| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Zmiana skrzyni z automatu na manual - ktoś robił? Pytanie... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25254 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | DJ_Mouse [ czw kwie 12, 2007 10:05 pm ] |
| Tytuł: | Zmiana skrzyni z automatu na manual - ktoś robił? Pytanie... |
Witam. otóż mam na oku w124 2.0D tylko że z rozsypaną skrzynią automatyczną a ja chce malual bo nie lubię automatów... i tutaj mam pewne obiekcje co przy takiej przekładce może być problemem? - Czy wał zostaje czy trzeba mieć ze skrzyni manualnej? - jak to jest z pedałami czy jest miejsce na wstawienie sprzęgła? i jakie przeróbki czekają mnie względem hamulców -drążek zmiany biegów - jak to jest ze wstawieniem i podłaczeniem no i wszystko co różni automat od manualu... Nie wiem czy brać się za coś takiego. POMOCY bo nie wiem co robić |
|
| Autor: | BoB82 [ pt kwie 13, 2007 2:35 am ] |
| Tytuł: | |
witam,to nie jest takie proste jak się wydaje,wał jest dłuższy,pedały trzeba wymienic na drugi komplet z manuala,hamulce to mogą zostać,ale jest wiele innych rzeczy które zostaną inne niż oryginalnie w manualu,np głupia stacyjka do automatu jest 2 razy wieksza niż do manuala,i posiada dodatkowe linki,nie jestem pewien ale wydaje mi się że nawet most ma inne przełożenie w automacie a i nne w manualu. |
|
| Autor: | szeryf [ pt kwie 13, 2007 9:16 am ] |
| Tytuł: | |
Dasz rade. Ja zrobilem manuala z automata w Renault 21. Szukaj dawcy z ktorego mozesz wyciagnac wszystkie czesci. |
|
| Autor: | DJ_Mouse [ pt kwie 13, 2007 9:32 am ] |
| Tytuł: | |
Najbardziej martwi mnie wał i "wajcha" zmiany biegów... pedały da sie chyba całe przełożyć?? I jak to jest z tą stacyjką, czy można ją podłaczyć normalnie, żeby nie wymieniać jej do zwykłej skrzyni? jeśli ma coś dodatkowego to chyba wystarczy tylko rozpiąć? |
|
| Autor: | BoB82 [ pt kwie 13, 2007 10:04 am ] |
| Tytuł: | |
wał nie jestet taki straszny,poprostupotrzebny jest jak dobrze pamiętam 2 równe części,a do automatu jest 1,5,wał się rozpina i trzeba tylko dopasować drugą dłuższą część(i wyważyć byłoby dobrze),a stacyjka do automatu jest do obejścia,wychodzą z niej 2 linki stalowe w pancerzach,to one sterują takimi funkcjami jak:nie przełączysz dżwigni automatu z P na inne,bez wciśnięcia hamulca,a druga nie odpalisz auta gdy wajcha zostanie na D,R,3,2.tylko na P i N,wię jak pozmieniasz wajchy od automatu i pedały to linek nie będziesz miał gdzie podpiąć,i po problemie, |
|
| Autor: | Marcin S [ pt kwie 13, 2007 8:45 pm ] |
| Tytuł: | |
w tą strone dużo łatwiej.... trudniej na automat Ale nie zapominaj o: koła zamachowe sprzęgło kompletne wraz z pompką sprzęgła i kilka detali most może zostać |
|
| Autor: | Sonny [ czw kwie 26, 2007 10:07 pm ] |
| Tytuł: | |
I oczywiście dobierz dobrze dyfer do skrzyni bo bedzie bardzo słaby. Po prostu do zamiany potrzebna jest skrzynia, wał, dyfer, pedały, mechanizm zmiany biegów. i to chyba najwazniejsze i jeszcze kilka drobnych detali |
|
| Autor: | mMm2 [ pt kwie 27, 2007 12:53 pm ] |
| Tytuł: | |
Jak masz zamiar zostawiac stacyjke razem z linkami to pamietaj ze linki dalej gdizes pracuja - jak juz poskladasz wszystko do kupy a potem linka ci sie gdzies zaczepi albo zaklinuje to nie odpalisz Ja bym sie pozbyl linki tuz przy stacyjce, zwlaszcza ze i tak rozbierasz pol samochodu. Mala rzecz a cieszy
A ja sam mam pytanie. Z tymi pedalami to jest tak, ze podloga jest przygotowana na przyjecie obu typow zestawow, czy trzeba bedzie jednak jakies mocowania spawac, albo kawal podlogi z przodu w ogole wymienic, hm? |
|
| Autor: | leopold [ pt kwie 27, 2007 4:45 pm ] |
| Tytuł: | Re: Zmiana skrzyni z automatu na manual - ktoś robił? Pytani |
DJ_Mouse pisze: Witam. otóż mam na oku w124 2.0D tylko że z rozsypaną skrzynią automatyczną.... POMOCY bo nie wiem co robić
Gdzie sens, gdzie logika? Po co kupować samochód od razu do remontu, gdy na rynku pełno samochodów nie wymagających "haftu". Zostaw tą brykę w spokoju i poszukaj innego egzemplarza, z taką działającą skrzynia, jaka Ci odpowiada. Roboty mniej a koszt wyjdzie taki sam albo i mniejszy. Pozdrawia Leopold |
|
| Autor: | kropi [ sob kwie 28, 2007 12:36 pm ] |
| Tytuł: | |
A jak zamierzasz sprawdzić ten samochód, skoro nie działa skrzynia i nie można go odpalić? Skąd wiesz, czy skrzynia to nie wierzchołek góry problemów? Osobiście nie widzę logicznego uzasadnienia, chyba że 'kupę złomu' dostaniesz w prezencie (albo ci dopłacą). Sam kupiłem auto, w którym były "tylko uszczelniacze" do zrobienia, a zrobiłem remont silnika i wymieniłem parę 'drobiazgów' na łączną sumę ponad 4 tys, i to jeszcze nie koniec. |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|