kielbik pisze:
kolektory sa z tej firmy co sprzet na aukcji: Mosselman. AMG i Brabus chyba tez cos takiego robili: "With this kit installed your car will keep up with the later model AMG & Brabus speed machines." czyli: z tym zestawem twoj samochod "nadazy" za poznymi modelami silnikow spotrowych AMG i Brabusa
Znam jezyk na tyle zeby przetlumaczyc ale autor pisze o nadarzeniu za konkurencja a nie ze ona robila to samo
kielbik pisze:
roadrunner pisze:
KE tez nie jest chyba zbyt podatny na uTurbienie
A pieciocylindrowe 2.2 i 2.3 Turbo w Audi? A osmiozaworowe silniki doladowane Saaba, a 2.3 Turbo w Volvo 200 i 700?
drwalu pisze:
kielbik pisze:
KE tez nie jest chyba zbyt podatny na uTurbienie
a 924 turbo ?
![[zlosnikz]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
saab mial i volvo (napewno 200 nie jestem pewien co do 700 ) K a nie KE to pierwsze po drugie porsze 924 ma podzespolu audi wiec raczej nie jest wyznacznikiem techniki wzmacniania silnika a pozatym nie pisalem ze nie mozna (dlaczego trzeba wszystko coponiektorym 2x powtarzac ??) tylko ze nie jest podatny - a dokladniej nie mozna sterowac w nim dawka zaleznie od cisnienia doladowania jedynie od ilosci przeplywu powietrza co ogranicza moc uzyskiwana przez silnik. Jestem przekonany ze samo zastosowanie zaawansowanego wtrysku zwiekszyko by moc auta dosc znacznie, nastepnie wywalic standardowe kolektory ktore IMHO sa nasmiewaniem sie z procesu wymiany gazow w silniku - przez te 2 rzeczy mozna by spokojnie uzyskac te 300KM bez ciplnego obciazania silnika jakie jest powodowane przez turbine na ia jak ktos jeszcze chcialby porzezbic z turbina to zrobil by
cos takiego i wtedy to ma jakis sens a koszty za niewiele wieksze dlatego uwazam ze tak powazna firma jak AMG nie pozwolilaby sobie na tak prostacka modyfikacje jak uturbienie pozostawiajac pozostale komponenty seryjne.