MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zmiana skrzyni z automatu na manual - ktoś robił? Pytanie... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25254 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | DJ_Mouse [ czw kwie 12, 2007 10:05 pm ] |
Tytuł: | Zmiana skrzyni z automatu na manual - ktoś robił? Pytanie... |
Witam. otóż mam na oku w124 2.0D tylko że z rozsypaną skrzynią automatyczną a ja chce malual bo nie lubię automatów... i tutaj mam pewne obiekcje co przy takiej przekładce może być problemem? - Czy wał zostaje czy trzeba mieć ze skrzyni manualnej? - jak to jest z pedałami czy jest miejsce na wstawienie sprzęgła? i jakie przeróbki czekają mnie względem hamulców -drążek zmiany biegów - jak to jest ze wstawieniem i podłaczeniem no i wszystko co różni automat od manualu... Nie wiem czy brać się za coś takiego. POMOCY bo nie wiem co robić ![]() |
Autor: | BoB82 [ pt kwie 13, 2007 2:35 am ] |
Tytuł: | |
witam,to nie jest takie proste jak się wydaje,wał jest dłuższy,pedały trzeba wymienic na drugi komplet z manuala,hamulce to mogą zostać,ale jest wiele innych rzeczy które zostaną inne niż oryginalnie w manualu,np głupia stacyjka do automatu jest 2 razy wieksza niż do manuala,i posiada dodatkowe linki,nie jestem pewien ale wydaje mi się że nawet most ma inne przełożenie w automacie a i nne w manualu. |
Autor: | szeryf [ pt kwie 13, 2007 9:16 am ] |
Tytuł: | |
Dasz rade. Ja zrobilem manuala z automata w Renault 21. Szukaj dawcy z ktorego mozesz wyciagnac wszystkie czesci. |
Autor: | DJ_Mouse [ pt kwie 13, 2007 9:32 am ] |
Tytuł: | |
Najbardziej martwi mnie wał i "wajcha" zmiany biegów... pedały da sie chyba całe przełożyć?? I jak to jest z tą stacyjką, czy można ją podłaczyć normalnie, żeby nie wymieniać jej do zwykłej skrzyni? jeśli ma coś dodatkowego to chyba wystarczy tylko rozpiąć? |
Autor: | BoB82 [ pt kwie 13, 2007 10:04 am ] |
Tytuł: | |
wał nie jestet taki straszny,poprostupotrzebny jest jak dobrze pamiętam 2 równe części,a do automatu jest 1,5,wał się rozpina i trzeba tylko dopasować drugą dłuższą część(i wyważyć byłoby dobrze),a stacyjka do automatu jest do obejścia,wychodzą z niej 2 linki stalowe w pancerzach,to one sterują takimi funkcjami jak:nie przełączysz dżwigni automatu z P na inne,bez wciśnięcia hamulca,a druga nie odpalisz auta gdy wajcha zostanie na D,R,3,2.tylko na P i N,wię jak pozmieniasz wajchy od automatu i pedały to linek nie będziesz miał gdzie podpiąć,i po problemie, |
Autor: | Marcin S [ pt kwie 13, 2007 8:45 pm ] |
Tytuł: | |
w tą strone dużo łatwiej.... trudniej na automat Ale nie zapominaj o: koła zamachowe sprzęgło kompletne wraz z pompką sprzęgła i kilka detali most może zostać |
Autor: | Sonny [ czw kwie 26, 2007 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
I oczywiście dobierz dobrze dyfer do skrzyni bo bedzie bardzo słaby. Po prostu do zamiany potrzebna jest skrzynia, wał, dyfer, pedały, mechanizm zmiany biegów. i to chyba najwazniejsze i jeszcze kilka drobnych detali |
Autor: | mMm2 [ pt kwie 27, 2007 12:53 pm ] |
Tytuł: | |
Jak masz zamiar zostawiac stacyjke razem z linkami to pamietaj ze linki dalej gdizes pracuja - jak juz poskladasz wszystko do kupy a potem linka ci sie gdzies zaczepi albo zaklinuje to nie odpalisz ![]() Ja bym sie pozbyl linki tuz przy stacyjce, zwlaszcza ze i tak rozbierasz pol samochodu. Mala rzecz a cieszy ![]() A ja sam mam pytanie. Z tymi pedalami to jest tak, ze podloga jest przygotowana na przyjecie obu typow zestawow, czy trzeba bedzie jednak jakies mocowania spawac, albo kawal podlogi z przodu w ogole wymienic, hm? |
Autor: | leopold [ pt kwie 27, 2007 4:45 pm ] |
Tytuł: | Re: Zmiana skrzyni z automatu na manual - ktoś robił? Pytani |
DJ_Mouse pisze: Witam. otóż mam na oku w124 2.0D tylko że z rozsypaną skrzynią automatyczną.... POMOCY bo nie wiem co robić
![]() Gdzie sens, gdzie logika? Po co kupować samochód od razu do remontu, gdy na rynku pełno samochodów nie wymagających "haftu". Zostaw tą brykę w spokoju i poszukaj innego egzemplarza, z taką działającą skrzynia, jaka Ci odpowiada. Roboty mniej a koszt wyjdzie taki sam albo i mniejszy. Pozdrawia Leopold |
Autor: | kropi [ sob kwie 28, 2007 12:36 pm ] |
Tytuł: | |
A jak zamierzasz sprawdzić ten samochód, skoro nie działa skrzynia i nie można go odpalić? Skąd wiesz, czy skrzynia to nie wierzchołek góry problemów? Osobiście nie widzę logicznego uzasadnienia, chyba że 'kupę złomu' dostaniesz w prezencie (albo ci dopłacą). Sam kupiłem auto, w którym były "tylko uszczelniacze" do zrobienia, a zrobiłem remont silnika i wymieniłem parę 'drobiazgów' na łączną sumę ponad 4 tys, i to jeszcze nie koniec. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |