MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W210-wiatrak a przy okazji turbo https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25431 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Popey [ pt kwie 20, 2007 2:09 pm ] |
Tytuł: | W210-wiatrak a przy okazji turbo |
Witam dzisiaj zauważyłem niepokojący objaw mianowicie po uruchomieniu silnika włacz mi się odrazu wentylator , czy to oznaka zepsutego visco ? a moze jakiś czujnik? |
Autor: | ZGi [ sob kwie 21, 2007 1:30 pm ] |
Tytuł: | Re: W210-wiatrak |
Popey pisze: Witam dzisiaj zauważyłem niepokojący objaw mianowicie po uruchomieniu silnika włacz mi się odrazu wentylator , czy to oznaka zepsutego visco ? a moze jakiś czujnik?
ten elektryczny ?? a moze masz klime odpalona |
Autor: | Grigorij0 [ sob kwie 21, 2007 2:42 pm ] |
Tytuł: | |
Visco to chyba się samo zapina, tzn. gdy nabierze odpowiedniej temperatury to się sprzęga z silnikiem. Żadnych czujników ono nie ma, czysta fizyka. |
Autor: | ZGi [ sob kwie 21, 2007 4:37 pm ] |
Tytuł: | |
Visco to chyba chodzi od poczatku jak sie odpali silnik tylko w miare wzrostu temperatory to sie szybciej kreci wiatrak. Wiec wszystko OK |
Autor: | Popey [ sob kwie 21, 2007 9:12 pm ] |
Tytuł: | |
Visco nie chodzi od poczatku tylko przy nagrzaniu sie chłodnicy do pewnej temperatury występujacy tam bimetal, który powoduje załaczenie się przyczepionego do visco wiatraka ![]() Jednym słowem padło visco a teraz kolejne pytanie czy ktos to kiedyś wymieniał sam? Dowiedzialem sie,ze jest ono przykręcone centarlnie jedną śruba(co zresztą widać po odchyleniu osłony chłodnicy) do koła jednak jest mały prolem- trzeba przytrzymać koło po którym ślizga się pasek? Jakieś sugestie jak je zablokować? |
Autor: | MarcinMer [ ndz kwie 22, 2007 6:10 pm ] |
Tytuł: | |
Popey pisze: Jakieś sugestie jak je zablokować?
Mój mechanik przykręca do skraju koła "francuza" i w ten sposób je blokuje. Visco najlepiej zdiagnozować, kręcąc wiatrakiem przy wyłączonym silniku - powinien występować wyrażnie wyczuwalny opór.... |
Autor: | Popey [ ndz kwie 22, 2007 9:30 pm ] |
Tytuł: | |
no tak przy moim visco jest opór i to nie znaczny, zaraz po odpaleniu silnika śmigło pracuje razem z silnikiem czyli sprzęgliło się na amen ( przez dwa dni jeszcze czasem sie rozsprzegliło ) a propos blokowania koła to w zaprzyjażnionym warsztacie maja taki"chwytak" na to właśnie koło i kluczem odkrecają śrubę , a tam jest prawy czy lewy gwint?, zeby sobie roboty nie narobić i nie urwać ![]() |
Autor: | Meeta [ pn kwie 23, 2007 4:00 pm ] |
Tytuł: | |
a jak chodzi od początku to czy tak średnio szybko, czy naprawdę "chodzi"?? Mam wisco i też chodzi od początku, ale tak, że palcem można zatrzymać bez problemu. Dopiero kiedy silnik się nagrzeje to zaczyna porządnie kręcić, a temperatura silnika dochodzi do 85 stopni i wyżej nie drgnie ![]() |
Autor: | master [ pn kwie 23, 2007 4:18 pm ] |
Tytuł: | |
w XXI wieku już nie ma wisco tylko elektryczny ![]() |
Autor: | bogdan11 [ pn kwie 23, 2007 7:51 pm ] |
Tytuł: | Re: W210-wiatrak |
Popey pisze: niepokojący objaw mianowicie po uruchomieniu silnika włacz mi się odrazu wentylator
No i tak ma być. W miarę wzrostu temperatury silnika będzie coraz mniejszy poślizg sprzęgła wisco a co za tym idzie lepsze chłodzenie. Sprawne wicso przy nagrzanym silniku "daje" większy opór przy próbie zatrzymania. Nie robić tego gołą ręką czasem ![]() |
Autor: | ZGi [ pn kwie 23, 2007 10:19 pm ] |
Tytuł: | Re: W210-wiatrak |
No to dobrze mowilem ;] ![]() |
Autor: | Popey [ wt kwie 24, 2007 9:47 am ] |
Tytuł: | |
Hmmm to mnie troszke z tropu zbiliście w sumie nie próbowałem zatrzymywać podczas prac ale ewidentnie widać ze podczas pracy chodzi razem z silnikiem i wyje przy tym przeokrutnie jak oda się gazu nawet przy niskiej temperaturze czyli ok 2 , 3 stopni . Poza tym ewinentnie widać ze podczas dodawania gazu równomiernie przyspiesza razem z obrotami silnika właśnie nawet na zimnym silniku? Sugerujecie ze to nie visco?? Wczoraj dowiedziałem sie ze śruba którą przkręcone jest visco jest w srodku obrobiona - znacz ze ktoś wczesniej sie do tego dobierał ![]() więc czeka mnie wyrwanie chłodnicy głównej i klimy zeby to wszystko doprowadzić do ładu i składu a może jakieś inne macie sugestie ? |
Autor: | bogdan11 [ śr kwie 25, 2007 12:22 pm ] |
Tytuł: | |
Co to znaczy w środku obrobiona? to jest imbus czy nakrętka? I jedno i drugie ma chyba lewy gwint? |
Autor: | Popey [ śr kwie 25, 2007 2:44 pm ] |
Tytuł: | |
Śruba to imbus nr 8 i w środku jest już obrobiona a łepek ma okrąly-jak to imbus i nie majak jej podejść. Auto już po operacji ,śruba odkręcona prz okazji wyjęte chłodnica wody i klimatyzacji, wyczyszczona przestrzeń mędzy nimi(syfu między nimi co niemiara,zauważyliśy lekką korozję na chłodnicy klimy miejmy nadzieje ze będzie ok). Niestety na potrzeby wymiany ściągnięto zderzak aby wyjąć chłodnice klimy. Został też wyssany czynnik chłodzący z układu klimatyzacji i o dziwo było go 1020g czyli książkowo a nawet ciut wiecej.Dzisiaj jade go wtłoczyć i sprawdzić szczelność. Visco nowe założone nie huczy i o to chodziło ale przy tym duuużo pracy ,cholera taka jedna śrubka a tyle zachodu. Pozdrawiam ...właśnie przypomniała mi sie jeszcze jedna rzecz coś z zupełnie innej beczki ale dotyczy mercedesa ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |