MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Co to jest za puszka i olej w niej?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25477
Strona 1 z 1

Autor:  shark [ ndz kwie 22, 2007 10:53 pm ]
Tytuł:  Co to jest za puszka i olej w niej?

mobilki, powiedzcie mi co kryje sie pod zaznaczona "puszka" na zdjeciu i od czego jest olej, ktory tam sie znajduje oraz jakim powinno sie uzupelnic? chyba zachaczylem o jakis kamyczek i zauwazylem niepokojacy wyciek :( kolor oleju przypomina przekladniowy, barwa i zapachem...

Obrazek Obrazek

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz kwie 22, 2007 10:57 pm ]
Tytuł: 

wspomaganie kierownicy-dolej oleju bo pompa sie zatrze! jesli jest czerwony to zwykły ATF za 20zł/litr na kazdej stacji [oczko]

Autor:  chymon [ ndz kwie 22, 2007 10:58 pm ]
Tytuł: 

Heja,
wygląda mi to na zbiorniczek wyrównawczy układu wspomagania.

Pozdrawiam [oczko]

Autor:  shark [ pn kwie 23, 2007 8:53 am ]
Tytuł: 

wyglada na czerwony. znalazlem jeszcze atf 220 mobila, ktory dolewalem do skrzyni.
stan uzupelnilem. (czy stan przypadkiem nie sprawdza sie jakos przy troche rozgrzanym oleju?)

Autor:  Meeta [ pn kwie 23, 2007 3:55 pm ]
Tytuł: 

tutaj akurat to nie ma większego znaczenia, bo w tym układzie nie ma jakiejś specjalnie wysokiej temperatury, więc zmian objętości dużych nie powinno być, ale tak jak jest na miarce (20 stopni) to normalna temperatura w dzisiejszych warunkach, więc śmiało lej. Po wlaniu wystarczy pokręcić kierownicą kilka razy do skrajnych pozycji (dekielek zbiorniczka ma być wtedy dokręcony), układ wtedy się elegancko odpowietrzy, dolać ubytek do poziomu zaznaczonego na tej plastikowej miarce z jasnego plastiku i gotowe. Można sprawdzić jeszcze po przejechaniu kilku kilometrów, czy należy dolać i ewentualnie to zrobić.

P.S.
Jeśli masz w swoim samochodzie NIVO to może być problem, bo podobno olej z układu wspomagania jest wspólny dla wspomagania i NIVO, wtedy procedura uzupełnienia oleju jest bardziej skomplikowana :)

Autor:  georem [ pn kwie 23, 2007 5:41 pm ]
Tytuł: 

Meeta pisze:
P.S.
Jeśli masz w swoim samochodzie NIVO to może być problem, bo podobno olej z układu wspomagania jest wspólny dla wspomagania i NIVO, wtedy procedura uzupełnienia oleju jest bardziej skomplikowana :)


A to ja pierwsze słyszę, w Mercedesach układ NIVO to zupełnie inny układ i zupełnie inny olej się tam leje i do zupełnie oddzielnego zbiorniczka. Na 100% nie wiem jak jest w R129, ale we wszystkich Mercedesach co do tej pory widziałem tak było.

Autor:  szeryf [ wt kwie 24, 2007 9:57 am ]
Tytuł: 

Sa i takie pompy wspomagania ktore maja dodatkowe kroćce do napedzania jeszcze jednego ukladu i to chyba NIVO. O taka:

Obrazek

Autor:  shark [ wt kwie 24, 2007 2:56 pm ]
Tytuł: 

dziekuje za odpowiedzi, jak zwykle szybko i to mnie cieszy :-)

narazie dolalem oleju, ale zauwazylem, ze kapie przy wlaczonym silniku. wprawdzie nie mialem czasu ani wdrapac sie pod auto ani wjechac na kanal, ale zastanawiam sie co moglo to spowodowac - moze wyciagnelo jakis przewod?

co do NIVO. w R129 widze, ze kazdy amortyzator wyposazony jest aluminiowy przewod, a zbiorniczek z olejem znajduje sie w innym miejscu i na pewnio nie jest taki sam jak we wspomaganiu. kiedys zamawialem w mercedesie by uzupelnic jego stan.

widze, ze w skrzyni i w ukl. wspomagania jest taki sam olej, bo kiedys do skrzyni dolewalem takze atf.

Autor:  Grigorij0 [ wt kwie 24, 2007 2:59 pm ]
Tytuł: 

Ano do NIVO, ale to jest oddzielny obieg i inny płyn ZHM bodajrze

Autor:  shark [ śr kwie 25, 2007 12:12 pm ]
Tytuł: 

Hi, wczoraj wlazlem pod auto i chyba jest gorzej... wprawdzie widac slad obtarcia ale na szczescie o element jakiejs belki, tylko co gorsza kapie jakby ze skrzyni. moze puscila jakas uszczelka i zgralo sie w czasie? uzupelnilem poziom oleju w skrzyni od razu...

mamy w trojmiejscie jakiegos dobrego i nie kasujacego majatku na widok takiego auta, speca?

Autor:  shark [ pn maja 14, 2007 1:31 pm ]
Tytuł: 

Hi, okazalo sie, ze glowna pompa w skrzyni zaczela puszczac a przy okazji wyrobila sie wiec nie obylo sie bez poszukiwan, na szczescie udalo sie znalezc (wlasciciel automatik serwis pomogl w sciagnieciu). do tego wymiana trzech uszczelek (simmering, uszczelka na konwerter i pokrywe przednia) i 8 litrow oleju (nie ma co, ale jak widze to nawet skrzyia lubi dobrze moczyc sie w oleju hehe). przy okazji zostalo potwierdzone, ze do skrzyn zaleca sie lac mobila ATF 220 (mineral). to narazie tyle z pola walki, jesli ktos bedzie chcial zdjecie pompy, badz sprzegla to moge zrobic fotki :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/