MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

zabawy z NIVO
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25767
Strona 1 z 2

Autor:  miś89 [ pn maja 07, 2007 1:32 pm ]
Tytuł:  zabawy z NIVO

Witam

Ostatnio Nivo w moim autku cos opieszale chodzi tzn.przez noc tyl auta tak opada ze nie ma jak wsadzic palca pomiedzy opone a blotnik z tylu i nic by mnie nie dziwilo gdyby nie to ze auto nie podnosi sie zaraz po odpaleniu silnika.Musi pochodzic dlluuuugo chwile zeby sie zaczelo podnosic zazwyczaj po przejechaniu kilkunastu km stoi normalnie.Stwierdzilem ze to sprawa zlego oleju w ukladzie kiedys zalalem uklad ATF-em (na zbiorniku pisze ze powiniem byc ZHM) w tej chwili olej zrobil sie strasznie rzadki i ma niejednolita barwe.Wybralem sie w piatek do ASO i zakupilem 2l oleju ZHM.Teraz kilka pytan.

1.Czy jest gdzies sruba lub cos takiego przeznaczone do spuszczania oleju z ukladu??(czytalem conieco w szukajce i wiem ze mozna spuscic olej odkrecajac rurke powrotna ale chodzi mi o calkowite spuszczenie oleju z ukladu)

2.Jak wyczyscic uklad ze starego oleju?? Pewien gosc powiedzial mi ze mozna kilka razy przeplukac go bezyna ekstrakcyjna.Co sadzicie o tym pomysle??


Pozdrawiam

Autor:  adamkatowice [ pn maja 07, 2007 2:57 pm ]
Tytuł: 

Witaj
Ostatio z bratem wymianiałem gruchy i do zalania nowym i przepłukania zużyliśmy ok 3l oljeu ZHM

Odnośnie spuszczania oleju to jest na module odpowietrznik u samej góry (dojście jest nieciekawe) i tą drogą spuszcaliśmy olej stary odpowiednio, oczywiście parokrotnie ouszczając oautko i unosząc przy pomocy tegoż regulatora. po to by wszystko stare zostało wylane z siłowników, oczywiście przy zapalonym silniku by pompka wypompowała stry olje.

Do zbiorniczka nowego oleju dolewaliśmy dopiero gdy w zbioerniczku pod maską prawie go nie było i wtedzy zasysał nowy.

Przy okazji u brata ten odpowietznik niczym nie był zabezpieczony i dlatego też nie był drożny co wiązało się z prysznicem pod samochodem pomimo tego że cały tył był podniesiony.

Autor:  miś89 [ pn maja 07, 2007 3:11 pm ]
Tytuł: 

adamkatowice

Dzieki za odpowiedz pewnie ja tez bede spuszczal olej w tym samym miejscu chyba ze ktos jeszcze podrzuci jakas ciekawa sugestie.A czy nikt nie wie jak zachowa sie ten uklad po przeplukaniu benzyna ekstrakcyjna?? <br>Dodano po 53 sekundach.:<br> chodzi mi o to czy nic sie tam nie zatrze albo cus takiego

Autor:  roadrunner [ pn maja 07, 2007 5:36 pm ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
jak zachowa sie ten uklad po przeplukaniu benzyna ekstrakcyjna


Jest duza szansa ze gruszki bedziesz mial potem do wymiany.

Autor:  mMm2 [ pn maja 07, 2007 6:09 pm ]
Tytuł: 

czy to znaczy ze u mnie chodzi dobrze? bo nie udalo mi sie zauwazyc, zeby sie podnosil po odpaleniu - to myslalem ze zle. Ale z drugiej strony, nawet jak stal tydzien niejezdzony, to moglem piesc wsadzic miedzy opone i blotnik.
W sumie jak raz jechalem nim naladowanym to tez nie zauwazylem zeby cos sie podnioslo albo obnizylo.
Jak na pierwsze spostrzezenie to wniosek byl taki, ze nic nie dziala, zaklinowalo sie [zlosnik] .

Autor:  miś89 [ pn maja 07, 2007 6:49 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
gruszki bedziesz mial potem do wymiany


tego sie wlasnie boje :roll:

A czy sa moze jakies srodki przeznaczone specjalnie do czyszczenia ukladow hydraulicznych?? <br>Dodano po 27 minutach.:<br> hmmm

chyba juz znalazlem odpowiedni srodek czyszczacy nie znam tylko jeszcze jego ceny.

http://www.lubrico.pl/index.php?option= ... &Itemid=30

Slyszeliscie kiedys o czyms takim??

Autor:  roadrunner [ pn maja 07, 2007 7:00 pm ]
Tytuł: 

po co wogule chcesz go czyscic z doswiadczenia wiem ze gruszki zle znosza nawet jak sie zaleje inny olej np. ATF membrana sie poprostu rozpuszcza. Czesto tak sie dzieje w 4maticach (tu tez jest gruszka) jak ktos na ATFie jezdzi zamiast ZHM.

Autor:  miś89 [ pn maja 07, 2007 7:03 pm ]
Tytuł: 

wydaje mi sie ze jezeli uklad byl zalany ATF-em a powinien byc ZHM-em to przed zalaniem wlasciwego oleju powinno sie przeczyscic caly uklad.
chyba ze sie myle nie wiem. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> żeby pozbyc sie calkowicie starego oleju z ukladu

Autor:  mMm2 [ pn maja 07, 2007 7:07 pm ]
Tytuł: 

Wielkie dzieki chopy zote... [zlosnik] :roll:

Autor:  miś89 [ pn maja 07, 2007 7:12 pm ]
Tytuł: 

mMm2

nie wiem czy dobrze ale jezeli auto zaladuje sie to powinno siasc a po odpaleniu silnika popma powinna zrobic cisnienie i auto powinno sie wypoziomowac napisz jeszcze czy tylne zawieszenie jest sztywne i auto skacze na dolkach czy nie

Autor:  roadrunner [ pn maja 07, 2007 7:12 pm ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
uklad byl zalany ATF


No to masz klopot bo ATF bardzo szybko morduje gruszki na twoim miejscu bym je poprostu wykrecil zlal caly olej z nich przez wytrzasanie i kilkukrotnie wyplukal ZHMem

Autor:  Jurand [ pn maja 07, 2007 11:37 pm ]
Tytuł: 

Nie ma co wykrecać gruszek, wystarczy zlac stary olej przez odpowietrznik, zalać nowy ZHM do pustego zbirniczka, na powrót oleju załozyc jakis przewod i wpakować go do pustej butelki, odpalić auto poczekać az sie podniesie i do pustej butelki zacznie płynąć czysty ZHM (poznasz po barwie [oczko] ), nastepnie znów zlac olej przez odpowietrznik dolac nowego do zbiorniczka i wypic [piwo] ma byc [ok]

p.s.
nie wiem po ile PLN dałes w ASO za 1L. ZHMu ale mozna kupic oryginał FEBI w cenie ok 18~23 zl.

Autor:  miś89 [ wt maja 08, 2007 6:18 am ]
Tytuł: 

Jurand pisze:
cenie ok 18~23 zl.


qrcze gdybym wiedzial to za cholere bym w ASO nie kupil. Cena w ASO to 50zl za litr.

Autor:  Galet [ wt maja 08, 2007 9:46 am ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
napisz jeszcze czy tylne zawieszenie jest sztywne i auto skacze na dolkach czy nie


Pozwolę sobie podpiąć się do tematu , u mnie jest taki objaw tył stoi cały czas wysoko i jest twardy nawet ja stoi długo to nie siada.

Autor:  mMm2 [ wt maja 08, 2007 11:26 am ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
napisz jeszcze czy tylne zawieszenie jest sztywne i auto skacze na dolkach czy nie


No mnie za to ciezko odpowiedziec na to pytanie. Jesli objawy skakania na dolkach sa wyczuwalne nawet dla laika to ja nic nie wyczulem :) Trzy rozne osoby mialy okazje prowadzic ten samochod i tez na nic sie nie skarzyli.
Ja jedynie ubolewam nad faktem, ze samochod jest miekki jak kupa i sie buja [zlosnik]

Niestety zawieszenie, to rzecz o ktorej nie mam absolutnie zielonego pojecia. Nawet nie mam dobrego punktu odniesienia, bo zawsze jezdzilem samochodami, w ktorych zawieszenie bylo ostatnim z problemow [zlosnik] .
Ale w vw passacie B2 1.6D mi sie podobalo jesli chodzi o sztywnosc.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/