MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W124 230CE szybko się grzeje,jaka przyczyna? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25804 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | trocin [ śr maja 09, 2007 1:31 pm ] |
Tytuł: | W124 230CE szybko się grzeje,jaka przyczyna? |
Witam. Od kilku dni zauważyłem, że silnik w moim aucie "łapie" temperaturę sporo szybciej niż zazwyczaj. Wentylator się włącza i wszystko wraca do normy na jakiś czas ale potem znowu temp. skacze do ok 100-110 stopni (jeżdżąc po mieście ale nie w korkach). Mam to auto od dwóch lat i pierwszy raz występują takie objawy. Macie jakieś sugestie? Posdroofka Trocin |
Autor: | zebda [ śr maja 09, 2007 1:52 pm ] |
Tytuł: | |
Ja na poczatek sprawdzil bym poziom plynu ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | witek-sec [ śr maja 09, 2007 2:04 pm ] |
Tytuł: | |
Jesli juz sprawdziles poziom plynu chlodniczego , to nastepny krok sprawdz "czystosc" chlodnicy (czy nie jest pozalepiana brudem - owady,bloto itp.) pozniej sprawdz jeszcze termostat (moze sie zapiekl ,zacial i nie otwiera duzego obiegu). |
Autor: | trocin [ śr maja 09, 2007 2:29 pm ] |
Tytuł: | |
te dwie opcje już sprawdzone, co dalej? |
Autor: | bary123ce [ śr maja 09, 2007 2:55 pm ] |
Tytuł: | |
termostat sprawdziłeś? |
Autor: | leopold [ śr maja 09, 2007 2:57 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, Wydaje mi sie, iz najbardziej prawdopodobną przyczyną jest pompa płynu chłodzącego, która mogła zastrajkować. A jak już nic nie znajdziesz w układzie chłodzenia, to sprawdź jeszcze ustawienie zapłonu. Źle ustawiony zapłon także powoduje przegrzewanie. Pozdrawia paradoksalny Leopold |
Autor: | trocin [ śr maja 09, 2007 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
sprawdzę jeszcze czy chłodnica jest ok... ale dopiero w piątek bo teraz jestem w poznaniu a auto stoi w Puławach |
Autor: | Krzychusu [ śr maja 09, 2007 3:16 pm ] |
Tytuł: | |
ja bym stawial na termostat u nas w w210 bylo to samo termostaty wymieniony i bylo dobrze choc tez bylo malo plynu ale to juz pisze o sobie spr. termostat i wezyk od pompki bo moze byc przybrudzony i przepuszczac powoli plyn |
Autor: | trocin [ czw maja 31, 2007 9:19 am ] |
Tytuł: | |
Witam. Termostat wymieniłem, czujnik wentylatora sprawdziłem, działa, włącza wentylator przy ok. 110 stopni, choć na nim jest napisane 100 stopni, myślę że może to być wisco... Podobno śmigło ma się kręcić szybciej przy większej temperaturze/obrotach a u mnie kręci się cały czas tak samo - można śmiało je ręką zatrzymać w każdej chwili... Płyn sprawdziłem, jest ok, ale nie wiem jak sprawdzić czy pompa wody chodzi jak trzeba, bo to może to... Chłodnica w porządku. Na trasie jest ok. zaczyna się grzać tak do ok. 110 stopni w korkach w mieście i dopiero jak wentylator się załączy to temp. wraca na jakiś czas do normy. Macie jakieś sugestie? Z góry dzięki... |
Autor: | witek-sec [ czw maja 31, 2007 10:32 am ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: Podobno śmigło ma się kręcić szybciej przy większej temperaturze/obrotach a u mnie kręci się cały czas tak samo - można śmiało je ręką zatrzymać w każdej chwili...
To pewnie visco Ci siadlo. Najprosciej sprawdzic blokujac visco plastikowymi opaskami zaciskowymi (zeby sie non stop krecilo) i zobaczyc co sie bedzie dzialo. Jesli bedzie O.K. to masz odpowiedz na swoj problem. |
Autor: | trocin [ czw maja 31, 2007 10:39 am ] |
Tytuł: | |
Ha! Dowiedziałem się że w M102 NIE MA WISCO tylko zwykły elektromagnes, który u mnie działa dobrze, bo słychać taki "klik" jak się załącza wentylator i temperatura spada, jak będzie mi się bardzo grzał w upały wymienię czujnik załączania wentylatora na taki z niższą temperaturą, ten co mam ma 100 stopni, wykręcałem go i sprawdziłem. |
Autor: | Wojtyla [ czw maja 31, 2007 10:59 am ] |
Tytuł: | |
Witam trocin było troszkę ciepławo i tak musi być ![]() U mnie w 201 włącza się elektro podczas postoju w korku przy 105 na zegarach i muszę lekko musnąć gaz bo przy 800 i 1500 obr/min są różne czasy wychładzania płynu (no i trzeba pamiętać że płyn i H2O mają różne właściwości)[na płynie zawsze jest troszkę wyższa temperatura] pozdro |
Autor: | BoogieCE [ czw maja 31, 2007 11:46 am ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: Na trasie jest ok. zaczyna się grzać tak do ok. 110 stopni w korkach w mieście i dopiero jak wentylator się załączy to temp. wraca na jakiś czas do normy.
U mnie jest podobnie. Jak jedzie temperatura trochę powyżej 80 stopni. Gdy stoję w korkach temperatura wzrasta prawie do kolejnej kreski i wtedy włącza sie wentylator i spada. Gdyby walnięty był termostat to auto by się wolno nagrzewało po rozruchu w przypadku non stop otwartego dużego obiegu lub by się przegrzewało gdyby był tylko mały obieg. Przy małym obiegu włączenie wentylatora na chłodnicy nie przynosiłoby efektu. |
Autor: | trocin [ czw maja 31, 2007 12:14 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli wszystko w porządku, ten typ tak ma ![]() Dzięki |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |