisze:
nic sie nie stanie.. przed tym tematem nie wiedziałem nawet o istnieniu takiego badziewia a zalewalem zaleznie od humoru raz 95 raz 98 i jeżdze z usmiechem na twarzy po dziś dzień

Też tak robie i nie wiem czy to dobrze dla silnika.
Btw. Każde auto ma takie coś ?

Autor:  Mor [ czw kwie 12, 2007 10:59 pm ]
Tytuł: 

pabloxt pisze:
zielona miała, jesli dobrze pamiętam 89 oktanów


Chyba raczej 86 ale też już dokładnie nie pamiętam. Do syrenki się ją z miksolem tankowało, a jeszcze wcześniej niebieską - 78 <br>Dodano po 22 minutach.:<br> Wbrew pozorom różnice są. Np dla silnika 117.968
RÜF:
- bieg jałowy: pozycja N, Zündzeitpunkt in ° KW vor OT 2-6
pozycja S, Zündzeitpunkt in ° KW vor OT 8-12

Autor:  Boulik [ pt kwie 13, 2007 11:56 am ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki za odpowiedzi. Czyli jednak nie będzie więcej mocy :cry: [oczko] [oczko] [oczko]
Pozdrawiam
Bouli

Autor:  FreQ [ pt kwie 13, 2007 4:30 pm ]
Tytuł: 

Jak nie wystepuje stukowe to mozna lac i takie paliwo 98 i takie 95 . Chodzi o to zeby stukowego nie BYLO [zlosnik]

Autor:  przemek_ [ ndz kwie 15, 2007 2:44 pm ]
Tytuł: 

A przypadkiem w tym silniku nie występuje czujnik spalania stukowego i kąt wyprzedzenia zapłonu jest regulowany za posrednictwem sterownika ?

Autor:  Mor [ ndz kwie 15, 2007 4:53 pm ]
Tytuł: 

przemek_ pisze:
A przypadkiem w tym silniku nie występuje czujnik spalania stukowego


Tzn w jakim, w M117.968 ?

Są wersje z czujnikami i bez.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/