MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Automat, slizgają się biegi o co chodzi??
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25714
Strona 1 z 1

Autor:  GEORGE P. [ pt maja 04, 2007 9:33 pm ]
Tytuł:  Automat, slizgają się biegi o co chodzi??

Witam,

Znalazłem kolejnego MB, którym się zainteresowałem, klient mieszka dosyć daleko, na moje pytanie odnośnie skrzyni biegów odpisał:

skrzynia slizga po prostu slizga wszystkie biegi wchodza redukuje ale slizga juz pewnie tarczki sie kłaniają i slizga tylko w trybie "D"

o co w tym chodzi???

CO się dzieje? Ewetualnie jakie byłyby koszty naprawy??

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob maja 05, 2007 7:21 am ]
Tytuł: 

gosciu uczciwie Ci powiedział co jest.Poprostu zuzyły sie tarczki w skrzyni i nieprzenosi juz momentu napedowego bo się slizga....Koszt naprawy...chmm zalezy od warsztatu ale około 2000-2500 takie ja mam info z mojego znajomego warsztatu lub zakup uzywanej około 1300-1500. Jak cos mam uzywana w idealnym stanie tylko niewiem jakie toauto masz.Czasami mozna niezłe auto wyrwac sporo taniej z taką usterką a skrzynie zmienisz i bedziesz miał ją juz pewną!!!

Autor:  mMm2 [ sob maja 05, 2007 6:34 pm ]
Tytuł: 

A mozna kupic zestaw naprawczy? [usmiech]
Te sprzegla to sie kupuje wszystkie naraz do calej skrzyni, czy mozna kupic zestawy do poszczegolnych biegow?

No i ile kosztuja czesci? (Robota we wlasnym zakresie [zlosnik] )

Autor:  roadrunner [ sob maja 05, 2007 6:41 pm ]
Tytuł: 

Tarczki mozna kupic nawet pojedynczo, koszt za szt. ok. 20-30 pln. Co do roboty we wlasnym zakresie to postaraj sie dokladnie rozrysowac i poukladac pokolei co gdzie idzie a dasz rade. Nie jest to bardziej skomplikowane od skrzyni biegow w motocyklu (oczywiscie o ile nie rozkrecisz plyty zaworowej [zlosnik])

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob maja 05, 2007 7:03 pm ]
Tytuł: 

mMm2 pisze:
A mozna kupic zestaw naprawczy? [usmiech]
Te sprzegla to sie kupuje wszystkie naraz do calej skrzyni, czy mozna kupic zestawy do poszczegolnych biegow?

No i ile kosztuja czesci? (Robota we wlasnym zakresie [zlosnik] )


w zyciu nie słyszałem o głupszym pomysle jak wymiana tylko tarczek z jednego biegu...a co zrobic jak za miesiac padnie inny bieg? olej i filt prawie nowka do wywalenia (około 300zł w błoto) znowu wyjmowanie rozbieranie uszczelki... [szalone] jak juz robic to tylko całosc i kompleksowo.

Autor:  roadrunner [ sob maja 05, 2007 7:18 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
w zyciu nie słyszałem o głupszym pomysle jak wymiana tylko tarczek z jednego biegu


Po rozebraniu skrzynie mozna tarczki zweryfikowac te z 3 i 4 biegu zazwyczaj sa jak nowe. Nalezy tez zwrocic uwage na stan przekladek metalowych.

Autor:  mMm2 [ sob maja 05, 2007 7:26 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES4EVER dzieki za wyjasnienie.
Wszystko proste i jasne, tylko wstep jakis taki jak u dzika w rui [zlosnik] .

Przy takiej cenie czesci jaka podal RR to mozna wszystko wymienic i nadal bedzie to niewielka czesc tego co trzeba dac w warsztacie, wiec jest git.

A mam jeszcze jedno pytanie, dam glowe ze glupie i w zyciu sie z nim nie spotkaliscie...
Dlaczego olej (+filtr) raz zlany nie nadaje sie do ponownego uzycia? Zakladajac ze przebieg mial niewielki a operacja zlania odbyla sie w czystosci?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob maja 05, 2007 7:33 pm ]
Tytuł: 

mMm2 pisze:
MERCEDES4EVER dzieki za wyjasnienie.
Wszystko proste i jasne, tylko wstep jakis taki jak u dzika w rui [zlosnik] .



A mam jeszcze jedno pytanie, dam glowe ze glupie i w zyciu sie z nim nie spotkaliscie...
Dlaczego olej (+filtr) raz zlany nie nadaje sie do ponownego uzycia? Zakladajac ze przebieg mial niewielki a operacja zlania odbyla sie w czystosci?


jesli wlejejsz olej i po tem cos sie bedzie działo lub zacznie sie slizgac to olej bedzie zanieczyszczony pyłem z tarczek lub opiłkami,mozna potem wlac oczywiscie tylko ze skrzynie sie juz dobije na amen :lol: .Ja bym nieryzykował-wyjac rozebrac komplet tarczek uszczelek,nowy olej i spokoj na lata.Acha i przy okazji nawet jak nieleje simering tylni wału korbowego!!! ja przez to musiałem dac do wyjecia skrzynie...lało się z silnika i przez głupi simering za 20 zł tyle roboty olej do wymiany przy okazji itp itd i 700zł prawie poszło [zlosnik]

Autor:  Żeluś [ sob maja 05, 2007 7:43 pm ]
Tytuł: 

Witam

mMm2 pisze:
A mam jeszcze jedno pytanie, dam glowe ze glupie i w zyciu sie z nim nie spotkaliscie...
Dlaczego olej (+filtr) raz zlany nie nadaje sie do ponownego uzycia? Zakladajac ze przebieg mial niewielki a operacja zlania odbyla sie w czystosci?


IMHO będzie on zanieczyszczony, różnymi rzeczami, było już o tym kiedyś na forum chyba.

Autor:  mMm2 [ sob maja 05, 2007 7:50 pm ]
Tytuł: 

No to teraz mam dopiero pelen obraz. Rozumiem opilki i inne pierdy.
Myslalem ze zakaz ponownego uzycia tego samego oleju jest zupelny i nieodwołalny.
Inna sprawa, ze jak skrzynia dziala to nie ma po co zlewac oleju a potem go wlewac [zlosnik] [szalone], no moze do naprawy wycieku...

I tak wolę ręczną piątkę [zlosnik] . Jak sie wezme wreszcie za swoj samochod to moze sie z kims zamienie...

Autor:  roadrunner [ sob maja 05, 2007 7:57 pm ]
Tytuł: 

mMm2 pisze:
Jak sie wezme wreszcie za swoj samochod to moze sie z kims zamienie



Jak chcesz to od reki skrzynia i caly komplet - sprzeglo kpl ma ok.20kkm

Autor:  mMm2 [ sob maja 05, 2007 8:06 pm ]
Tytuł: 

Moj samochod bedzie BARDZO DLUGO czekal az sie nim zajme. Ale jak przyjdzie co do czego, to bede mial propozycje na uwadze [oczko] .

Autor:  Daniel_19 [ śr maja 09, 2007 8:12 pm ]
Tytuł: 

Siemka mam podobny problem ale mi sie tylko slizga na przejsciu z 2 na 3. I mam takie pytanie czy moze to byc spowodowane za duza iloscia oleju.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/