MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M103 strasznie muli https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25562 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mechu [ pt kwie 27, 2007 6:12 pm ] |
Tytuł: | M103 strasznie muli |
Może ktoś z Was przerabiał taki temat: podczas ruszania z Drive ( ASB ) występuje dziwny brak mocy, dopiero po chwili łapie właściwy "ciąg" i jedzie jak wściekły. Inna dziwna rzecz to przy jeżdzie z wciśniętym pedałem gazu, w zakresie prędkości 100 140 km/h, kiedy jeszcze przyspiesza na trójce, jak odrobinę popuszczę pedał wyczuwam również brak mocy, znów wciskam, normalnie ciągnie. Wyjaśnię, że odpuszczam pedał gazu nieznacznie. Jest to trudno opisać, ale mam nadzieję, że ktoś z Was wie o co mi chodzi i coś zasugarujecie. |
Autor: | Borys [ pt kwie 27, 2007 10:40 pm ] |
Tytuł: | |
Tak sie zastanawiam.. 140 na trojce, to musisz byc pod koniec obrotow uzytecznych dla tego silnika, czyli obroty sa bardzo wysokie.. Moj 2,6 tez lapal zadyszke powyzej 4 tys obr, z trudem przekraczal 5.. Powodem okazal sie za maly parownik do gazu. Mialem 100kW, teraz mam 140kW i efekt zadyszki zostal zminimalizowany prawie do zera. Niedostatki mocy winie teraz "kagancem mieszalnikowym". ale to juz zupelnie inna para kaloszy.. Jaki masz parownik? |
Autor: | Mechu [ sob kwie 28, 2007 8:43 am ] |
Tytuł: | |
Borys, ja tak mam na benzynie, a na czwórkę wbija mi przy prawie 6 tys. oczywiście w trybie S- tandard. Wczoraj trochę pojeżdziłem i zaobserwowałem, ze jak przy np. 120km/h zaczne przyspieszać i osiągnie obroty rzędu 4tys to muszę trzymać pedał "w podłodze", jeśli odpuszczę choć odrobinę, przestaje przyspieszać, docisnę i po 1- 2 sekundach znów zaczyna ciągnąć. Co dziwne to ten brak mocy występuje tylko w koncowym położeniu pedału gazu, jeśli cofnę go tak do 3/4 to jest normalnie i auto jedzie jak trzeba. Coś dziwnego dzieje się, kompletnie zgłupiałem, wymieniony jest rozdzielacz, wszystkie czyjniki sprawdzone, miksera już nie mam. |
Autor: | Borys [ sob kwie 28, 2007 11:39 pm ] |
Tytuł: | |
To nie pomoge chyba.. Nie znam sie tak na budowie mechanizmow przysilnikowych..Troche to dziwne zeby automat wbijal 4 dopiero kolo 6 tys obr (tak to zrozumialem)..U mnie dzieje sie tak tylko gdy cisne go do dechy, ale wystarczy lekkie ujecie gazu, zmienia sie bieg i dalej rwie do przodu.. Moze cos jest popieprzone z podcisnieniami w skrzyni? Moze przy okazji zle steruja sprzeglem hydrokinetycznym, ze w pewnych warunkach dostaje swira i nie dziala prawidlowo.. Tutaj moze niech sie wypowiedza specjalisci w temacie, a jest ich troche w naszym kregu.. Pozdrawiam i zycze jak najszybszego zlikwidowania usterki! 2,6 to kawal fajnego silnika, a w budzie 201 musi dawac niezla frajde z jazdy, czego Tobie i sobie przy okazji zycze ![]() Pozdrawiam raz jeszcze! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |