MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
2.6 Zapala i zaraz gaśnie M 103 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25289 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | romek126 [ sob kwie 14, 2007 6:05 pm ] |
Tytuł: | 2.6 Zapala i zaraz gaśnie M 103 |
Witam grono. Chodzi o silnik M 103 pb lpg. Nie mogę ruszyć bo zaraz gaśnie jak tylko odpali po 3 sek, podobnie na lpg. Walczę już kilka dni. Sprawdzałem podciśnienia to raczej dobre na swoim miejscu, klapka też. Z góry dziękuję za podpowiedzi. |
Autor: | Croolick [ sob kwie 14, 2007 7:05 pm ] |
Tytuł: | |
Kurcze, jesteś z Krakowa? ![]() A gdzieżeś ty sie uchował? W głównym problemie niestety nie pomogę, ja zawsze zlecam takie sprawy. W przyszłym tygodniu daję Malucha na regulacje do Gładyska. Jakbyś miał ochotę na jakiś mini spot to zapraszam. ![]() |
Autor: | AndyS [ sob kwie 14, 2007 9:24 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.6 Zapala i zaraz gaśnie M 103 |
romek126 pisze: gaśnie jak tylko odpali po 3 sek, podobnie na lpg.
Za "gruchą"wspomagania są dwa przekaźniki - czarny długi i srebrny. Czarny trzeba wyjąć, bolce delikatnie przeczyścić i lekko go "opukać". Gniazdo polać (też delikatnie) jakimś Kontakt-Sprayem. Przekaźnik założyć na miejsce i uruchomić silnik. Powinno pomóc. Powodzenia. |
Autor: | romek126 [ ndz kwie 15, 2007 11:09 am ] |
Tytuł: | |
[quote="Croolick"]Kurcze, jesteś z Krakowa? :o A gdzieżeś ty sie uchował? W głównym problemie niestety nie pomogę, ja zawsze zlecam takie sprawy. W przyszłym tygodniu daję Malucha na regulacje do Gładyska. Jakbyś miał ochotę na jakiś mini spot to zapraszam. ;)[/quote] Spot? Czemu nie. Ale najpierw wózek musi mi chodzić. Dawno nie odwiedzałem forum.;) Niestety ja do Gładyska ani nigdzie nim nie dojadę muszę sam znaleźć usterkę tzn. z pomocą uprzejmych użytkowników forum (nie będę holował automatu). Czekam więc na dalsze sugestie, dyskusje, kontemplacje... ;) W ogóle już przestał zapalać. :( |
Autor: | romek126 [ pn kwie 16, 2007 9:37 am ] |
Tytuł: | Re: 2.6 Zapala i zaraz gaśnie M 103 |
AndyS pisze: Za "gruchą"wspomagania są dwa przekaźniki - czarny długi i srebrny. Czarny trzeba wyjąć, bolce delikatnie przeczyścić i lekko go "opukać". Gniazdo polać (też delikatnie) jakimś Kontakt-Sprayem. Przekaźnik założyć na miejsce i uruchomić silnik. Powinno pomóc. Powodzenia.
Ten przekaźnik jest raczej dobry, pompa pracuje. Czemu nie pali na lpg?:( |
Autor: | TReneR [ pn kwie 16, 2007 9:54 am ] |
Tytuł: | |
Brak iskry? Problem z zasilaniem lub samum modulem zaplonowym, sprawdz czujnik na kole zamachowym |
Autor: | romek126 [ pn kwie 16, 2007 10:11 am ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Brak iskry? Problem z zasilaniem lub samum modulem zaplonowym, sprawdz czujnik na kole zamachowym Przykładałem kabel w.n. ze świecą do masy to iskrzyło przy rozruchu:-)
|
Autor: | zebda [ pn kwie 16, 2007 10:26 am ] |
Tytuł: | |
A moze jeszcze raz przyjrzec sie lepiej klapce? Gumce biegnacej od niej? |
Autor: | TReneR [ pn kwie 16, 2007 10:59 am ] |
Tytuł: | |
romek126 pisze: TReneR pisze: Brak iskry? Problem z zasilaniem lub samum modulem zaplonowym, sprawdz czujnik na kole zamachowym Przykładałem kabel w.n. ze świecą do masy to iskrzyło przy rozruchu:-)Skoro zapala to bedzie iskrzylo ![]() |
Autor: | AndyS [ pn kwie 16, 2007 1:11 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.6 Zapala i zaraz gaśnie M 103 |
romek126 pisze: Ten przekaźnik jest raczej dobry Napisałem co wiem z doświadczenia. Miałem to samo. Ten przekaźnik potrafi się dziwnie zachowywać i takie są właśnie objawy. Pieprznij nim trochę silniej o stół bo coś się w nim zawiesza albo nie łączy (zimne luty). Poruszaj też przewodami pod przekaźnikiem (popatrz TU). romek126 pisze: pompa pracuje. Pompa działa po przekręceniu kluczyka i przez moment trzymania kluczyka w stacyjce w pozycji włączenia rozrusznika. Po puszczeniu kluczyka silnik pracuje 3 sekundy na ciśnieniu zgromadzonym w układzie a pompa NIE DZIAŁA.romek126 pisze: Czemu nie pali na lpg? Bo prawdopodobnie masz układ który automatycznie przełącza z Pb na LPG przy ponad iluśtam obrotach (np. 2000) a do tego nie dochodzi i nadal masz Pb. Ja zmodernizowałem mój układ (a właściwie "gazmajster" na moje życzenie) aby przełącznik Pb/LPG działał jak potrzeba. Wymagało to dodania jeszcze jednego przekaźnika.
![]() Sprawdź jeszcze działanie kostki w stacyjce ale to mniej prawdopodobny scenariusz. |
Autor: | Wrobello [ pn kwie 16, 2007 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
Wiatam witam. U mnie też tak bylo po strzale LPG, rozwalilo jakąś gumową osłonę wtrysku (taki kawał bumy pod filtrem powietrza), i rozwaliło jakąś odme, dokładnie nie wiem gdzie była ale taka malutka króciutka. Osłona kosztowała 60zł, a odma 12zl. |
Autor: | romek126 [ wt kwie 17, 2007 3:10 pm ] |
Tytuł: | |
Próbowałem Waszych dotychczasowych podpowiedzi mimo to nie udało się. Na lpg mam przełączanie trójpozycyjne. (pb /pb-2000obr.-lpg/ lpg). Czasami zapala na 5-10s na lpg. Gdy włączam pompę pb drucikiem na krótko do gniazda pod przekaźnikiem (opukałem go i przewody pod gniazdem i sprayem) też nie pali. Pod przepustnicą i na niej benzyna, pod klapką antystrzałową;). Świece wyczyszczone, mokre i brudne były. Radźcie coś jeszcze bo ja już tracę rozsądek:( |
Autor: | TReneR [ wt kwie 17, 2007 4:47 pm ] |
Tytuł: | |
Jeszcze raz - sprawdz porzadnie uklad zaplonowy, od przekaznika zasilania, przez czujnik polozenia walu, po rozdzielacz. |
Autor: | romek126 [ wt kwie 17, 2007 5:12 pm ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Jeszcze raz - sprawdz porzadnie uklad zaplonowy, od... przez czujnik polozenia walu...
Zapalam na N tak obecnie przezornie póki są problemy. Czy to ten czujnik położenia wału omijam? Gdzie się on znajduje? Mam wrażenie że się zalewa, czuć benzynę po krótkiej próbie rozruchu. Dlaczego nie chce też palić na lpg jak go przełączam? Reduktor marznie, czuć gazem... |
Autor: | Croolick [ wt kwie 17, 2007 5:39 pm ] |
Tytuł: | |
romek126 pisze: Czy to ten czujnik poł. wału omijam?
Nie, chodzi o wał korbowy. Może jednak podjedź do jakiegoś spec-warsztatu? Szkoda czasu i nerwów. Chociaż....> >Ja dzisiaj po pełnej diagnostyce u Gładyska ( Bosch service). Wyszła jedna pęknieta rurka ,został przeczyszczony regulator wolnych obrotów, zlikwidowano brak styku na wejsciu do tegoż ustrojstwa, analiza spalin i wymiana jednego kabla wys napięcia (cewka - kopułka), sprwadzony/przelutowany srebrny przekaźnik. Ja uboższy o 350pln ![]() ...i padł przy powrocie raz pierwszy w historii na 500m przed domem***. Co prawda powstał w pięc minut później ( bez przyczyny) i wkurwi...em się mocno. ![]() KJ-Jetronic to jednak fajna konstrukcja. ![]() ***silnik po tej robocie pracuje ciszej, lepiej zbiera się z niskich i szybciej wkręca na wysokie. Zobaczymy co będzie jutro. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |