MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zapowietrzona przekładnia kierownicza??
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25413
Strona 1 z 1

Autor:  Grigorij0 [ czw kwie 19, 2007 10:25 pm ]
Tytuł:  Zapowietrzona przekładnia kierownicza??

Wymieniałem dziswiaj płyny ustrojowe.
Przy okazji wymieniłem płyn we wspomaganiu, odpiąłem węże, pokręciłem kierownicą. Przykręciłem i zalałem nowym.

Po całej operacji pojawił się problem, przy kręceniu kierownicą w prawo wszystko jest ok, natomiast przy nagłym skręceniu w lewo czuć opór, który po chwili mija. Jest tak za każym razem przy kręceniu w lewo.

Wydaje mi się że słychać leciutkie świszczenie gdy nie kręce kierownicą, gdy skręca się w lewo znika, stąd moje przypuszczenie, że gdzieś zostało powietrze i powoduje takie objawy.
Czy ktoś przeprowadzał już taką operację? Jak to naprawić?

Aha wykręcałem też korek znajdujący się od spodu przekładni- myslałem że to spust oleju. W korku siedziała sprężynka, która dociskała wydążony wałeczek, który mi wypadł podczas zlewania oleju. Po całej operacji wszystko włożyłem na swoje miejsce i skręciłem.

Autor:  Mor [ pt kwie 20, 2007 9:19 am ]
Tytuł: 

Grigorij0 pisze:
Aha wykręcałem też korek znajdujący się od spodu przekładni- myslałem że to spust oleju


To jest spust oleju z przekładni.

Przekładnia powinna się sama odpowietrzyć. U mnie jak dotąd wystarczyło zalać płynem pompę, odpalić auto, pokręcić kierownicą. Płyn w zbiorniczku pobuzował, powietrze wyleciało i tyle. Na drugi dzień rano uzupełniam płyn do stanu (widocznie przez noc resztki powietrza z płynu się wydostają) i po kłopocie.

A tak przy okazji przy wymianie płynu we wspomaganiu należy wymienić filterek w pompie. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> PS. Napewno wsadziłeś ten metalowy wałek, który wyleciał razem ze sprężynką właściwą stroną. To może być ewentualnie jakaś przyczyna?

Autor:  zegarek [ pt kwie 20, 2007 4:49 pm ]
Tytuł: 

Prosze rozwiazanie problemu


Obrazek

Autor:  Grigorij0 [ pt kwie 20, 2007 10:45 pm ]
Tytuł: 

Dzięki Panowie!

Jutro sprawdzę czy się przez noc nie odpowietrzyło, a jeśli nie, to zrobie tak jak w instrukcji. <br>Dodano po 2 godzinach. 3 minutach.:<br> Macie Chłopy po "pomogłu" :P <br>Dodano po 12 minutach.:<br>
Mor pisze:
wsadziłeś ten metalowy wałek, który wyleciał razem ze sprężynką właściwą stroną


Wsadziłem dobrze bo on z jednej strony jest szerszy, dobrze że mi nie wpadł do wiadra ze zużytym olejem...

Mor pisze:
A tak przy okazji przy wymianie płynu we wspomaganiu należy wymienić filterek w pompie.


Ano wiem, ale już czasu nie miałem, a płyn wymieniłem przy okazji. Kiedyś na pewno ten filterek wymienię bo to pewnie groszowa sprawa.

Aha a propos wymiany płynów to polecam przy wymianie płynu hamulcowego wypompować też go przez odpowietrznik sprzęgła. Nie macie pojęcia jaki tam był syf...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/