MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 16, 2007 9:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Witam

Od początku gdy kupiłem auto mam problem z ABS , zaraz po włączeniu silnika gdy dopiero ruszam, kontrolka ABS się nie świeci ale hamulce działają tak jakbym non stop jechał w czasie ostrego hamowania czyli pedał gazu pulsuje , problem ten mija gdy auto rozpędzi się do ok. 20 na godzinę , w tedy też włącza się kontrolka ABS i układ przeciwblokujący koła zostaje wyłączony ( gdy hamuję nie występuje pulsacja pedału) . Gdy wyłącze silnik i włącze go ponownie to wszystko zaczyna się od nowa :) Za niedługo też mam termin badania technicznego i coś takie może skończyć się nie uzyskaniem przeglądu bo diagnosta powie że hamulce są słabe itp. ( bo będą pulsować ) .
Nie planuję teraz naprawy ABSu bo mam ważniejsze wydatki.
Czy jest jakiś sposób na tymczasowe odłączenie ABS ( tak żeby po włączeniu silnika od razu zapaliła się kontrolka i układ został wyłączony) , ale bez żadnego cięcia kabli :) ? Czy odłączenie wtyczek od czujników może coś pomóc ( chodzi mi o te wtyczki pod maską ) ?

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 9:06 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Wyjmij sterownik (przy akumulatorze) lub bezpiecznik na pompie ABS (pod plastikowa oslona), oczywiscie odlaczenie czujnika wtyczki powinno tez pomoc.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 9:18 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawdz pierscienie i czujniki - moze zabki w pierscieniu sa zasyfione albo czujnik za daleko?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 5:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
mozesz go odlaczyc od zasilania... a to ze Ci sie kontrolka zapala po przekroczeniu 20 km/h jest rzecza jak najbardziej normalna bo ABS dopiero wtedy zaczyna dzialac.. do 20 km/h pulsowanie ktore czujesz pochodzi od czegos innego ale na pewno nie jest zwiazane z ABSem..

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 5:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A u mnie ABS dziala az do zatrzymania sie auta ;)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 6:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
TReneR pisze:
A u mnie ABS dziala az do zatrzymania sie auta
ale włącza się dopiero po przekroczeniu progu prędkości...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn kwie 16, 2007 9:37 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
roadrunner pisze:
bezpiecznik na pompie ABS (pod plastikowa oslona), .
\


??????????????? <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
rzepak pisze:
Od początku gdy kupiłem auto mam problem z ABS , zaraz po włączeniu silnika gdy dopiero ruszam, kontrolka ABS się nie świeci ale hamulce działają tak jakbym non stop jechał w czasie ostrego hamowania czyli pedał gazu pulsuje , problem ten mija gdy auto rozpędzi się do ok. 20 na godzinę , w tedy też włącza się kontrolka ABS i układ przeciwblokujący koła zostaje wyłączony


Uszkodzony kabel któregoś (najprawdopodobniej przedniego) czujnika. Wystarczy multimetr, lutownica (i umiejętność lutowania) dwie godzinki wolnego czasu (dla niewprawnego) i jakies trzy browary. To całe koszta.
Podejrzewam, że jak diagnosta zobaczy, że kontrolka świeci od razu, to z założenia ODRZUCI... Oni tacy są :-?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: pn kwie 16, 2007 9:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Gerri pisze:
roadrunner pisze:
bezpiecznik na pompie ABS (pod plastikowa oslona), .
\


???????????????

Ups, chodzilo mi o przekaznik
Obrazek
[/img]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl